• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

«راديو هفت» از تلويزيون رفت

خاموشي صداي آرامش و انديشه

اعتماد| با تغيير مديران شبكه آموزش، دو برنامه پرمخاطب اين شبكه تعطيل شده‌اند كه از جمله آنان مي‌توان به «راديو هفت» و همچنين «دستان» - تنها برنامه موسيقايي تلويزيون- اشاره كرد. البته مديران شبكه به سازندگانِ هيچ‌كدام از اين دو برنامه، نگفته‌اند كه برنامه‌شان تعطيل است؛ اما «دستان» به مدت چهار هفته است كه پخش نمي‌شود و آنطور كه سازندگان «راديو هفت» مي‌گويند سطحِ تغييرات به اندازه‌اي بوده كه به شكل عملي امكان ادامه ساخت آن وجود ندارد.
«راديو هفت» يكي از برنامه‌هاي پرمخاطب شبكه آموزش بود كه توانست علاقه‌مندان زيادي را از طيف‌هاي مختلف مردم به خود جذب كند. اين برنامه ۱۱۱۸ شب روي آنتن شبكه آموزش رفت و به مدت پنج سال مهمان خانه‌هاي علاقه‌مندان بود. قرار بود سري جديد اين برنامه از ۳۱ فروردين روي آنتن برود و حتي تا يك هفته قبل از اين تاريخ شبكه آموزش هر شب آنونس اين برنامه را پخش مي‌كرد اما دو روز مانده به آغاز برنامه، پخش آن به تعويق افتاد. عوامل برنامه «راديو هفت» اعلام كردند ميزان تغييرات درخواستي شبكه آموزش آنقدر زياد بوده كه ادامه ساخت «راديو هفت» را غيرممكن كرده است. سازندگانِ برنامه طي اطلاعيه‌اي نوشتند: «به دنبال تغييرات جديد در فضاي شبكه آموزش و پس از تلاش‌هاي فراوان براي رسيدن به يك تعامل دوجانبه ميان سازندگان برنامه و تصميم‌گيرندگان، متاسفانه اين تلاش‌ها به يك توافق موثر منجر نشد. ميزان تغييرات درخواستي به صورتي بود كه ساختار «راديو هفت» از شكل هميشگي خود خارج مي‌شد و اين نه به نفع شبكه بود و نه با سليقه مخاطب فهيم برنامه همخواني داشت. از همين رو ضمن درك مصالح جديد سيما و با احترام به ميليون‌ها مخاطبي كه هر شب به ميهماني آرامش و انديشه مي‌آمدند، اعلام مي‌داريم كه ادامه ساخت «راديو هفت» با شرايط فعلي امكان‌پذير نيست.»
اين در حالي است كه «حسين ساري»- مدير شبكه آموزش- قبل از سال جديد در يك نشست خبري درباره برنامه‌هاي اين شبكه به «راديو هفت» هم اشاره كرده و گفته بود «راديو هفت» جزو برنامه‌هايي است كه جنبه‌هاي آموزشي پنهان فراواني دارد. او اما حالا به «مهر» گفته است: «برنامه «راديو هفت» به دليل رويكرد آموزشي و مهارتي كه شبكه آموزش در پيش گرفته ديگر روي آنتن نمي‌رود. اين برنامه حتي بيشتر از برنامه «دستان» بايد نكات آموزشي و مهارتي را لحاظ كند چون جنبه‌هاي فرهنگي هنري اين برنامه بسيار بيشتر از جنبه‌هاي آموزشي آن است.»
از آن طرف برنامه «دستان» كه مي‌توان آن را تنها برنامه موسيقايي تلويزيون دانست، حدود يك ماه است كه پخش نمي‌شود و در اين باره هيچ توضيحي هم به تهيه‌كنندگان اين برنامه داده نشده است، جز اينكه مديران شبكه آموزش تغيير كرده‌اند و گفته‌اند كه اين برنامه رويكرد آموزشي ندارد. اين در حالي است كه مدتي است در برنامه «دستان»، علي جهاندار – خواننده- درباره رديفِ آوازي آموزش مي‌داد، اما مديران شبكه آموزش به اين مساله اشاره داشته‌اند كه آموزش موسيقي به صلاح نيست. «عباس سجادي» -مجري و كارشناس اين برنامه- فعلا مي‌گويد تا مشخص شدنِ شرايط صحبتي نخواهد كرد؛ اما در حالي كه خبر تعطيلي قطعي اين برنامه، اعلام نشده است، هفته‌هاست كه اين برنامه پخش نشده و مسوولانِ برنامه خود نيز تكليفِ نهايي اين مساله را نمي‌دانند. آخرين برنامه دستان با حضور مهمان‌هايي چون حميد متبسم و استاد قنبري‌مهر ضبط شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون