• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5153 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۳۰ بهمن

پيشخوان

جولان پهپادهاي حزب‌الله  برفراز سرزمين‌هاي اشغالي
جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه جمعه، بیانیه‌ای در ارتباط با حادثه امنیتی در شمال اراضی اشغالی صادر کرد.
حزب‌الله در این خصوص اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۱۸/۰۲/2022 پهپاد «حسان» را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».
در ادامه این بیانیه آمده است: «ماموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت».
حزب‌الله افزود: «پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد».
رسانه‌های عبری‌زبان، بعدازظهر امروز، خبر دادند که آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی دو بار به صدا درآمده‌اند. لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها خبر دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تایید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.


ديدار نماينده اهل سنت مجلس  با مولوي عبدالحميد در تهران
يك نماينده عضو فراكسيون اهل سنت مجلس يازدهم با مولوي عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش ايسنا، جليل رحيمي‌جهان‌آبادي در اين ديدار كه در تهران برگزار شد و به برخي مسائل و مشكلات و مطالبات اهل سنت ايران پرداخته شد، گفت: اهل سنت ايران با مشاركت بالا در انتخابات و حمايت از آقاي رييسي فرصت ارزشمندي را در اختيار اصولگرايان قرار داده‌اند. او گفت: اگر عقلانيتي در مجموعه اصولگرايان حاكم باشد، مي‌توانند با به‌ كارگيري شايستگان اهل سنت در پست‌هاي كليدي؛ اين سرمايه عظيم راي مردمي و حمايت را براي آينده نيز حفظ كنند اما اگر درايت و عقلانيتي به خرج ندهند و اسير تنگ‌نظري‌ها شوند، نظام را از پشتوانه مردمي ارزشمندي محروم مي‌كنند. اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين گفت: بزرگان اهل سنت به وظيفه ملي و اسلامي خود به درستي عمل كردند؛ نوبت آقاي رييسي و اصولگراهاست كه منطبق با منافع ملي تصميم بگيرند.


صداوسيما با نظر كميسيون تلفيق، ناظر آثار حرفه‌اي در فضاي مجازي شد
كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي، بار ديگر ساترا را به عنوان ناظر بر توليد آثار حرفه‌اي در فضاي مجازي تعيين كرد و بدين ‌ترتيب وزارت ارشاد نقشي در نظارت بر محتواي VODها و ساير آثار منتشر شده در فضاي مجازي نخواهد داشت. به گزارش تسنيم، كميسيون تلفيق بودجه مجلس عبارتي را به لايحه بودجه ۱۴۰۱ كشور افزوده كه بر اساس آن مسووليت صدور مجوز و تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير و نظارت بر آن، منحصرا بر عهده سازمان تنظيم مقررات رسانه‌اي صوت و تصوير فراگير (ساترا) است. اين كميسيون، ساترا را موظف كرده است تا در راستاي حفظ ارزش‌ها بر مراحل توليد آثار حرفه‌اي در فضاي مجازي نظارت كند و ضمن ارتقاي كيفي توليدات از اثرات سوء آن جلوگيري به عمل آورد. بر اساس گزارش دومين بررسي لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور در كميسيون تلفيق لايحه بودجه در مجلس، اين عبارت اضافه شده است: «مسووليت صدور مجوز و تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير و نظارت بر آن، منحصرا بر عهده سازمان تنظيم مقررات رسانه‌اي صوت و تصوير فراگير (ساترا) سازمان صداوسيما است. سازمان صداوسيما (ساترا) موظف است در راستاي حفظ ارزش‌هاي ايراني‌اسلامي و نظام خانواده بر تمام مراحل توليد آثار حرفه‌اي در فضاي مجازي نظارت كند و ضمن ارتقاي كيفي توليدات از اثرات سوء آن در جامعه جلوگيري به عمل آورد.» عبارت اضافه شده مذكور، براي نخستين‌بار سال گذشته و توسط مجلس به لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ كل كشور اضافه شد. اين عبارت، مهم‌ترين جمله قانوني براي تاسيس ساتراست؛ چراكه اين تاسيس سازمان تاكنون مصوبه رسمي ازسوي مجلس نداشته و يكي از انتقادهاي اصلي به آن نيز به همين موضوع بازمي‌گردد. نكته جالب آنكه در اين عبارت، نام اين سازمان ناقص آمده و عبارت «در فضاي مجازي» از انتهاي نام ساترا كه «سازمان تنظيم مقررات رسانه‌اي صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي» است، حذف شده است. بدين‌ترتيب وزارت ارشاد نقشي در نظارت بر محتواي VODها و ساير آثار منتشر شده در فضاي مجازي را نخواهد داشت.


احتمال كليد خوردن طرح استيضاح وزير ارتباطات در هفته پيش رو
نماينده جيرفت و عنبرآباد از احتمال كليد خوردن طرح استيضاح وزير ارتباطات خبر داد. به گزارش خانه ملت، ذبيح‌الله اعظمي در خصوص شرايط زيرساخت‌هاي مخابراتي استان كرمان گفت: به دليل وضعيت نامناسب زيرساخت‌هاي مخابراتي استان كرمان از جمله شهرستان‌هاي جيرفت و عنبرآباد طي چندين مرحله مكاتبه به‌ ويژه از طرف مجمع نمايندگان استان با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات داشته‌اند اما تاكنون اقدام خاصي در اين زمينه انجام نشده است. او ادامه داد: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات وجود مشكل در زيرساخت‌هاي اساسي مخابراتي و اينترنت در استان كرمان را پذيرفته و عنوان كرده كه هياتي براي بررسي مشكلات تشكيل و به كرمان اعزام شده، اما به‌رغم مباحث مطرح شده تا اين لحظه هيچ‌گونه اقدام راهگشا و عملي در راستاي رفع مشكلات مخابراتي اين استان انجام نشده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون