• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5131 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳ بهمن

خبرخوان

زمستان را بدون خاموشي مي‌گذرانيم؟
مصطفي رجبي‌مشهدي، سخنگوي صنعت برق گفت: شرايط را به گونه‌اي تنظيم كرده‌ايم كه طي اين دوره با كمبود جدي مواجه نشويم و البته نياز به همكاري همه مشتركان به خصوص مشتركان عمده دارد تا بتوانيم از اين دوره سرد با تامين برق پايدار عبور كنيم. وي درباره وضعيت تامين سوخت نيروگاه‌ها اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته وضعيت تامين سوخت نيروگاه‌ها بهبود پيدا كرده، اگرچه ميزان مصرف گاز نيز در بخش تجاري و خانگي افزايش قابل ملاحظه‌اي پيدا كرده و گاز تحويلي به نيروگاه‌ها كاهش يافته است. وي افزود: شرايط را به گونه‌اي تنظيم كرده‌ايم كه طي اين دوره با كمبود جدي مواجه نشويم و البته نياز به همكاري همه مشتركان به خصوص مشتركان عمده دارد تا بتوانيم از اين دوره سرد با تامين برق پايدار عبور كنيم.


۹۷۴ هزار فارغ‌التحصيل دانشگاهي بيكار هستند
بررسي تازه‌ترين آمار مربوط به وضعيت نيروي كار مربوط به پاييز سال ۱۴۰۰ كه از سوي مركز آمار ايران ارايه شده نشان مي‌دهد كه ۹۷۴ هزار و ۵۱۸ نفر از جمعيت فارغ‌التحصيلان كشور، بيكار هستند؛ يعني در پاييز امسال ۱۳.۸ درصد از كل جمعيت فعال فارغ‌التحصيل آموزش عالي، بيكار بوده‌اند. همچنين ۴۹۸ هزار و ۶۶۷ نفر از اين جمعيت را مردان و ۴۷۵ هزار و ۸۵۱ نفر را زنان به خود اختصاص مي‌دهند؛ از نظر درصدي نيز نرخ بيكاري فارغ‌التحصيلان گروه مردان ۱۰.۱ درصد و گروه زنان ۲۲.۶ درصد است. نرخ بيكاري فارغ‌التحصيلان در گروه مردان در پاييز سال جاري نسبت به پاييز سال ۹۹، ۰.۲ درصد و در گروه زنان ۰.۸ درصد كاهش را نشان مي‌دهد.


كانال ترانزيتي روسيه - ايران - هند احيا مي‌شود
روانبخش بهزاديان، مديركل امور بندري سازمان بنادر و دريانوردي اظهارداشت: بر اساس توافقات انجام شده با روسيه يك فروند كشتي رو-رو روسي در چندين مرحله وارد بندر انزلي شد و محصولات كشاورزي ايران را با تريلرهاي يخچالي تا روسيه حمل كرد. وي درباره زمينه‌هاي افزايش تبادل كالا بين ايران و روسيه از طريق بنادر شمالي كشور با توجه به مذاكرات جديد سران دو كشور، اظهار داشت: با توجه به سفر رياست‌جمهوري اسلامي ايران به روسيه اگر مذاكرات در حال انجام به اجرا برسد، مي‌توانيم دالان ترانزيتي روسيه - ايران- هند را تقويت و احيا كنيم. در اين صورت، ارتباطي كه بين جنوبِ شرق و شمال ايران برقرار مي‌شود، مي‌تواند افزايش عملكرد بنادر جنوبي كشورمان را هم در چابهار و بندرعباس به دنبال داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون