• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5130 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲ بهمن

سفر رييس‌جمهور به گيلان

هر ساله با اعتبار ملي مناسب سواحل را آماده و ضمن توسعه گردشگري استان، از غرق شدن عده‌اي زياد از عزيزان ما در سواحل استان جلوگيري نمايد.
6- مشكل پسماند كه در همه شهرهاي استان از آن رنج مي‌برند و شيرابه زباله‌هاي شهرستان‌ها موجب نابودي جنگل‌ها و سواحل و آلودگي رودخانه‌ها گرديده است، مي‌طلبد اعتبار قابل‌توجهي براي اين امر اختصاص يابد.
7- فاضلاب‌هاي شهري به غير از رشت و انزلي از تصفيه‌خانه فاضلاب آن هم قسمتي از شهر برخوردار هستند و مابقي شهرهاي بزرگ يا شروع نشده يا نيمه‌كاره هستند. فاضلاب در حال حاضر به رودخانه مي‌ريزد و با آلودگي بسيار زياد درنهايت وارد دريا مي‌شود. در كنار آلودگي و مناظر بسيار بد موجب نابودي آبزيان شده كه انتظار است مورد توجه ويژه قرار گيرد.
8- موضوع گردشگري بايد با توجه به استعدادهاي سواحل گردشگري و مناظر بي‌نظير در استان، توجه ويژه صورت گيرد. زيرساخت‌ها توسط دولت احداث، سرمايه‌گذاري توسط بخش خصوصي حمايت ويژه صورت پذيرد. دولت در ايجاد زيرساخت‌ها و حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي اقدام و علاوه بر رفع بيكاري و تحول در اقتصاد مردم استان، مي‌تواند سالانه ميزبان ميليون‌ها نفر گردشگر داخلي و خارجي باشد و در ارزآوري كشور نقش موثري داشته باشد.
در پايان لازم به ‌ذكر است در دولت گذشته پروژه‌هاي خوبي در بخش‌هاي مختلف شروع و بسياري از آنها به اتمام رسيد و اگر توجه شود تعدادي نيز رو به اتمام است مثل پروژه ۸ كيلومتر آزادراه قزوين-رشت در رودبار يا پروژه راه‌آهن رشت-انزلي، همچنين پروژه راه‌آهن رشت-آستارا و سدهاي پل‌رود و شفارود و بندر چمخاله، بيمارستان‌هاي نيمه‌كاره و زباله‌سوز رشت و... كه تكميل اين پروژها بايد در اولويت تصميم‌گيري‌ها باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون