• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5140 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ بهمن

مرزبندي مشخص با خشونت و آزار جنسي

رونالدو گرينوود را آنفالو كرد، نايكي قطع همكاري

گروه ورزش

 

بعد از اينكه تصاويري از خشونت فيزيكي و آزار جنسي ميسون گرينوود ستاره 20‌ساله تيم منچستريونايتد منتشر شد، باشگاه بلافاصله بيانيه صادر كرد و گفت ما به هيچ‌وجه خشونت را نمي‌پذيريم. باشگاه  ميسون را تا اطلاع ثانوي از حضور در تمرينات محروم كرد. 

روز يكشنبه پليس بريتانيا مردي 20‌ساله را با اتهام خشونت فيزيكي و تجاوز دستگير كرد. پليس منچستر گفت كه آنها تصاوير و ويدئوهايي در رسانه‌هاي اجتماعي را ديده‌اند كه توسط يك زن منتشر شده و در آن موارد خشونت فيزيكي گزارش شده است.
اين اتفاق بعد از اين رخ داد كه هربرت رابسون يك اينفلوئنسر در شبكه‌هاي اجتماعي و نامزد گرينوود در چند پست اينستاگرامي ميسون را به خشونت خانگي متهم كرد و عكس‌هايي از خونريزي لب‌ها و كبودي بدنش را به اشتراك گذاشت. رابسون ساعاتي بعد پست‌ها را پاك كرد. او نوشته بود: «براي آنهايي كه مي‌خواهند بدانند ميسون دقيقا چجور آدمي است.»
پليس در بيانيه‌اش اضافه كرد: «تحقيقات آغاز شده و پس از بررسي‌ها مي‌توان تاييد كرد مردي حدودا 20ساله به ظن تجاوز و تعرض دستگير شده است. او همچنان براي بازجويي در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات ادامه دارد.» باشگاه هم در بيانيه‌اي بعد‌از‌ظهر همان روز گفت ميسون گرين‌وود تا اطلاع ثانوي به تمرينات و مسابقات باز نخواهد گشت. در بيانيه قبلي باشگاه اعلام شده بود كه از انتشار تصاوير و اتهامات منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي آگاه است و افزود باشگاه هيچ گونه خشونتي را نمي‌پذيرد. 
در ادامه سازمان هواداران منچستريونايتد در توييتر خود نوشت: «باشگاه اكنون تاييد كرده است كه ميسون گرين‌وود تا اطلاع ثانوي به تمرينات و بازي‌ها بازنخواهد گشت. بايد كاملا از تصميم باشگاه در اين زمينه حمايت شود.» در مرحله بعد كمپاني نايكي ارتباط خود را با ميسون گرينوود به دليل اتهامات خشونت خانگي به حالت تعليق درآورد. نايكي در بيانيه‌اي گفت: «ما عميقا از اتهامات وارد شده به ميسون گرينوود نگران هستيم و به نظارت دقيق اوضاع ادامه خواهيم داد.»
 واكنش فوري تمام كساني كه به نحوي با گرينوود در ارتباط بودند نشان‌دهنده اهميت موضوع است. از ميان هم تيمي‌هاي ميسون، كريستيانو رونالدو اولين كسي بود كه او را در شبكه‌هاي اجتماعي آنفالو كرد. بعد از او جسي لينگارد، داويد دخيا، پل پوگبا، ادينسون كاواني و اسكات مك توميناي نيز ميسون گرينوود را آنفالو كردند.  تا اين لحظه ستاره جوان منچستريونايتد واكنشي به اتفاقات رخ داده نداشته است و از اظهارنظر در اين زمينه خودداري نموده. در اين بين گويا پليس زمان بيشتري در اختيار گرينوود قرار داده تا به اتهامات پاسخ بدهد.  ميسون گرينوود اولين بازي خود را براي باشگاه منچستريونايتد در مارس 2019 انجام داد و پس از اينكه توانست خودش را از رده آكادمي باشگاه به تيم اصلي برساند در فوريه 2021 قراردادي 4‌ساله به امضا رساند. 
گرينوود پيش از اين سپتامبر 2020 به دليل نقض پروتكل‌هاي بهداشتي ويروس كرونا در حين اردوي تيم ملي انگليس و بردن يك مدل به اتاقش در هتل، از تيم ملي انگليس توسط گرت ساوتگيت كنار گذاشته شد. گرينوود بابت آن رفتار عذرخواهي كرد.  يك ماه بعد اوله گونار سولشاير سرمربي وقت يونايتد در ميان گمانه‌زني‌ها مبني بر بي‌نظمي‌هاي ميسون و تاخير در تمرين از او دفاع كرد. 
پدر هريت نامزد ميسون گرينوود در نخستين واكنش به اتفاقاتي كه رخ داده گفت: «اولين مواجهه ما با اين اتفاق ساعت 6 صبح روز بعد بود. اين وحشتناك است. من تازه دارم سعي مي‌كنم با مساله كنار بيايم. به عنوان يك پدر شما نمي‌خواهيد بدانيد كه چنين اتفاقاتي براي دختر شما رخ داده است. پليس به اينجا آمده و بيانيه‌اي صادر كرده است.» در ادامه پدر هريت فرضيه هك شدن گوشي دخترش را مطرح كرد. او گفت: «او به ما گفته تلفنش هك شده است. ما به او گفتيم آن پست را پاك كند و او اين كار را انجام داد اما خيلي دير شده است. او غمگين است. زيرا نمي‌خواست اين پست منتشر شود. ما دو سه سال است ميسون را مي‌شناسيم. او بخشي از خانواده ما بوده است.»
پدر هريت در انتها گفت: «رابطه آنها در چند ماه گذشته خوب نبوده است. دخترم كاملا ويران شده است. آنها خيلي عاشق هم بودند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون