• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5149 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۴ بهمن

خبر

اجراهاي ديگري از جشنواره تئاتر لغو مي‌شود؟

در پي لغو اجراي نمايش «بي‌زمان» كه قرار بود ۲۱ بهمن ماه آخرين اجراي خود را در جشنواره تئاتر فجر روي صحنه ببرد، قائم‌مقام دبير جشنواره گفت ممكن است باز هم اجراهاي ديگري را لغو كنيم. به گزارش ايسنا، نمايش «بي‌زمان» به نويسندگي و كارگرداني پروين هادي‌نيا قرار بود چهار اجرا در بخش ديگرگونه‌هاي اجرايي جشنواره تئاتر فجر داشته باشد. اين نمايش سه اجراي اول خود را روي صحنه برد ولي در تماسي كه از سوي جشنواره با مدير اين پروژه گرفته شد، به اين گروه اعلام شد آخرين اجراي آنان در روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه لغو شده است. اين درحالي است كه هنوز خبر لغو اين اجرا از سوي سايت جشنواره فجر اعلام نشده است. با اين همه اتابك نادري، قائم‌مقام دبير جشنواره تئاتر فجر درباره لغو آخرين اجراي اين نمايش به ايسنا مي‌گويد: به هر حال شرايط خطرناكي است و شايد در روزهاي آينده ناچار شويم اجراهاي ديگري را هم منتفي كنيم. او ادامه مي‌دهد: بايد به پروتكل‌هاي بهداشتي پايبند باشيم و به همين دليل امروز اجراي نمايش «بعد از افتادن» هم به دليل ابتلاي بازيگرش به كرونا در تالار مولوي منتفي شد.نادري در پاسخ به اين پرسش كه وقتي اوج‌گيري كروناي اُميكرون قابل پيش‌بيني بود، چرا از اول اجراهاي محدودي را براي جشنواره برنامه‌ريزي نكرديم تا اينكه در ميانه كار ناچار به لغو بعضي اجراها شويم، توضيح داد: به هر حال اين آثار انتخاب شده بودند ولي ما هم ناچاريم به دليل رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، جدول جشنواره را محدودتر كنيم. با اين حال گروه اجرايي نمايش «بي‌زمان» مشكلي براي ادامه اجراهاي خود نخواهند داشت و خارج از مقطع برگزاري جشنواره مي‌توانند اجراي خود را ادامه دهند. نمايش «بي‌زمان» در سالن ملك اجراهاي خود را انجام داد و ايلناز شعباني، بازيگر و مدير برنامه‌ريزي اين پروژه شب گذشته اعلام كرد كه گروه اجرايي اين نمايش به صورت شخصي سالن ملك را براي اجراهاي خود اجاره كرده‌اند تا فضاي بزرگي براي اجرا دراختيار داشته باشند، چراكه تعداد بازيگران گروه‌شان زياد است و براي رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي به فضاي بزرگي نياز داشته‌اند. اتابك نادري اما مي‌گويد كه سالن بابت اين اجراها از گروه، اجاره‌اي نخواهد گرفت. هرچند حسين مسافر آستانه ماه‌ها پيش از آغاز به كار چهلمين جشنواره تئاتر فجر بارها اعلام كرد كه همه برنامه‌ريزي‌ها منوط به شرايط كرونا در مقطع برگزاري جشنواره است، با اين همه برگزاركنندگان جشنواره، جدول عريض و طويلي براي اين رويداد تنظيم كردند و برخلاف دوره‌هاي قبلي، افتتاحيه‌اي در يزد هم برگزار كردند و اين درحالي است كه در سال‌هاي گذشته كه كرونايي در ميان نبود، جشنواره تئاتر فجر بدون مراسم افتتاحيه، كار خود را آغاز مي‌كرد ولي اصرار اين جشنواره براي برگزاري افتتاحيه در دوران اوج‌گيري كرونا و راهيابي نمايش‌هاي زيادي به جدول اين دوره از جشنواره، نشان مي‌دهد كه اتفاقا ما چندان هم به وضعيت كرونايي توجه نداشتيم و بيشتر در پي اين بوديم تا جدول اجراهاي جشنواره را گسترش دهيم.


ميزباني ۹ استان از اجراهاي جشنواره موسيقي فجر
۹ استان كشور در قالب ۵۳ اجراي موسيقي ميزبان مخاطبان، گروه‌ها و هنرمندان شركت‌كننده در سي و هفتمين جشنواره موسيقي فجر خواهند بود. به گزارش «اعتماد» به نقل از ستاد خبري جشنواره، سي و هفتمين جشنواره موسيقي فجر علاوه ‌بر پايتخت در ۹ استان ديگر كشور برگزار مي‌شود و مجموعا ۵۳ اجراي صحنه‌اي در استان‌ها روي صحنه خواهد رفت. در اين دوره بوشهر با حضور ۴۹ هنرمند، ميزبان ۵ اجرا و در جنوب استان كرمان نيز ۱۰ اجرا با حضور ۷۴ هنرمند برگزار خواهد شد. در سي و هفتمين جشنواره موسيقي فجر، ۶۲ هنرمند اهل چهارمحال و بختياري، 3 اجراي صحنه‌اي را در سالن‌هاي اين استان ميزباني مي‌كنند. در زنجان ۵ اجرا با حضور ۴۲ موزيسين زنجاني برگزار مي‌شود. ۳ اجراي صحنه‌اي با حضور ۲۰ هنرمند در سيستان و بلوچستان روي صحنه مي‌رود و استان سمنان نيز ميزبان ۶ اجراي صحنه‌اي با حضور ۳۶ هنرمند خواهد بود. كهگيلويه و بويراحمد ميزبان ۱۰ اجرا با حضور ۶۳ موزيسين است و در لرستان نيز ۲۷ هنرمند در ۶ اجرا به هنرنمايي خواهند پرداخت. ۵ اجراي صحنه‌اي با حضور ۳۴ هنرمند نيز در ايلام برگزار مي‌شود. سي‌ و هفتمين جشنواره موسيقي فجر در گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران از تاريخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبيري حسن رياحي در بخش‌هاي رقابتي (جايزه باربد) و غيررقابتي برگزار مي‌شود و جايزه ترانه، جايزه موسيقي و رسانه و نشست‌هاي پژوهشي، برنامه‌هاي ديگر اين دوره از جشنواره است.


ميزباني ايران از برندگان مسابقه جهاني «جايزه ديزاين»

نمايشگاه «جايزه ديزاين» در ايران، ۲۹ بهمن ماه همزمان با برگزاري چهارمين نمايشگاه بين‌المللي دوسالانه «بسته‌ها» برگزار مي‌شود. به گزارش «اعتماد» به نقل از روابط عمومي رويداد، براي اولين‌بار نمايشگاه «جايزه ديزاين» در ايران، همزمان با برگزاري چهارمين نمايشگاه بين‌المللي دوسالانه بسته‌ها برگزار مي‌شود. نمايشگاه «جايزه ديزاين» با عنوان «A‘DESIGN AWARD» به عنوان بخش جنبي چهارمين نمايشگاه دوسالانه «بسته‌ها» از تاريخ ۲۹ بهمن تا ۸ اسفند ۱۴۰۰ در فضاي نگارخانه فرهنگسراي‌ نياوران تهران براي بازديد عموم داير مي‌شود. برگزاري اين نمايشگاه در ايران و همكاري مشترك اين رويداد جهاني با نمايشگاه دوسالانه بين‌المللي «بسته‌ها»، مي‌تواند آغازي براي مشاركت، ورود و تعامل ديزاينرهاي سراسر جهان با يكديگر باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون