• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

زير ذره‌بين اقتصاد

براي مشكل قاچاق بايد فكر اساسي كنيم| رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور گفت: در سال 1391 حدود 50 ميليارد دلار كار تجارت رسمي غيرنفتي در كشور داشتيم، اما سال گذشته بيش از 20 ميليارد دلار نيز قاچاق صورت گرفت كه اين حجم قاچاق از مشكلات اساسي براي هر طرح توسعه اقتصادي براي هر كشور است. حبيب‌الله حقيقي گفت: براي اينكه خروج از ركود و توسعه و رونق اقتصادي و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را تحقق ببخشيم چاره‌يي نداريم كه براي مشكل قاچاق فكر اساسي شود. وي با بيان اينكه بحث قاچاق در شرايط حاضر از معضلات اصلي كشور در مسائل اقتصادي است كه تبعات فراتر از حوزه اقتصادي هم دارد. وي ادامه داد: براي اينكه خروج از ركود و توسعه و رونق اقتصادي و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را تحقق ببخشيم چاره‌يي نداريم كه براي مشكل قاچاق فكر اساسي شود و بدون پرداختن به قاچاق رسيدن به افق روشن در مسائل اقتصادي سخت و مشكل خواهد بود.

افزايش دو برابري توليد برق از انرژي‌هاي نو| مديرعامل توانير گفت: پيش بيني شده از امسال تا پايان سال جاري توليد برق از انرژي‌هاي بادي و خورشيدي دو برابر سال قبل شود. همايون حائري اظهار كرد: 40 درصد از كل سوخت مصرفي نيروگاه شازند در سال 1391 و 83 درصد در سال 1392 گاز بوده و تا پايان آبان ماه سال جاري نيز 99 درصد سوخت نيروگاه گاز بوده است. اگر گاز باشد مشكلي نداريم، اما در فصل سرما كه مصرف گاز افزايش مي‌يابد و محدوديت گاز وجود دارد براي اينكه سرمايه‌هاي ملي بلااستفاده نماند مجبور به استفاده از سوخت مازوت مي‌شديم. مديرعامل توانير استفاده از سوخت گاز را از اولويت‌هاي وزارتخانه عنوان كرد و گفت: وزير معتقد است مسير مصرف انرژي را در توليد برق بايد به سمت انرژي‌هاي پاك تغيير مسير دهيم.
 
6/5 ميليارد تومان براي آب‌ و برق مسكن‌مهر|وزير نيرو گفت: 5600 ميليارد تومان اعتبار براي اتمام آب و برق و شبكه فاضلاب مسكن مهر كل كشور مورد نياز است. حميد چيت‌چيان اظهار كرد: هماهنگي‌هاي خوبي با وزارت راه و شهرسازي داريم بر اين اساس، به تدريج كه كار ساختماني تمام واحدهاي مسكن مهر به اتمام مي‌رسد در اختيار پيمانكاران وزارت نيرو قرار مي‌گيرند كه براي تامين آب و برق و همچنين شبكه‌هاي فاضلاب اقدام شود. وي با بيان اينكه ايجاد شبكه با اتصال شبكه به ساختمان ختم نمي‌شود، گفت: بايد مطابق با افزايش تعداد مسكن نيز، نيروگاه احداث، آب مورد نياز تامين، تصفيه‌خانه و شبكه‌هاي فاضلاب احداث و خطوط انتقال آب و برق ايجاد شود كه ايجاد اين زيرساخت‌ها احتياج به سرمايه‌گذاري و وقت كافي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون