• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5175 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ اسفند

همكاري همراه اول و وزارت ميراث فرهنگي با هدف توسعه گردشگري هوشمند

وزارت ميراث فرهنگي و همراه اول در راستاي هوشمندسازي صنعت گردشگري تفاهم‌نامه امضا كردند و مجوز اپراتور هوشمند گردشگري براي نخستين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور صادر مي‌شود. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، تفاهم‌نامه «مشاركت در گردشگري هوشمند» صبح روز چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ بين وزارت ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي و همراه اول، با حضور اصحاب رسانه در محل سالن فجر اين وزارتخانه برگزار شد. با توجه به اينكه امروزه صنعت گردشگري به عنوان يكي از متنوع‌ترين و بزرگ‌ترين صنايع در جهان، مهم‌ترين منبع درآمد و ايجاد فرصت‌هاي شغلي براي بسياري از كشورهاي دنيا به حساب مي‌آيد، اين صنعت كه به عنوان موتور توسعه نيز از آن ياد مي‌شود، مي‌تواند با ايجاد بالاترين ميزان ارزش افزوده به صورت مسـتقيم و غيرمسـتقيم ساير فعاليت‌هاي اقتصادي و فرهنگي را تحت تاثير قرار دهد. گردشگري هوشمند حاصل تركيب دو حوزه گردشگري و ارتباطات فناوري اطلاعات (ICT) است كه با استفاده از فناوري‌هاي نوين و ايجاد يكپارچگي در ساختار و بستر منجر به تحقق اهداف كلان صنعت گردشگري خواهد شد. بخشي از اهداف اين تفاهم‌نامه شامل مشاركت در شكل‌گيري زيرساخت‌ها و مولفه‌هاي گردشگري هوشمند در كشور، مشاركت در ايجاد و توسعه زيرلايه‌هاي اطلاعاتي، همكاري جهت ايجاد و توسعه خدمات ديجيتال گردشگري مبتني بر تحليل داده و همكاري جهت ايجاد ارتباط بين حوزه‌هاي فيزيكي و ديجيتال در گردشگري است. برمبناي اين تفاهم‌نامه و برآوردن اهداف آن، وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي متعهد شد كه مجوز «اپراتوري هوشمند گردشگري» را براي همراه اول صادر كند.
در همين راستا آيين‌نامه‌ها، قوانين و رويه‌هاي لازم براي همكاري و هماهنگي تمامي سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌هاي نظارتي اجرايي و شركت‌هاي زيرمجموعه دولتي و خصوصي فعال در حوزه گردشگري با اپراتور هوشمند گردشگري نيز تدوين مي‌شود. همراه اول نيز به عنوان دريافت‌كننده اين مجوز، تامين زيرساخت ارتباطي، ديتاسنتر، سرور، تجهيزات ذخيره‌سازي و خدمات مبتني بر رايانش ابري را در راستاي بندهاي اين تفاهم‌نامه و به جهت جمع‌آوري و نگهداري استاندارد كلان داده‌ها، در دستور كار قرار مي‌دهد. علاوه بر اين، همراه اول از ظرفيت خود براي ايجاد بستر پرداخت الكترونيكي و كيف پول ديجيتال نيز خبر داده كه به جهات ساماندهي پرداخت‌هاي خرد در حوزه گردشگري هوشمند، تخصيص هزينه سفر پرسنل و كارمندان دولت و ساير شركت‌ها و سازمان‌هاي متقاضي، هدفمندسازي يارانه‌هاي گردشگري و تبديل رمز ارز به وجه رايج براي گردشگران خارجي قابل بهره‌برداري است. حميد بهروزي، قائم‌مقام مديرعامل همراه اول در اين مراسم در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه درباره جزييات بيشتر اين تفاهم‌نامه اظهار كرد: همراه اول در راستاي مسووليت اجتماعي خود و توسعه سرويس‌هاي ديجيتال و هوشمند در كشور، به اين مقوله ورود كرده است. وي افزود: اين تفاهم‌نامه به دنبال ايجاد زيرساخت‌ها و پلتفرم‌هاي لازم براي پاسخگويي به نياز گردشگران است و مي‌خواهد تعامل لازم با بخش‌هاي مختلف وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي را ايجاد كند.
قائم‌مقام مديرعامل همراه اول با بيان اينكه در نهايت به دنبال ارايه سرويس‌هاي آنلاين به همه گردشگران هستيم، تصريح كرد: اين سرويس‌ها از سطح پايه كه همان سيمكارت‌هاي گردشگري است تا ارايه هر نوع خدمات ديجيتال و هوشمند را در بر مي‌گيرد كه اميدواريم درنهايت، با برقراري اين اتصالات در كل كشور، بستري براي توسعه گردشگري فراهم شود. علي‌اصغر شالبافيان، معاون گردشگري وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي هم در ادامه اظهار كرد: همراه اول اقدامات بسيار خوبي در حوزه هوشمندسازي نظير توسعه پلتفرم شاد در دوران كرونا انجام داده كه نگاه مسووليت اجتماعي به آنها داشته است.
وي خاطرنشان كرد: تفاهم‌نامه امروز هم با پيگيري‌هاي ما و پيشنهادات متقابل به سرانجام رسيده و محورهاي همكاري متقابل استخراج شده است كه درصدد استفاده از ظرفيت‌هاي اين اپراتور در حوزه‌هاي مختلف گردشگري هستيم و اميدواريم مردم از بركات آن بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون