• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5143 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۷ بهمن

كاظم سياحي و علاقه‌اش به نقش‌هاي جدي

دوست ندارم در ژانر خاصي محدود شوم

    جناب سياحي بحث را از چهره و بازي متفاوت‌تان در فيلم شهرك آغاز كنيم كه از نقش‌هاي كمدي شما فاصله زيادي دارد. كمي از فرآيند پذيرش اين كاراكتر براي‌مان صحبت كنيد؟ 
وقتي از جانب علي حضرتي اين شخصيت به من پيشنهاد شد در ابتداي امر از ايده اين كار خوشم آمد ولي بعيد مي‌دانستم به دليل تداخل كاري كه آن روزها داشتم اين همكاري شكل بگيرد ولي خب خوشبختانه اين اتفاق افتاد.
   دستيار كارگردانان گروهي از عوامل توليد فيلم هستند كه براي حضور در پروژه زياد با آنها سر و كار داريد. چه جاذبه‌اي در اين شخصيت وجود داشت كه آن را پذيرفتيد؟ 
از آنجايي كه طرح فيلمنامه براي من ويژه بود دوست داشتم در آن حضور داشته باشم. فضاي فيلم هم خيلي ترغيبم كرد و اينكه تا آخر فيلم نمي‌دانيم كجا واقعيت است و كجا خيال، كجاي لحظات از جنبه هنري روايت مي‌شود كجا وام گرفته از دنياي واقعي است. اينكه در بزنگاه‌هاي خاص و در مواقع حساس به يك‌باره اين شخصيت حاضر مي‌شود برايم جذاب بود و باعث انگيزه حضورم در اين فيلم شد.
   و نكته مهم اينكه اين شخصيت تاثير زيادي در روند فيلم داشت. گاهي با يك نگاه و گاهي با يك ديالوگ كوتاه. حضوري كوتاه داشتيد اما سايه‌اش بر تمام فيلم ديده مي‌شد. از جهاتي مي‌توانيم بگوييم نقش بسيار سختي برعهده داشتيد.
بله حضورش به كليت فضاي فيلم كمك مي‌كرد ولي به اين نكته توجه كنيم كه ميزان تاثيرگذاري آن در طول فيلم، بسيار وابسته به هدايت كارگردان بود و بايد صحنه‌ها طوري طراحي مي‌شد كه در اين لحظات كوتاه حضور اين كاراكتر مثمرثمر باشد. 
   پيشنهاد هم به كارگردان مي‌داديد؟ 
بله پيشنهاد داشتم ولي ماحصل تمام تلاش ما به اين شخصيت منجر شد. 
   باتوجه به پيشينه هنري كه داريد در نقش‌هاي كاملا جدي زيادي حضور داشتيد ولي مخاطب عام شما را با فيلم و سريال‌هاي شاد و كمدي بيشتر مي‌شناسد. از اين جهت اين نقش كنترل خاصي را مي‌طلبيد كه اگر جدي از كار در نمي‌آمد كمي خطرناك بود براي كليت فيلم. ولي شما از پس نقش برآمديد. موافقيد؟ 
واقعيتش را بخواهيد كار در فضاي جدي را بيشتر دوست دارم. علي حضرتي هم با توجه به شناختي كه از من داشت و همچنين آگاهي كه خودم از خودم داشتم اين همكاري را پذيرفتم. در تئاتر نقش‌هاي جدي زيادي بازي كرده بودم و اساسا بازيگري يعني اينكه بتواني در ژانرهاي مختلف خودت را محك بزني. در فضاهاي گوناگون با روحياتي كه نسبت به آن آشنايي داري كار كني. دوست ندارم خودم را در ژانري خاص محدود كنم.
   يك‌جور برچسب كه انگار فقط بازيگر فيلم‌هاي كمدي هستيد.
دقيقا و از اين نكات دوري مي‌كنم. بنابراين اتفاق فيلم شهرك را دوست داشتم و از حضور در چنين فيلمي استقبال كردم. همان‌طور كه مي‌بينيد حضورم در فيلم طولاني نيست اما نقش ريزه‌كاري‌هايي داشت كه بايد در اجرا در مي‌آمد. اينكه چقدر اين فضا در آمده بايد مخاطبان و منتقدان بگويند. 
   گريم هم بسيار روي بازي و سيماي متفاوت شما تاثير داشت. نظرتان چيست؟ 
طراحي گريم عباس عباسي عالي بود. همين‌طور فيلمبرداري عليرضا برازنده يا تدوين خانم ايپكچي كه در نشان دادن نگاه‌ها و سكوتي كه بايد اين كاراكتر مي‌داشت بسيار كمك‌كننده بود. همين‌طور ديگر بازيگران فيلم كه زحمت زيادي براي نقش‌شان متحمل شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون