• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5136 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ بهمن

اقتصاد بين الملل

نفت برنت به مرز ۹۰ دلار رسيد

قيمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهاني به دنبال نگراني‌ها نسبت به كمبود عرضه افزايش يافت و در مسير ثبت ششمين رشد هفتگي متوالي قرار گرفت. بهاي معاملات نفت برنت ۴۵ سنت معادل ۰.۵ درصد افزايش يافت و به ۸۹ دلار و ۷۹ سنت در هر بشكه رسيد. نفت برنت روز گذشته ۶۲ سنت كاهش پيدا كرد با اين حال قيمت اين شاخص در ابتداي معاملات به ۹۱ دلار و ۴ سنت رسيد كه بالاترين قيمت از اكتبر سال ۲۰۱۴ بود. بهاي معاملات وست‌تگزاس‌اينترمدييت امريكا با ۵۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزايش به ۸۷ دلار و ۱۱ سنت در هر بشكه رسيد. اين شاخص روز پنجشنبه ۷۴ سنت كاهش پيدا كرد. وست‌تگزاس‌اينترمدييت هم ابتداي معاملات تا سطح ۸۸ دلار و ۵۴ سنت پيشروي كرده بود كه بالاترين قيمت در هفت سال اخير بوده است.


شركت‌هاي نفتي امريكا  به دولت بايدن هشدار دادند
بعضي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي امريكايي از جمله گروه لابي صنعت نفت امريكا از دولت بايدن خواستند در وضع تحريم‌هاي جديد عليه روسيه كه ممكن است به توليدكنندگان امريكايي و توان رقابتي آنها صدمه بزنند، محتاطانه عمل كند.جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا سه‌شنبه هفته جاري تهديد كرد در صورت حمله نظامي مسكو به اوكراين، شخص ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه را هدف تحريم قرار مي‌دهد.


توافق هند با كشورهاي آسياي مركزي براي توسعه پروژه‌هاي بهداشتي
بر اساس بيانيه اجلاس سران هند و كشورهاي آسياي مركزي كه روز پنجشنبه برگزار شد، اين كشورها بر توسعه همكاري در پروژه‌هاي مشترك در بخش مراقبت‌هاي بهداشتي تاكيد كردند.نارندرا مودي، نخست‌وزير هند و روساي جمهور قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان، تركمنستان و ازبكستان در اين نشست حضور داشتند.در اين بيانيه آمده است: رهبران (اين كشورها) علاقه خود را براي تعميق همكاري در بخش مراقبت‌هاي بهداشتي ابراز كردند. طرفين بر اهميت اجراي عملي پروژه‌ها و ابتكارات مشترك در بخش بهداشت كه دسترسي آسان و به موقع به امكانات درماني تشخيصي و باكيفيت پزشكي مناسب را براي شهروندان خود فراهم مي‌كند، اشاره كردند. بر اساس اين سند، قرار است از بيمارستان‌هاي زنجيره‌اي برتر هند دعوت شود تا شعبه‌ها و كلينيك‌هاي تشخيصي خود را در كشورهاي آسياي مركزي احداث و راه‌اندازي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون