• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5143 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۷ بهمن

خبر كوتاه

 تامين منابع نهضت مسكن  به مشكل خورد؟
 ايسنا گزارش داد: پروژه نهضت ملي مسكن كه صرفا ۲۱۰ هزار واحد آن به مرحله كلنگ‌زني رسيده بنا به گفته سازندگان و نمايندگان مجلس از برنامه زمان‌بندي عقب مانده و پيگيري‌هاي ايسنا نشان مي‌دهد با وجود دريافت مبالغي تا ۱۶۰ ميليون تومان از متقاضيان در بعضي مناطق از جمله شهر جديد پرند، كفگير منابع به ته ديگ خورده و خبري از افزايش مبلغ وام تا سقف ۴۵۰ ميليون تومان نيست؛ مسوولان هم در پاسخ به پايين بودن سرعت اجراي كار به ان‌شاءالله اكتفا مي‌كنند. در جريان فراخوان دو طرح «اقدام ملي مسكن» و «نهضت ملي مسكن» مجموعا بيش از ۴ ميليون نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه از تقاضاي بالاي مسكن در كشور حكايت دارد. با اين حال تجربه مسكن مهر نشان داده به دليل عدم توانايي متقاضيان در پرداخت آورده، آمار متقاضيان واقعي بعد از مدتي دچار ريزش مي‌شود.


570هزار دستگاه خودروي لوكس مشمول ماليات شدند
 محمد مسيحي معاون درآمدهاي مالياتي سازمان امور مالياتي كشور درباره ماليات خودروهاي لوكس گفت: تاكنون ماليات ۲۷۲ هزار مودي محاسبه و به آنان اعلام شده است كه شامل ۵۷۰ هزار دستگاه خودرو مي‌شود. اين افراد تا پايان بهمن‌ماه مهلت دارند كه ماليات خود را بپردازند. وي بيان ‌داشت: تاكنون اطلاعات مربوط به ۱۲ هزار خانه و باغ‌ويلاي گران‌قيمت به سازمان امور مالياتي ارايه شده است. مسيحي در مورد خانه‌هاي خالي نيز اظهار داشت: وظيفه شناسايي خانه‌هاي خالي به عهده وزارت راه و شهرسازي، اما فراهم كردن زيرساخت‌ها به عهده سازمان امور مالياتي است كه از اين نظر زيرساخت‌هاي لازم در سازمان امور مالياتي فرآهم شده است.


انتظار داريم دستمزد 1401 قدرت خريد را  برگرداند
محمدرضا تاجيك عضو شوراي عالي كار گفت: ما توقع داريم مزد 1401 به گونه‌اي تعيين شود كه قدرت خريد از دست رفته كارگران بازگردد؛ باتوجه به تورم افسارگسيخته‌ ماه‌هاي اخير، انتظار داريم آنقدر توان خريد داشته باشيم كه بتوانيم زندگي روزمره خود را اداره كنيم. او افزود: دولت قبل بارها ادعا كرد ما دستمزد را بيشتر از تورم افزايش داده‌ايم؛ بايد پرسيد پس چرا ما كارگران، سال به سال فقيرتر شده‌ايم؟! اين ادعاي ناصحيح ناشي از همان اشتباه محاسباتي است؛ آنها تورم رسمي را مبنا قرار مي‌دادند و آن را به پايه حقوق كارگر مي‌افزودند و به اين ترتيب عقب‌ماندگي معيشتي كارگر روز به روز بيشتر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون