• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5129 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ دي

بخشندگان سلامت

محمود فاضلي

 خدمت به مردم و تلاش در مسير رفع نيازهاي آنان در بستر تعاليم قرآن و عترت، ارزش و ثواب فراواني دارد. كسي كه قدمي در مسير خير بر مي‌دارد، علاوه بر بهره‌گيري از ثواب دنيا و آخرت، روحش نيز صيقل مي‌يابد. در آموزه‌هاي ديني خدمت به مردم از والاترين ويژگي‌هاي انسان شمرده شده است كه به فرمايش امام حسن عسكري «دو خصلت و حالتي كه والاتر از آن دو چيز نيست: ايمان و اعتقادات به خداوند و نفع رساندن به برادران ديني.»
كمك به همنوع يكي از صفات فطري انسان‌هاست كه در جهت‌گيري با صفات ديني به كمال مي‌رسد. مردم ايران اسلامي در تبعيت از فرهنگ پيش گرفتن در امور خير را با لطافت و زيبايي خاص جلوه‌اي نو، بخشيده‌اند. بر اين اساس «مجمع خيرين سلامت» از زمان شروع فعاليت گسترده در مرداد 1386 تا به امروز با درنظر گرفتن شرايط و نيازهاي خود به انجام امور خير مبادرت كرده و علاوه بر حفظ سلامت جسماني به سلامت روح و روان افراد جامعه نيز توجه داشته است. همچنين مجمع خيرين سلامت با هدف كاهش هزينه‌هاي درماني در جامعه، طرح‌هايي را در زمينه پيشگيري از بيماري در سراسر كشور به اجرا درآورد. مجمع خيرين به عنوان يك سازمان مردم‌نهاد با هدف فراهم آمدن امكان شناسايي و ساماندهي خيرين فعال در امر سلامت كشور و برنامه‌ريزي براي بهره‌گيري صحيح از كمك‌ها و مشاركت‌هاي مردمي و هدايت اين كمك‌ها به اولويت‌هاي ملي در حوزه سلامت، فعاليت خود را رسما آغاز كرد.
زنان ايراني از گذشته‌هاي دور تاكنون در عرصه‌هاي نيكوكارانه فعال بوده‌اند. امروز نيز به عنوان ركن اساسي خانواده مشاركت آنان در كارهاي عام‌المنفعه به خصوص در بهداشت و درمان كشور از اهميت بسزايي برخوردار است. بر اين اساس، شوراي مشاركت زنان مجمع خيرين سلامت كشور در سال 1394 به پيشنهاد حاج سيدرضا نيري دبيركل وقت، با هدف بهره‌گيري از ظرفيت زنان شوراي مشاركت‌هاي مردمي زنان تقويت شد. اين شورا با توسعه مراكز خود در شهرهاي مختلف كشور و حضور فعال زنان اقدامات حائز اهميتي را در عرصه سلامت و بهداشت به ثمر رسانده است. از مهم‌ترين اقدامات بانوان خير در اين شورا، ساخت و تجهيز مراكز درماني و بهداشتي مانند بيمارستان، درمانگاه، خانه بهداشت و آموزش و پيشگيري از بيماري به شمار مي‌آيد. 
مشخصات بارز فعاليت شوراي مشاركت زنان، اولويت‌سنجي باتوجه به نيازهاي روز كشور و نوآوري و ابتكار در اجراي ايده‌ها و طرح‌هاي نو در ساخت بيمارستان‌هاي تخصصي و فوق تخصصي زنان، مراكز بهداشتي در مناطق محروم و ساخت همراه سرا و مراكز اورژانس بين‌راهي و آموزش جهت ارتقاي فرهنگ سلامت جامعه است.
روايت انگيزه‌بخشي خوبي‌ها و نيكي‌ها، الگوهاي ارزشمند و بي‌نظيري را براي خوب بودن و خوبي كردن به ديگران خلق مي‌كند و  به  زندگي معناي  ديگري  مي‌بخشد. 
آشنايي با چگونگي مسير انجام كار نيك و راز بانوان خير با مطالعه اين كتاب طبعتا براي آنهايي كه تمايل به انجام كار خير دارند جذاب و الهام‌بخش خواهد بود. كتاب 209 صفحه‌اي بخشندگان سلامت 2 گوشه‌اي از فعاليت‌هاي زنان خير حوزه سلامت در اقصا نقاط كشور كه تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير در اين حوزه داشتند را  نشان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون