• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5132 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۴ بهمن

سردار آزمون همه را سر كار گذاشت و راهي لوركوزن شد

مسي ايراني در جمع قرمزهاي آلمان

گروه ورزش

 

نه ليورپول نه نيوكاسل نه ليون. نه يوونتوس نه لاتزيو نه رم و نه ناپولي. سردار آزمون بعد از چند سال لينك شدن به بسياري از تيم‌هاي مطرح اروپايي سر از بوندسليگا درآورد و با بايرن لوركوزن قرارداد بست. اين قرارداد آن‌قدر غير‌مترقبه بود كه خيلي‌ها زير عكس سردار با پيراهن لوركوزن بنويسند فتوشاپ است! مهاجم ۲۷ ساله تيم ملي فوتبال ايران بعد از ۹ سال حضور در فوتبال روسيه بالاخره اين كشور را ترك مي‌كند. سردار در اين مدت پيراهن تيم‌هاي روبين‌كازان، روستوف و زنيت سن‌پترزبورگ را پوشيد و انواع و اقسام افتخارات را با زنيت به دست آورد؛ از قهرماني تيمي تا كسب كفش طلا و عنوان بهترين بازيكن فصل. طي اين مدت طبيعي بود كه سردار به باشگاه‌هاي مطرحي لينك شود و علاقه‌مندان زيادي پيدا كند. با اين حال بخش قابل توجهي از اخبار مربوط به انتقال سردار شايعات رسانه‌ها بود. با وجود اين هيچ‌كس خبري از مذاكرات سردار با بايرن منتشر نكرد تا زماني كه خبر توسط باشگاه و خود بازيكن تاييد شد. از اين منظر بايد به عمليات فريب سردار و باشگاه آلماني و ايجنت او تبريك گفت! البته لوركوزن در پاييز سال گذشته يكي از مقاصد آزمون معرفي شد ولي در همان زمان دو طرف اعلام كردند جابه‌جايي كاملا منتفي است.  انتقال سردار آزمون به آلمان رايگان است و اين اصلا خبر خوبي براي تيم روسي نيست. قرارداد ۵ ساله مهاجم تيم ملي فوتبال ايران با زنيت در پايان فصل به اتمام مي‌رسد و بنابراين لوركوزن براي به خدمت گرفتن اين مهاجم گلزن رقمي پرداخت نخواهد كرد. يكي از دلايل خوشحالي قابل توجه سيمون رولفس مدير لوركوزن هم احتمالا به اين موضوع برمي‌گردد. رولفس بعد از ثبت قرارداد گفت: ما از اين انتقال موفق بسيار خوشحاليم. سردار آزمون سال‌ها يكي از بهترين گلزنان ليگ روسيه بوده است. او سه بار پياپي در آنجا با زنيت قهرمان شده است، به‌طور منظم در ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده و همچنين خود را به خوبي نشان داده است. كلاس بين‌المللي او در بالاترين سطح است. با او خط حمله ما كيفيت بيشتري پيدا مي‌كند، سردار حمله ما را غيرقابل پيش‌بيني‌تر و قدرتمندتر مي‌كند.»  رودي فولر اسطوره فوتبال آلمان و مدير ورزشي باشگاه بايرلوركوزن هم نسبت به جذب سردار آزمون ابراز خرسندي كرد و او را بازيكني داراي قابليت‌هاي متعدد دانست. فولر گفت: «آزمون بازيكني چندپستي است كه مي‌تواند در بخش‌هاي مختلف ميدان بازي كند. او بسيار سرعتي و در نبردهاي هوايي قوي است و شم بالايي براي پيدا كردن فضاهاي خالي دارد. او اما فقط يك گلزن نيست، سردار آزمون توانايي ساختن موقعيت‌هاي فراوان گلزني را هم دارد، به همين دليل جذب بازيكني كه بتواند با ديگر اعضاي تيم به‌ خوبي ارتباط برقرار كند براي بايرلوركوزن يك اقدام فوق‌العاده است.»

لوركوزن در حالي آزمون را رايگان به خدمت مي‌گيرد كه ترنسفر ماركت رقم انتقال او را ۲۵ ميليون اعلام كرده و باشگاه زنيت هم براي جابه‌جايي او در پنجره زمستاني نقل و انتقالات رقمي در حدود ۴ تا ۵ ميليون را طلب كرده بود. 
اينكه لوركوزن انتخاب خوبي براي مهاجم ايراني هست را زمان مشخص مي‌كند. فعلا روي كاغذ مي‌توان گفت آزمون راهي تيمي شده كه هم‌اكنون در رده سوم بوندسليگاست و براي كسب سهميه يوسي‌ال مي‌جنگد. تيمي كه سابقه قهرماني در ليگ آلمان و نايب قهرماني در اروپا را در كارنامه دارد. لوركوزن تيمي است كه ستاره‌هاي بزرگي در آن بازي كرده‌اند، از جمله ميشاييل بالاك و لوسيو به همراه باشتورك. سه بازيكن ايراني هم سابقه پوشيدن پيراهن اين تيم را در كارنامه دارند. داريوش يزداني، مهدي پاشازاده و علي موسوي. سه بازيكني كه در مجموع حتي يك بازي كامل هم در ليگ براي تيم آلماني به ميدان نرفتند و بيشتر درگير مصدوميت و بازي در تيم دوم لوركوزن بودند. در مجموع آلمان تا به امروز يكي از پرترددترين مقاصد فوتبالي ستاره‌هاي ايراني بوده است. دايي، باقري، خداداد عزيزي، علي كريمي، مهدي مهدوي‌كيا، وحيد هاشميان، اشكان دژاگه، فريدون زندي، سيروس دين‌محمدي و در گذشته‌هاي دور چهره‌هايي نظير سرژيك تيموريان در فوتبال آلمان بازي كردند. 
بايرن لوركوزن روي كاغذ تيم بزرگ‌تري از زنيت به حساب مي‌آيد و در ليگي رقابتي‌تر بازي مي‌كند. بيشتر زير ذره‌بين است و امكان جهش‌هاي بزرگ‌تر را فراهم مي‌كند. سردار آزمون كه در حال حاضر بهترين گلزن همچنان شاغل فوتبال ملي ايران است و آمار خارق‌العاده ۳۹ گل در ۶۰ بازي را به ثبت رسانده، مي‌تواند همچنان به پيشرفت اميدوار باشد. او قراردادي ۵ ساله با تيم آلماني به امضا رسانده و شايد يك سال يا دو سال ديگر با ادامه درخشش و گلزني‌هاي پياپي در ۲۹ يا ۳۰ سالگي فرصت بازي در يك تيم بزرگ‌تر را هم پيدا كند. 
آزمون بعد از پيوستن به بايرن‌لوركوزن گفت: «بايرن‌لوركوزن تيم فوق‌العاده‌اي دارد. من مدت زيادي است كه باشگاه را دنبال مي‌كنم و از نحوه بازي اين تيم هيجان‌زده هستم. اينكه به زودي بتوانم در بوندسليگا بازي كنم، برايم هيجان‌انگيز است.»  صفحه خبري بوندسليگا با تيتر «مسي ايراني به تيم قرمز آلمان مي‌آيد» به استقبال اين خبر رفت و نوشت لوركوزن موفق شد يكي از ارزشمندترين انتقال‌هاي رايگان را انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون