• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5167 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ اسفند

درخواست كارگران شهرداري شوش براي دريافت حقوق و عيدي

كارگران شهرداري شوش در استان خوزستان از عدم پرداخت دستمزد و عيدي خود انتقاد كردند. جمعي از كارگران شهرداري شوش در تماس با خبرنگار ايلنا، از عدم پرداخت دستمزد و عيدي انتقاد كردند.
كارگران مي‌گويند: چندين ماه است كه دستمزد ما پرداخت نشده و در عين حال به ما كارگران هنوز عيدي پرداخت نكرده‌اند. نمي‌دانيم دست به دامان كجا شويم؛ مدت‌هاست كه پرداخت دستمزدها نامنظم شده و ما هر بار بايد ماه‌ها در انتظار دريافت حقوق خود بمانيم.
اين كارگران كه در نتيجه بي‌توجهي مديران شهري به پرداخت مطالبات‌شان روز يكشنبه ۱۴ اسفند ماه در مقابل ساختمان‌هاي شهرداري و فرمانداري شهرستان شوش اعتراض صنفي برگزار كردند، مي‌گويند: به اين اميد كه بتوانيم براي خانواده‌هاي‌مان يك زندگي حداقلي فراهم كنيم شبانه‌روز در حال كار هستيم اما به دليل‌ عدم دريافت به‌موقع حقوق هيچ‌وقت خستگي از تن‌مان خارج نمي‌شود؛ اين شرايط براي كارگران در اين اوضاع اقتصادي غيرقابل تحمل است؛ اميدواريم مسوولان صداي ما را بشنوند و به داد ما برسند.
يكي از كارگران خدماتي گفت: كار مي‌كنيم اما از دستمزد خبري نيست! درواقع هرچند ماه يك‌بار حقوق دريافت مي‌كنيم كه آن هم به صورت حداقل پايه حقوق است. در شرايط اقتصادي فعلي، با چند سر عائله چگونه مي‌توانيم نيازهاي ضروري خانواده‌هاي خود را تامين كنيم.
او ادامه داد: چرا بايد ما كارگران تاوان كمبود منابع مالي شهرداري را بدهيم ؟ تا مطالبه‌گري مي‌كنيم ما را تهديد به اخراج مي‌كنند، اگر هم پيگيري نكنيم، كسي به حقوق صنفي كارگران اهميت نمي‌دهد. در اين ميان اعضاي شوراي شهر كه با راي مردم و كارگران مسووليت اوضاع شهر و نظارت بر كار شهرداري را پذيرفته‌اند، پاسخگو نيستند. با توجه به اينكه در آستانه سال نو قرار داريم اگر معوقات مزدي و عيدي ما زودتر پرداخت نشود با گراني‌هاي چندبرابري قيمت اجناس در روزهاي پاياني سال نمي‌توانيم براي خانواده‌هاي‌مان وسايل مورد نياز را تهيه كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون