• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5164 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۴ اسفند

با تعليق الزام تزريق واكسن كرونا در فرانسه

جوكر مي‌تواند در رولان گاروس شركت كند

تلاش‌هاي نواك جوكوويچ براي شركت در گرانداسلم بعدي در تقويم تنيس پيچيده‌تر از حضور او در اوپن استراليا نخواهد بود. دولت فرانسه اعلام كرده است كه مجوز واكسن را در اين ماه به حالت تعليق درخواهد آورد. تصميم براي پايان دادن به محدوديت‌هاي فعلي در ۱۴ مارس به اين معني است كه تنيسور صرب مي‌تواند از عنوان خود در اودن فرانسه در رولان گاروس دفاع كند. مسابقات از ۲۲ مه ‌شروع خواهد شد. 
مرد شماره دو تنيس جهان كه هفته گذشته رتبه اول را در رده‌بندي ATP از دست داد پس از اخراج به دليل عدم تزريق واكسن نتوانست در اولين گرانداسلم سال در ملبورن بازي كند. فرانسه در زمينه تزريق واكسن موضعي مشابه با استراليا داشت و همه ورزشكاران را ملزم مي‌كرد اگر مي‌خواهند در اين كشور بازي كنند بايد واكسينه شوند. همين امر قصد جوكوويچ براي كسب سومين عنوان خود در اوپن فرانسه را زير سوال مي‌برد. 
اين مرد ۳۴ ساله واكسينه نشده است و پس از تجربه خود در استراليا كه شامل چندين روز بازداشت بود گفت آماده است تا به جاي دريافت واكسن كوويد-۱۹ شركت در مسابقات آينده را قرباني كند. 
اما به نظر مي‌رسد كه اعلاميه نخست‌وزير فرانسه ژان كاستكس راه را براي جوكوويچ هموار كرده است تا خود را براي كسب بيست‌ويكمين عنوان قهرماني‌اش در رقابت‌هاي گرانداسلم آماده كند. رافائل نادال توانست با قهرماني در تنيس ملبورن به اين تعداد قهرماني برسد و فعلا ركورددار كسب قهرماني گرانداسلم در دنياي تنيس است. نخست‌وزير فرانسه گفته: «وضعيت به لطف تلاش‌هاي جمعي ما در حال بهبود است. شرايط براي مرحله جديدي از تسهيل اقدامات فراهم شده است. از دوشنبه ۱۴ مارس هرجا كه باشد الزام واكسيناسيون را تعليق مي‌كنيم.»
كاهش محدوديت‌ها در فرانسه مي‌تواند همچنين به اين معنا باشد كه جوكوويچ كه اوايل اين هفته با دانيل مدودف از روسيه به عنوان نفر اول جهان جايگزين شد، مي‌تواند در مسابقات مسترز مونت‌كارلو هم حضور پيدا كند. او امسال براي اولين‌بار در تورنمنت هفته گذشته در دبي به ميادين بازگشت اما مسابقات مسترز اين ماه در ايندين ولز و ميامي را از دست خواهد داد زيرا قادر به ورود به ايالات متحده نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون