• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5131 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن

ساخت استوديو فيلمسازي در فضا تا ۲۰۲۴

گروه هنر و ادبيات 

فرصتي باورنكردني براي بشريت در فضا

كمپاني «SEE» كه يكي از تهيه‌كنندگان فيلم جديد «تام كروز» در فضاست، از ساخت يك استوديو فيلمسازي در فاصله ۲۵۰ مايلي از زمين خبر داد. كمپاني Space Entertainment Enterprise (SEE) اعلام كرده زمان تكميل اين استوديو فيلمسازي با نام «1SEE-» را دسامبر ۲۰۲۴ درنظر گرفته و قرار است اين استوديو در ايستگاه آكسيوم به عنوان بال تجاري ايستگاه فضايي بين‌المللي نصب شود. 
اين استوديو فضايي كه در فاصله ۲۵۰ مايلي از زمين قرار خواهد گرفت، ميزبان رويدادهاي مرتبط با سينما، تلويزيون، موسيقي و ورزش خواهد بود، گرچه هنوز درباره ميزبان ظرفيت مخاطبان آن تصميم‌گيري نشده است. 
ايستگاه آكسيوم كه در سال ۲۰۲۸ از ايستگاه فضايي بين‌المللي (ISS) جدا خواهد شد، اوايل ماه جاري ميلادي توانست برنده قرارداد توسعه بخش تجاري ايستگاه فضايي بين‌المللي  شود. 
به گزارش ايسنا به نقل از گاردين، «ديميتري» و «النا لسنفسكي» بنيانگذاران كمپاني (SEE) در اين باره مي‌گويند: «استوديو 1SEE- فرصتي باورنكردني براي بشريت است تا به قلمروي متفاوت قدم بگذارد و فصل جديد و هيجان‌انگيزي در فضا آغاز كند. اين مكان خانه‌اي منحصربه فرد و در دسترس براي امكانات سرگرمي بي‌حد و حصر در مكاني مملو از زيرساخت‌هاي نوآورانه فراهم مي‌كند كه با خلق دنياي جديدي از خلاقيت همراه خواهد شد. كمپاني آكسيوم با ساخت اين امكانات پيشرفته و انقلابي، براي نخستين‌بار ساختاري فضايي با كيفيت عالي و امكان گسترش صنعت سرگرمي جهاني دو تريليون دلاري را در مدار نزديك زمين فراهم مي‌كند.» «آكسيوم» شركتي است كه قصد دارد امسال «تام كروز» و «داگ ليمان» را به عنوان كارگردان به ايستگاه فضايي بين‌المللي بفرستد تا دومين فيلم تاريخي در فضا را مقابل دوربين ببرند. پيش از اين روسيه نيز از ساخت فيلمي در فضا خبر داده بود و عوامل اين فيلم در اكتبر ۲۰۲۱ يك سفر ۱۲ روزه و موفقيت‌آميز براي فيلمبرداري به ايستگاه فضايي بين‌المللي داشتند تا در اين زمينه از رقباي امريكايي خود پيشي بگيرند. 
فيلم روسي درباره يك جراح است كه بايد يك كيهان‌نورد بيمار را در فضا عمل كند، زيرا شرايط پزشكي او مانع از بازگشت او به زمين براي درمان مي‌شود، اين فيلم قرار است اواخر سال جاري ميلادي اكران شود. «تام كروز» نيز قرار بود در اكتبر ۲۰۲۱ براي ساخت پروژه سينمايي‌اش به ايستگاه فضايي برود اما اين سفر به دليل بودجه ۲۰۰ ميليون دلاري‌اش چند ماهي به تعويق افتاده است. در سال‌هاي اخير تلاش‌هايي براي بازآفريني گرانش صفر در سينما شده است. در سال 2013 «آلفونسو كواران» پس از سال‌ها تحقيق و تلاش و نوآوري‌هاي ميليون دلاري فيلمي با عنوان «جاذبه» با بازي «ساندرا بولاك» و «جورج كلوني» ساخت. اين فيلم كه ۱۰۰ ميليون دلار هزينه داشت، ۷۲۳ ميليون دلار در گيشه جهاني فروخت و هفت جايزه اسكار را از آن خود كرد.

مجري و كمدين سرشناس امريكايي درگذشت
لويي اندرسون مجري و كمدين امريكايي برنده جايزه «امي» درگذشت. لويي اندرسون كمدين و مجري برنده سه جايزه «امي»، روز جمعه پس از مدت‌ها مبارزه با بيماري، در سن ۶۸ سالگي درگذشت. او كه ستاره مجموعه‌هاي كمدي همچون «بسكتس» بود، در لاس‌وگاس درگذشت. او هفته گذشته براي انجام مراحل درماني در بيمارستاني واقع در همين شهر بستري شده بود. «اندرسون» در شاخه بهترين بازيگر مرد مجموعه‌هاي كمدي در جوايز «امي» ساعات پربيننده به عنوان نامزد معرفي شد و در سال ۲۰۱۶ براي ايفاي نقش «كريستن‌ بسكتس» اين جايزه را به خود اختصاص داد. اين كمدين همچنين دو جايزه «امي» ساعات پربيننده روز را براي حضور در مجموعه «زندگي با لويي»، برنامه‌اي كه از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ از شبكه «فاكس» پخش مي‌شد، دريافت كرد. «اندرسون» پيش از ورود به كمدي، به عنوان مشاور كودكان مشغول فعاليت بود. او فعاليت در عرصه كمدي را با كسب مقام نخست رقابت «ميدوست كمدي» در سال ۱۹۸۱ آغاز كرد. «اندرسون» همچنين در فيلم «سفر به امريكا» سال ۱۹۸۸ حضور داشت. او همچنين در بسياري از برنامه‌هاي كمدي دو دهه اخير حضور پيدا كرد. او همچنين كتاب «خدانگهدار جامبو... سلام دنياي بي‌رحم» كه يك كتاب براي كمك به مشكلات مرتبط با عزت نفس است را به نگارش درآورد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون