• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5134 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ بهمن

با وجود درد پا، مشكلات معده و حريف قدرتمند

اين نادال است كه بازگشته

از آنجايي كه رافائل نادال امسال در اوپن استراليا يك شروع دوباره داشت، به همان اندازه كنجكاو بود تا بداند بدنش به اندازه كافي او را همراهي مي‌كند يا خير؟ او به دليل آسيب‌ديدگي مزمن پا و يك ابتلاي سخت به كرونا در زماني نامناسب به مدت ۶ ماه از ميادين دور بود و در حالي كه در چند هفته گذشته به سختي در زمين بازي حضور پيدا مي‌كرد، به ملبورن رسيد. او گفت اميدوار است به اندازه كافي خود را در مسابقات نگه دارد تا پيشرفت كند. 
روز سه‌شنبه او توانست خودش را در رقابت‌هاي تنيس آزاد استراليا حفظ كند. اما تنها با كمترين اختلاف ممكن. پس از اينكه دنيس شاپووالوف دو ست عقب افتاده در ابتدا جبران و بازي را به تساوي كشيد، نادال كاري كرد كه او در پايان ست پنجم نااميدانه به تابلوي امتيازات نگاه كند. پس از چهار ساعت طولاني نادال با نتايج ۳-۶، ۴-۶، ۶-۴، ۶-۳ و ۳-۶ حريف خود را شكست داد و براي هفتمين بار به نيمه‌نهايي اوپن استراليا رسيد. 
نادال از همان ابتدا بازي را قدرتمندانه آغاز كرد و بر اوضاع تسلط يافت. او سروهاي خوبي زد و فورهندهاي قدرتمندي روانه زمين حريف كرد. در ميانه ميدان هم نادال تسلط بيشتري نشان داد. در طول دو ست نخست تنيسور اسپانيايي رويكرد اقتصادي‌تري براي بازگشت‌هاي خود در پيش گرفت.
در سراسر تور و در جلوي زمين شاپووالوف عملكرد بدي به نمايش گذاشت. او نامنظم و شلخته بازي مي‌كرد. در دومين فرصت سرو خود سه خطاي فورهند متوالي انجام داد تا بريك را واگذار كند. او نمي‌توانست سرويس‌هاي عالي نادال را به خوبي برگرداند. استراتژي نادال اين بود كه در هر گيم بازي را به سمت ۳۰ بر ۳۰ هدايت كند و در نهايت كار را به نفع خود به اتمام برساند. اين استراتژي به خوبي جواب داد و وقتي نادال دو بر صفر از حريف پيش افتاد همه تصور كردند كار تنيسور كانادايي تمام است. 
اما ست سوم داستان متفاوتي داشت. شاپووالوف سرسختي و انگيزه بالاي خودش را به نمايش گذاشت. ضربات جسورانه و بازگشت‌هاي پرقدرت او كار را براي نادال سخت كرد. شاپووالوف كم‌كم خودش را بالا مي‌كشيد و در عوض اين نادال بود كه عقب مي‌نشست. نادال در ست سوم دو بار خطاي دوگانه انجام داد. باخت در ست سوم براي نادال با ادامه بدبياري در ست چهارم تكميل شد. نادال به دليل مشكلات معده مجبور شد در اين ست از كمك پزشكي استفاده كند. او چند قرص استفاده كرد تا بتواند بازي را ادامه دهد. شاپووالوف در اين ست باز هم عالي بود و نتيجه را دو بر دو مساوي كرد. 
نادال ست پنجم را با استراحت پزشكي آغاز كرد زيرا نياز به معاينه بيشتري داشت. هنگام بازگشت به زمين شاپووالوف بي‌رحمانه ضربات وحشتناك خودش را روانه زمين حريف كرد تا جايي كه نزديك بود نادال بريك شود. با اين حال يك سرويس بي‌بازگشت از نادال نتيجه را ۴۰-۴۰ مساوي كرد تا او در مسابقه باقي بماند. 
لحظه تعيين‌كننده بازي در گيم سرو شاپووالوف زماني كه بازي يك بر صفر به نفع نادال در ست پنجم در جريان بود رقم خورد. نادال با همه مشكلات فيزيكي و خستگي، حريف جوان‌تر و حريص براي پيروزي توانست شاپووالوف را بريك كند و در ادامه مسابقه با گرفتن تمام گيم‌هاي سرو خودش بازي را ببرد. نادال با اين برد حماسي توانست براي نخستين‌بار از سال ۲۰۱۹ به اين سو به نيمه‌نهايي اوپن استراليا برسد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون