• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5164 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۴ اسفند

عجيب‌ترين نام‌هاي تيم‌هاي فوتبال

از ناتالي پورتمن تا ارتباط خرچنگ!

گروه ورزش

 

چالش انتخاب اسم براي تيم ورزشي و مخصوصا فوتبال مساله پيچيده‌اي است. اسمي كه انتخاب مي‌شود قرار است هويت باشگاه را نشان بدهد. قرار است هواداران اين نام را فرياد بزنند و ديگران را وادار به احترام كند. هميشه اين انتخاب موفقيت‌آميز از آب در نمي‌آيد و گاهي هم بسيار تعجب‌برانگيز است. در اقصي‌نقاط دنيا تيم‌هاي فوتبالي وجود دارند كه اسامي متفاوتي روي خود گذاشته‌اند كه در ادامه با هم بررسي مي‌كنيم. 

۱- مديريت بيمه خرس‌ها/ باهاماس
خرس‌ها حيوانات بزرگي هستند كه وقتي مي‌خواهيد در يك ميدان ورزشي قدرت و توانمندي خود را به رخ بكشيد مورد استفاده قرار مي‌گيرند. براي اينكه ذهن حريف را تحت‌تاثير قرار دهيد. اما اين حيوانات براي مديريت در بيمه چندان مناسب به نظر نمي‌رسند. رك و پوست‌كنده خرس‌ها جانوراني با سطح هوشي بالايي نيستند و پنجه‌هاشان ماشين حساب‌ها را خرد مي‌كند. با اين حال يك شركت در ناسائو در جزاير هاليدي در آركانزاس مالكيت يك تيم فوتبال را به دست گرفته و خرس گريزلي را به عنوان نماد خود برگزيده و نام تيم را هم گذاشته مديرت بيمه خرس‌ها! البته كه احتمالا اكثر مردم با احترام ترجيح مي‌دهند مديريت بيمه‌شان را به يك خانم ميانسال با تجربه واگذار كنند نه خرس‌هاي گريزلي!
۲- پورتمن- كونيس يونايتد/ ايالات متحده امريكا
ناتالي پورتمن و ميا كونيس فيلم قوي سياه به كارگرداني دارن آرونوفسكي را تبديل به يكي از بهترين فيلم‌ها در ژانر بالرين‌هاي دچار مشكل رواني كردند. آنها لايق توپ طلاي سينما بودند اما اينكه عده‌اي به خاطر علاقه به آنها نام اين دو ستاره سينما را بگذارند روي يك تيم فوتبال داخل سالن چندان عاقلانه به نظر نمي‌رسد. با اين حال در شهر دالاس عده‌اي اين كار را انجام داده‌اند و معلوم نيست بچه‌هاي تيم وقتي وارد زمين مي‌شوند قرار است با اين نام چه چيزي را به ذهن حريف متبادر كنند.
3- يازده مرد در پرواز/ سوازيلند
ليگ فوتبال سوازيلند مملو از اسم‌هاي عجيب و غريب فوتبالي است: گرين مامبا، رويال پلنگ، صلح‌طلب مهلومي، بوفالوهاي جوان، مريخ‌نوردهاي مهلامبانياتسي و... البته بعد از اين اسامي نام منچستريونايتد هم ديده مي‌شود. با اين حال جايزه عجيب‌ترين اسم اين ليگ كوچك در بخش جنوب قاره آفريقا مي‌رسد به يازده مرد در پرواز. آنها يك لوگو با علامت جت دارند و شعار باشگاه هم «به آساني در شب» است. 
۴- باشگاه ورزشي بيست و پنجِ چهار (۲۵/۴) / كره شمالي
تيم ورزشي با نام بيست‌وپنجِ چهار (ماه آپريل) نام خود را از تاريخ تاسيس ارتش كره شمالي برداشت و همين نام رسمي آن باشگاه باقي ماند. اين تيم رقيبي با نام Amnokgang دارد. اين تيم هم متعلق به وزارت امنيت خلق است. به اين معني كه بين ارتش و پليس در زمين مسابقه هميشه يك درگيري بزرگ وجود دارد. 
۵-اف‌سي تاپوماتا/ نيوزيلند
نام تيم در واقع Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu است! يك كلمه چهل حرفي كه از تپه‌اي در نيوزيلند برگرفته شده است. به شكل جذاب و لذت بخشي اين نام چنين ترجمه مي‌شود: «قله‌اي كه در آن تاماته، مردي با زانوهاي بزرگ، لغزنده، كوه‌نور، زمين بلعنده كه در آن سفر مي‌كرد براي عزيزش فلوت نواخت» اگر فكر مي‌كنيد با عجيب‌ترين چيز ممكن مواجه شده‌ايد بايد بدانيد اين تيم رقيبي دارد با نام Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch كه در شمال ولز قرار دارد. واقعا براي هواداران اين دو تيم بايد سخت باشد كه شعارهايي در حمايت از تيم‌هاي شان سر بدهند.
۶- اف ال فارت/ نروژ
اسم اين تيم نروژي در واقع اسم نيست و يك جور كيفيت است. نام اف ال فارت در زبان نروژي به معناي «سرعت تيم فوتبال» است. اين نام مي‌توانست تيم سريع فوتبال يا تيمي با فوتبال سريع باشد ولي سرعت تيم فوتبال نامي است كه آنها براي خودشان در نظر گرفتند و در ورزشگاهي به نام فارت‌بانا (Fartbana) هم بازي مي‌كنند. در ژوييه ۲۰۱۴ اين باشگاه ۴ ميليون كرون معادل ۳۰۰ هزار پوند بابت وصيت يكي از هواداران دريافت كرد.
۷-دپورتيوو وانكا/ پرو
اين نام يكي از نام‌هاي برگرفته‌شده از دنياي باستان است. تيمي كه گاهي اوقات Los Wankeros هم ناميده مي‌شود. نامي كه در واقع از قبيله وانكا گرفته شده است. مردمي بومي كه به زبان كچوا صحبت مي‌كنند و زماني بخشي از امپراتوري اينكاها بودند. سال ۲۰۰۶ نشريه سان داستاني از اين تيم و قبيله وانكا منتشر كرد كه براي مردم جالب بود و آنها توانستند ۱۰۰۰ پيراهن در بريتانيا بفروشند. 
۸- دپورتيوو مورون/ آرژانتين
مورون بخشي از بوينس آيرس است. آنها يك اسقف مورون دارند و يك دانشگاه مورون. اما اين شهر بيشتر به خاطر Primera B Metropolitana Deportivo كه مربوط به ليگ سطح سه فوتبال آرژانتين و شهر بوينس‌آيرس است شناخته مي‌شود. نكته جالب در مورد دپورتيوو مورن چسباندن علامت بينگو مورون (BINGO MORON) روي لباس اين تيم آن هم با افتخار است!
۹-باشگاه ويرانگرها/ بوليوي
اين نام از دو جهت عجيب است. اول اينكه آنها اساسا تيمي هستند كه براي هميشه در ليگ‌هاي دسته پايين چرخيده‌اند و هرگز چيزي برنده نشده‌اند كه بخواهند به خودشان ويران‌گرها بگويند. نكته دوم اينكه در نوشتن نام انگليسي اين تيم از آپتسروف اس اضافي در انتهاي نام استفاده شده (Club Destroyer’s) علامتي كه معلوم نيست به خاطر تاكيد بيشتر بوده يا بي‌سوادي!
۱۰- Miscellaneous (متفرقه، گوناگون، جورواجور) / بوتسوانا
بوتسوانا مي‌تواند به شكل جالبي از لحاظ نام‌گذاري با تيم‌هاي منطقه سوازيلند رقابت كند. در اين منطقه تيم‌هايي با نام‌هاي Extension Gunners يا عاشقان سبز يا دو-دو- پنج به چشم مي‌خورند. در ميان اين اسامي اف‌سي Miscellaneous يك سر و گردن از بقيه بالاتر است. نامي كه معلوم نيست دقيقا به چه چيزي اشاره مي‌كند ولي بهتر است آنها را جورواجور صدا بزنيم. گويا اين تيم يك ليدر هم دارد به نام دي‌جي اسپين اسيپن به عنوان كسي كه بلد است چطور با بالا و پايين كردن بيس جمعيت را به وجد بياورد! 
۱۱- اف‌سي بابانوئل
اين تيم حاضر در دسته سوم فوتبال فنلاند مشغول است. اين تيم نام خودش را از شخصيت بين‌المللي توزيع هدايا الهام گرفته است. لوگوي باشگاه عكس يك بابانوئل وسط دو تا توپ فوتبال است و تيم هم قرمز مي‌پوشد.
۱۲-اف‌سي پريما هام/ ژاپن
مانند هلند بسياري از تيم‌هاي ژاپني متعلق به كارگران كارخانه‌هاي مختلف بودند و به همين دليل اسامي بدي دارند. در اين ميان پريما هام احتمالا بدترين آنها بود زيرا مربوط به يك كارخانه سوسيس‌سازي مي‌شد كه در منطقه ميتو تاسيس شده بود. مديران باشگاه بعد نام تيم را به HollyHock FC تغيير دادند تا آن نام سرگرم‌كننده را خراب كرده باشند. 
۱۳-ارتباط خرچنگ/‌ترينيداد و توباگو
ترينيداد و توباگو تيمي دارد به نام Joe Public FC كه متعلق به جك وارنر عضو سابق هيات اجرايي فيفا كه در پرونده فساد مجرم شناخته شد، است اما ارتباط خرچنگ Crab Connection كه اكنون منحل شده حتي بدتر از اين تيم بود. رييس باشگاه مرلين آلمبي رهبر باند مواد مخدر بود. مرلين موفق شد كراب كانكشن را به بالاترين سطح فوتبال در تي‌اندتي برساند اما در سال ۲۰۰۸ خودكشي كرد و به اين ترتيب داستان عجيب اين تيم هم به پايان رسيد. 
14-كوتوله‌هاي مرموز كيپ‌كوست/ غنا
ممكن است كوتوله‌ها را آن‌قدر ترسناك در نظر نگيريد. معمولا در ورزش همه ترجيح مي‌دهند غول باشند. اما در منطقه وودوي غنا و در جنگل‌ها افرادي  زندگي مي‌كنند كه توانايي‌هاي عجيبي دارند. اين تيم با نام Cape Coast Mysterious Dwarfs در سطح اول فوتبال غنا بازي مي‌كند. يكي از رقباي اصلي اين تيم Hearts of Oak است. 
15-كميسيون گوشت بوتسوانا/ بوتسوانا
نام اين تيم از يك نهاد نظارتي مسوول بر كشتار گاو و گوسفند در منطقه لوباتسه در بوتسوانا برگرفته شده است. به نظر مي‌رسد مي‌توان يك جام گوشتي با حضور اين تيم و تيم پريما هام ترتيب داد. اين‌طور نيست؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون