• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5129 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ دي

خبر كوتاه

درگيري در مجمع عمومي  يك بانك!
 براساس تصاويري كه در رسانه‌هاي اجتماعي منتشر شده، در جلسه مجمع عمومي يك بانك وابسته به يكي از بنيادها درگيري رخ داده است. بر اساس اين تصاوير يكي از حاضران به فردي كه در جايگاه هيات‌رييسه نشسته اشيا پرتاب مي‌كند. سهام اين بانك در چند ماه گذشته ريزش 
قابل توجهي داشته است. چندي پيش هم ويديويي از مجمع يك شركت سرمايه‌گذاري در استان كرمان منتشر شد كه نشان مي‌داد شخصي در جايگاه هيات‌رييسه مجمع نشسته و شخصي ديگر به زور او را پايين مي‌كشد.


راي مثبت كميسيون  تلفيق بودجه به واردات خودرو
اعضاي كميسيون تلفيق با راي مثبت خود با واردات خودرو به كشور موافقت كردند. براساس اين مصوبه در قالب الحاقي به تبصره ۶ لايحه بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده مي‌شود به منظور تامين مالي شبكه راه‌آهن كشور و ايجاد خطوط ريلي مورد نياز اعم از قطار عادي و برقي و سريع‌السير و قطار شهري و تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام در خطوط ريلي و بخش راه‌سازي و توسعه فرهنگ حمل‌ونقل با اولويت مناطق محروم و روستايي و اصلاح نقاط حادثه‌خيز در جاده‌ها و ارتقاي مديريت عبور و مرور ناوگان حمل‌ونقل نسبت به واردات خودرو سواري با رعايت سياست‌هاي كلان نظام جمهوري اسلامي، از محل ارز غير صادراتي (خود يا ديگران) با نظارت بانك مركزي، توسط بخش خصوصي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي، در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۵۰ هزار خودرو و ۱۰ هزار ماشين‌آلات سنگين معادن و راه‌سازي كاميون، اتوبوس برون و درون‌شهري، تريلي، تريلي يخچال‌دار، واگن، واگن يخچال‌دار با تعرفه ورودي كه به تصويب هيات وزيران مي‌رسد، اقدام نمايد. سقف درآمدي اين بند تا ۶۰۰ هزار ميليارد ريال تعيين مي‌شود.


كدام كالاها بيشتر احتكار شدند؟
در آذرماه امسال بيشترين كالاهاي احتكارشده در كشور شامل كالاهاي اساسي از جمله برنج، چاي، روغن نباتي، شكر، تخم‌مرغ، تجهيزات پزشكي، انواع شوينده و... بوده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، بازرسان سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور به منظور مقابله با هرگونه احتكار احتمالي كالا در آذرماه امسال بيش از ۱۹ هزار بازرسي از انبارها و مراكز نگهداري كالا در سراسر كشور انجام دادند كه منجر به تشكيل ۷۴۸ پرونده براي واحدهاي متخلف شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون