• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

يك ناگفته از دكترهاشمي:

وزارت بهداشت را با 8 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم

 

اعتماد| وزير بهداشت ضمن ابراز اطمينان از كافي بودن موجودي دارو و تاكيد بر نبود كمبود دارويي در كشور از كمبود 80 هزار تخت بيمارستاني اظهار نارضايتي كرد. به گفته سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي، براي ايجاد اين تعداد تخت 50 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است و ايجاد اين تعداد تخت با فرض ثابت ماندن تعداد بيماران نيازمند بستري، 30 سال زمان نياز دارد.
وي ضمن تاكيد بر تغيير اداره بيمارستان‌ها براي ايجاد فرصت حضور بخش خصوصي با انتقاد از بي‌عدالتي در ساخت و ساز بيمارستان‌ها گفت: ساخت و سازها در برخي مناطق بسيار گسترده و با بي‌عدالتي مواجه است.  وزير بهداشت ابراز اميدواري كرد كه رفتار دولت يازدهم به عدالت نزديك شود و به گونه‌اي سرانه در كشور تقسيم شود كه مناطق محروم بيشتر مورد توجه قرار گيرد.  اين تاكيد بر توزيع عادلانه امكانات و خدمات درماني در حالي است كه وزير بهداشت مي‌گويد: وزارت بهداشت را با حدود هشت هزار ميليارد تومان بدهي تحويل گرفتيم و همكاران، معوقات بيش از 20 ماه از دولت طلب داشتند. در اين شرايط به‌وجود‌آمده، بحران دارو وجود داشت و تفاوت نرخ ارز هم مزيد برعلت بود. طرح‌هايي را شروع يا نيمه‌تمام رها كرده بودند و اين باعث بدنامي دولت و توقعات بر زمين‌مانده مردم بود كه پاسخ داده نشد. دولت تدبير و اميد در شرايط خاصي مسووليت كشور را بر عهده گرفت، در حوزه پزشكي هم نمي‌توان گفت بدترين وزارتخانه بود اما وزارتخانه‌اي بود كه آسيب ديده بود، دو سال وزير نداشت و اگر هم داشت، وزير آن‌طور كه شايسته بود، حمايت نشد. امسال شرايط بسيار سختي را بايد پشت سر بگذاريم، درآمد در بخش نفت بيش از نصف كاهش يافته در حالي كه توقعات اگر نگوييم افزايش پيدا كرده، لااقل در حد سال 93 است.  
وزير بهداشت با بيان اينكه مقرر شده تا 1700 دستگاه آمبولانس وارد كشور كنيم، افزود: براي خريد 800 دستگاه آمبولانس با شركت بنز مذاكره كرده‌ايم، اما با وجود اينكه بيش از هفت ماه از مشخص شدن قيمت‌ها گذشته است به دليل تحريم و مشكلات ايجاد‌شده ناشي از تحريم‌ها كه بايد پرداخت از طريق بانك‌ها صورت گيرد هنوز در اين زمينه مشكلاتي وجود دارد و موفق به ورود آمبولانس‌ها به كشور نشده‌ايم.
وزير بهداشت در همين زمينه افزود: براي همسر يكي از همكاران مشكلي به وجود آمده بود كه براي تشخيص بيماري اختلاف‌نظر وجود داشت كه نهايتا براي تشخيص، پرونده وي را به امريكا فرستادند اما زماني كه آنها فهميدند اين فرد ايراني است از ارايه خدمات تشخيصي و اظهارنظر در خصوص پرونده پزشكي اين فرد به بهانه تحريم خودداري كردند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون