• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5160 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۸ اسفند

اخبار

دختر ۱۳ ساله‌اي كه از طبقه يازدهم برج خودكشي كرد
دختر ۱۳ ساله‌اي به دليل مشكلات خانوادگي و تألمات روحي، خود را از طبقه يازدهم يك برج مسكوني پايين انداخت و جان سپرد. اين حادثه عصر پنجشنبه گذشته در بولوار توس مشهد هنگامي رخ داد كه دختر ۱۳ ساله‌اي از ساكنان يك مجتمع مسكوني سوار بر آسانسور شد و به طبقه دهم برج رسيد. او كه فرزند طلاق بود و از مدتي قبل با يك‌سري مشكلات خانوادگي دست و پنجه نرم مي‌كرد، نقشه وحشتناكي را در سر مي‌پروراند. دختر نوجوان در حالي كه گوشي تلفن را در دست مي‌فشرد، از آسانسور پياده شد و از طريق پله‌ها خود را به پشت بام طبقه يازدهم ساختمان رساند. دقايقي بعد پس از آنكه با فردي تلفني گفت‌وگو كرد، روي لبه ديوار پشت بام نشست و پاهايش را آويزان كرد. تعدادي از اهالي مجتمع با ديدن دختري كه در شرايط وحشتناكي قرار گرفته بود، بلافاصله با امدادگران آتش‌نشاني تماس گرفتند و چند نفر نيز خود را به پشت بام رساندند تا او را از حركتي جبران‌ناپذير باز دارند، اما دختر نوجوان هنگامي كه متوجه آنان شد تهديد كرد جلوتر نروند، ولي باز هم در يك لحظه هولناك، اين دختر خود را از پشت بام طبقه يازدهم به پايين انداخت و در دم جان سپرد. نيرو‌هاي آتش‌نشاني و اورژانس زماني به محل رسيدند كه او هيچ‌گونه علايم حياتي نداشت. دقايقي بعد با گزارش اين ماجراي تلخ به قاضي ويژه قتل عمد مشهد، بلافاصله قاضي دكتر صادق صفري، براي بررسي موضوع عازم بلوار توس شد و بدين‌ترتيب تحقيقات ميداني درباره اين ماجراي تاسف‌بار ادامه يافت. بررسي‌هاي مقدماتي بيانگر آن بود كه پدر و مادر دختر ۱۳ ساله از يكديگر جدا شده‌اند و دختر مذكور كه از پدرش حرف‌شنوي نداشت، نزد پدر و مادربزرگش زندگي مي‌كرد، ولي به دليل رفتار‌هاي هيجاني دوران نوجواني ارتباط مناسبي بين او و خانواده‌اش برقرار نشده بود. او كه درگير ارتباطات فضاي مجازي نيز شده بود، به نصيحت‌ها و راهنمايي‌هاي پدرش هم توجهي نمي‌كرد به همين دليل براي چند روزي به منزل عمه‌اش رفت تا در كنار آنها زندگي كند، اين در حالي بود كه پدر اين دختر نوجوان نيز بعد از طلاق همسرش، به تنهايي به زندگي ادامه مي‌داد. ادامه بررسي‌هاي پليسي و قضايي نشان مي‌داد كه اين دختر در نهايت به دليل يك‌سري مشكلات خانوادگي و هيجانات رفتاري دوران نوجواني، تصميم خطرناكي گرفته و بدين‌ترتيب به زندگي خود پايان داده است. در همين حال با تحقيقات ميداني قاضي دكتر صفري، مشخص شد كليد در ورودي پشت بام را اهالي و ساكنان مجتمع دارند و برخي از آنها از پشت بام مجتمع مسكوني در حالي استفاده مي‌كنند كه مسائل ايمني به درستي در اطراف آن رعايت نشده  است.


تجاوز  مشاور كنكور به چند دختر
فرمانده انتظامي اقليد از دستگيري مردي ۲۹ ساله خبر داد كه از طريق فضاي مجازي و با ترفند مشاور كنكور اقدام به اغفال دختران جوان مي‌كرد.  سرهنگ مراد صارمي گفت: «در پي شكايت احدي از شهروندان مبني بر اينكه فردي از طريق صفحه اينستاگرام اقدام به تبليغ مشاوره كنكور مي‌كند و با ترفند‌هاي خاص اعتماد دختران جوان را جلب و سپس اقدام به آزار و اذيت مي‌كند، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت.»  او گفت: «ماموران پليس فتا با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را شناسايي و او را در يك علميات غافلگيرانه در مخفيگاهش دستگير كنند.» فرمانده انتظامي اقليد با بيان اينكه تاكنون چند نفر در اين زمينه مورد آزار و اذيت قرار گرفته‌اند، گفت: «اين متهم شيطان‌صفت براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.»  سرهنگ صارمي گفت: «در بازرسي از خانه متهم ۱۷ عدد سكه قديمي، يك قبضه اسلحه شكاري غيرمجاز و ۱۳ فشنگ مربوطه نيز كشف شد.»


خودكشي بعد از تيرباران 2 برادر
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان از خودكشي قاتل پس از قتل ٢ برادرش در شهر كوچصفهان شهرستان رشت خبر داد. سرهنگ مجيد رسول‌زاده فرساد، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گيلان در تشريح اين خبر گفت: «حوالي ظهر روز گذشته و به دنبال ايجاد اختلاف بر سر زمين كشاورزي ميان اعضاي يك خانواده، يكي از برادران با تيراندازي به سمت ٢ برادر ديگر خود، آنها را به قتل رساند.» او گفت: «پس از اطلاع پليس از وقوع قتل، بلافاصله شناسايي قاتل و بررسي ماجرا در دستور كار ماموران پليس قرار گرفت و با پيگيري‌هاي انجام‌شده سرانجام قاتل در حوالي محل وقوع جرم شناسايي شد.»  سرهنگ رسول‌زاده با اشاره به حضور ماموران انتظامي در محل گفت: «قاتل پس از مواجهه با ماموران پليس، بدون توجه به دستورات صادره و امتناع از تسليم در برابر قانون، ابتدا به سمت ماموران تيراندازي و سپس خود را هدف گرفت  و خودكشي كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون