• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5136 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ بهمن

پيدا و پنهان

بورس به دولت و مجلس بدبين شد
وليد هلالات، تحليلگر بازار سرمايه با اشاره به اينكه مصوبات اخير، چند هفته قبل هم تصويب شده بود، توضيح داد: قبل از اينكه بودجه به مجلس برود، قرار بود اين مصوبات ابلاغ شود. يعني در بازار سرمايه فرض بر اين بود كه همه مواردي كه تصويب شده، ابلاغ شده و اجرا هم مي‌شود. اما با گذر زمان مشخص شد چنين ابلاغي صورت نگرفته است و در بودجه سال آينده قيمت گاز بدون سقف است و همه ۱۰‌بندي كه وعده داده شده بود، جنبه اجرايي ندارد. وي ادامه داد: اين اتفاق باعث شد بازار سرمايه هم نسبت به دولت و هم نسبت به مجلس بدبين شود. درحالي‌كه هر دو ادعاي حمايت از بازار سرمايه داشتند. به همين دليل شاهد واكنش منفي بسيار شديد بازار سرمايه بوديم كه هم جنبه بنيادي داشت و هم به دليل خلف وعده‌اي كه صورت گرفته بود، جنبه رواني داشت. هلالات گفت: دو تا از متغيرهاي مهم نرخ بهره و نرخ حامل‌هاي انرژي است. لازمه اينكه شوك‌هاي بازار تكرار نشود اين است كه متغيرهايي كه مصوب شده است براي مدت طولاني، حتي ۱۰ سال ثابت بماند و تغيير نكند.


خودسوزي ارز ۴۲۰۰ در بندر!

گرچه مسوولان گمرك در واكنش به ماجراي فاسد شدن كنجاله‌هاي سويا در بندر امام خميني(ره) اعلام كردند كه «اين، طبيعت اين كالا است كه در شرايطي دچار خودسوزي مي‌شود و واردات آن نيز از اين جريان مستثني نيست»، اما در اين بين، تاخير در ترخيص كالا و ماندگاري آن در وضعيت آب‌وهوايي بنادر و نحوه نگهداري اين كالاي اساسي و ساير اقلام مربوطه مي‌تواند تا حد زيادي در تخريب و فاسد شدن‌شان موثر باشد؛ كالاهايي كه با ارز ۴۲۰۰ توماني وارد شده است.
انتشار ويديويي در فضاي مجازي بار ديگر بيانگر تخريب بخشي از كالاهاي اساسي وارداتي در گمرك و بنادر بود و آن‌هم كالايي كه با ارز پرحاشيه ۴۲۰۰ توماني وارد شده است، تصاويري كه نشان داد محموله‌اي از كنجاله‌هاي سويا در بندر امام خميني(ره) فاسد شده است. در اين رابطه بلوطي‌ميرزا، ناظر گمرك‌هاي خوزستان و مدير كل گمرك اهواز گفت كه در اين ويديو مشخص نيست كه محموله كنجاله سويا مربوط به چه شركتي بوده يا زمان آن معلوم نشده و نمي‌توان به‌طور قطع اعلام كرد كه وارد‌كننده كالا و صاحب آن كيست ولي به هر حال شركت‌ امور پشتيباني دام يا بازرگاني دولتي به همراه شركت‌هاي خصوصي محموله‌هاي وارداتي سويا در گمرك دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون