• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5173 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ اسفند

ابرستاره پرتغالي بهترين گلزن تاريخ شد

شگفت‌انگيز فقط خودت آقاي رونالدو

سامان سعادت

كريستيانو رونالدو شنبه شب در ديدار مقابل تاتنهام در نيمه نخست با يك گل تماشايي دروازه تاتنهام و هوگو لوريس را باز كرد و يك ركورد تازه به حرفه فوتبالي خود اضافه كرد. رونالدو از فاصله‌اي دور با يك شليك تماشايي دروازه مهمان اولدترافورد را گشود. اين ضربه كه يادآور گل‌هاي تاريخي اين بازيكن بود توپ را فرستاد به گوشه بالاي دروازه؛ جايي كه هوگو لوريس هرچه تلاش كرد نتوانست به آن برسد. 

ضربه شگفت‌انگيز رونالدو دهمين گل اين فصل ليگ برتري براي ستاره سابق رئال مادريد و يوونتوس بود. علاوه بر اين گل كريس ارزش‌هاي ديگري هم داشت. اين هشتصد و پنجمين گل رسمي دوران حرفه‌اي او بود و باعث شد سي‌آر سون به صورت موقت با جوزف بيكان اسطوره اهل چك دنياي فوتبال در صدر فهرست برترين گلزنان تاريخ فوتبال قرار بگيرد. او با اين گل فاصله‌اش را با پله به عدد ۵۰ رساند. 
بازگشت عالي رونالدو چند روز پس از آن اتفاق افتاد كه اين ستاره در شكست سنگين منچستر مقابل همشهري‌اش منچسترسيتي در بازي آخر هفته گذشته غايب بود. 
دقايقي بعد هري كين از روي نقطه پنالتي شاگردان آنتونيو كونته را به بازي برگرداند. تا اينكه رونالدو روي حركت جيدون سانچو ستاره ملي‌پوش انگليسي و سانتر اين بازيكن مقابل دروازه تاتنهام قرار گرفت و بار ديگر موفق به گلزني شد. او با اين گل به عدد باورنكردني ۸۰۶ در تعداد گل رسيد و به تنهايي تبديل به برترين گلزن تاريخ فوتبال شد. كريس رونالدو كه اكنون رسما تبديل به برترين گلزن تاريخ فوتبال شده است، موفق شد گل‌هاي شماره ۹۴ و ۹۵ خود در ليگ برتر براي منچستريونايتد را نيز به ثمر برساند. به اين ترتيب او يك ركورد ويژه ديگر نيز به نام خود ثبت كرد. اين بازيكن پرتغالي اكنون با رود فن نيستلروي ملي‌پوش سابق هلندي باشگاه منچستر برابري كرده و مي‌تواند در آينده‌اي نزديك به جمع سه گلزن برتر تاريخ شياطين سرخ اضافه بشود.
بالاتر از رونالدو پل اسكولز با ۱۹۷ گل و رايان گيگز با ۱۰۹ گل قرار دارند. بهترين گلزن منچستر نيز وين روني است كه ۱۸۳ گل به ثمر رسانده است. رونالدو ۹ بازي تا انتهاي فصل فرصت دارد كه در پايان فصل ۲۰۲۱ تعداد گل‌هايش براي يونايتد را سه رقمي كند و حتي از اسكولز پيشي بگيرد. 
رونالدو با هت‌تريك مقابل تاتنهام در سن ۳۷ سالگي تبديل به دومين بازيكن مسن تاريخ شد كه موفق به زدن سه گل در يك بازي شده. اين پنجاه و نهمين هت‌تريك دوران فوتبالي رونالدو بود. تمام اين ركوردهاي خاص براي رونالدو در شرايطي به دست آمده كه در چند هفته گذشته خيلي‌ها او را عامل ناكامي منچستريونايتد معرفي كرده بودند و ابرستاره پرتغالي باز هم با يك عملكرد بي‌نظير جواب همه انتقادات را داد. آنتونيو كونته سرمربي تاتنهام بعد از باخت تيمش گفت: «شاهد درخشش رونالدوي شگفت‌انگيز بوديم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون