• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5132 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۴ بهمن

ماموريت سه باره محمود فكري در مسجدسليمان پس از نيم فصل ناكامي

قطب‌نماي زرد بر مدار آرپيجي زن باستاني!

اميد مافي

 

۱- مردي كه پنج سال پيش با قهرماني در ليگ آزادگان در كنار چاه‌هاي قير و نفت جشن شادي به پا كرد و نفت مسجد سليمان را به ليگ برتر رساند، حالا در گذر زمان دوباره نبض تيمي را در دست گرفته كه روزهاي ورق‌خورده‌اش در نيم فصل بوي نا گرفتند. تيمي زردپوش كه به باختن خو گرفته و هر هفته قطب‌نماي اندوه بر مدارش مي‌چرخد تا راه رسيدن به مقصد را گم كند. اكنون اما با بازگشت سكاندار ۵۲ ساله‌اي كه شيرين‌ترين خاطرات مربيگري‌اش در مسجد سليمان رقم خورده، دوآتشه‌هاي نفت اميدوارند بيش از اين نمك بر زخم‌هاي تيم محبوبشان پاشيده نشود و فرزند جويبار بتواند صدها كيلومتر دورتر از زادگاهش از سقوط وحشتناك مسجدسليماني‌ها به ليگ يك جلوگيري كند. 
۲- گرچه نفت امسال خوب بسته نشد و مصايب مالي نيز بر اعصاب توپچي‌هاي اين تيم سوهان كشيده، اما هنوز تا پايان شاهنامه ۱۵ هفته فاصله است و تيمي كه از آخر در رده دوم جا گرفته و به كانديداي سقوط بدل شده مي‌تواند جرعه‌هاي تلخ ناكامي را بيش از اين ننوشد و به خداحافظي‌اش از ليگ حرفه‌اي قطعيت نبخشد. در اين ميان همه نگاه‌ها به مردي است كه با ۳۴۵ بازي رسمي ركورددار بازي در باشگاه آبي‌هاست. كاپيتان سرد و گرم چشيده سال‌هاي هاشور خورده‌ كه هنوز آرپيجي‌هايش از ذهن دوآتشه‌هاي جايگاه ۸ پاك نشده است. او پس از دو بار حضور موفق بر روي نيمكت مسجدسليمان حالا براي سومين بار كليددار تيمي خواهد شد كه با فراز كمالوند در سراشيبي سقوط قرار گرفت و نيم فصلي دوزخي و مأيوس كنند را سپري كرد. 
۳- حالا سكانداري كه چهارده سال تمام به عشق روياها و آرزوهاي آبي‌اش جنگيد و سر روي شانه‌ معشوقه لاجوردي كفش‌ها را آويخت براي سومين بار به مسجدسليمان برمي‌گردد تا به داد تيمي برسد كه از پانزده دوئل قبلي خود در ليگ تنها يازده امتياز كسب كرده است. صد البته هنوز فاصله نفت با تيم‌هاي بالاي دست خود در جدول چندان محسوس نيست و با نمايش‌هاي متفاوت تيم محمود فكري و بهره‌گيري از تخيل بلند قامت فرمانده مازني يقينا فاصله‌ها پر خواهد شد و نفت در محدوده گرگ و ميش نفسي از ته دل خواهد كشيد. 
۴- آن شهر و آن ورزشگاه كوچك در كنار چاه شماره يك براي فكري كه در نزد بختياري‌ها ريشه دوانده جاي غريب و ناآشنايي نيست. شايد براي همين پس از ورود به مسجدسليمان سراغ دامنه كوه آسماري و تفرجگاه تمبي را گرفت و خاطرات شيرين سال‌هاي اخيرش را در زمستان مسجدسليمان مرور كرد. همو كه از ره نرسيده در عصر يكشنبه بايد تيمي جنگجو را به ملاقات پيكان بفرستد و داروي تلخ را به نيت بهروزي و برخاستن از بستر به شاگردانش بنوشاند. هر چند تا اولين ايستگاه پيش رو فرصت چنداني نمانده اما محمود فكري مترصد آن است كه با سه امتياز حيات‌بخش اولين شوك قوي را به كالبد تيمش وارد كند و از محدوده خطر فاصله بگيرد. 
۵- فكري البته در روي نيمكت مسجدسليمان تك و تنها نخواهد بود. او ميرشاد ماجدي را به عنوان دستيارخود انتخاب كرده و قصد دارد از عبدالصمد مرفاوي در جامه مدير فني بهره‌مند شود. كاپيتان آبي‌ها كه روزگاري دستيار صمد در استقلال بود حالا رسم قدرشناسي را به جا آورده و مربي جنوبي را با خود به مسجدسليمان آورده است. شايد اين كادر فني بتوانند گليم مسجدسليماني‌ها را از آب بيرون بكشند ودر نيم فصل دوم ساعت خود را به وقت بغض و دلواپسي كوك نكنند. 
۶- «تمام تلاش‌مان بقا در ليگ برتر است و با ترميم نقاط ضعف در تعطيلات ارتش تا بن دندان مسلحي را در نيم فصل دوم خواهيد ديد».  اين آخرين حرف‌هاي محمود فكري پس از پذيرفتن رهبري مسجدسليماني‌هاست. سرمربي به ظاهر آرامي كه معتقد است اگر باشگاه حداقل حمايت را از تيم و بازيكنانش داشته باشد به حتم در خط پايان شاهد سقوط آزاد مسجدسليماني‌ها نخواهيم بود. فكري حرف‌هاي ديگري نيز مي‌زند كه نشان مي‌دهد از اعتماد به نفس كافي براي هدايت نماينده خوزستان برخوردار است و ‌به خلق نتايج حيرت‌آور در فراسوي كوه‌هاي زاگرس مي‌انديشد. 
۷- حالا ثانيه‌ها حول ساعت ديواري لب پر مي‌زنند و تيم پانزدهم ليگ آماده است تا با فرامين مردي كه در قامت فرمانده نتوانست استقلال را رتق و فتق كند استارت انفجاري خود را از همين هفته بزند و حريفان را در چنبره‌اي عبوس محبوس كند‌. آيا محمود فكري كه همواره در مسجدسليمان پرچم‌ها را افراشته در بازگشت دوباره مي‌تواند كاري كند كه صداي قهقهه عشق فوتبال‌ها در شهري كه به پرواز توپچي‌هايش عادت كرده گوش كارون را كر كند؟منتظر مي‌مانيم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون