• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5181 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۰ فروردين

رييس‌جمهوري وعده داد

حذف ارز 4200 توماني با حفظ ثبات بازار

سيدابراهيم رييسي در سفر استاني خود به استان البرز در ديدار با نخبگان، علما و خانواده شهدا وعده داد كه دولت در نظر دارد در اوايل سال جاري ارز 4200 توماني را به گونه‌اي حذف كند كه ثبات بازار از دست نرود. رييسي در اين خصوص گفت: «از اوايل سال به اين فكر بوديم تا اين موضوع را نيز به نحوي مديريت كنيم كه شوك اقتصادي وارد نشود و ثبات بازار حاكم باشد و به نحوي باشد كه كار اقتصادي دنبال شده و اصلاح اقتصادي هم انجام شود.
 وي به موضوع بودجه در سال گذشته و مشكلات اقتصادي اشاره كرد و تصريح كرد: مشكل دولت را مقام معظم رهبري حل كردند و با اختيارات خود اجازه دادند چند ماه باقي مانده سال ۱۴۰۰ را با حذف نكردن ارز ترجيحي وضعيت اقتصادي را دچار شوك نكنيم و با موفقيت ۱۴۰۰ را تمام كرديم و قانون بودجه ۱۴۰۱ را تصويب كرديم. رييس‌جمهور ادامه داد: از اوايل سال به اين فكر بوديم تا اين موضوع را نيز به نحوي مديريت كنيم كه شوك اقتصادي وارد نشود و ثبات بازار حاكم باشد و به نحوي باشد كه كار اقتصادي دنبال و اصلاح اقتصادي هم انجام شود. 
وي گفت: درخصوص حذف ارز ترجيحي در دولت تصميم‌گيري از اول روشن بود و با ترديد سخن نگفتيم ضمن اينكه دولتمردان و تيم اقتصادي هم نظرشان همين است ولي اطلاع‌رساني زودهنگامي انجام شد كه بايد يك ماه بعد از آن انجام مي‌شد. اين اطلاع‌رساني به دليل عدم هماهنگي بود. رييس‌جمهور افزود: هيچ عدم هماهنگي در اين زمينه در بخش‌هاي مختلف دولت وجود نداشت و موضع دولت در اين زمينه از ابتدا كاملا روشن و مشخص بود. تيم اقتصادي دولت سيزدهم با هماهنگي بالا در راستاي تحقق سياست‌هاي دولت و تقويت اقتصاد ملي مشغول به كار است.
رييس‌جمهوري همچنين درخصوص انحصار صنعت خودرو گفت: در بازديدي كه از ايران خودرو داشتم هشت نكته را اعلام كردم كه يكي از مسائل موضوع انحصار اين صنعت بود.» اشاره رييسي به لزوم از ميان رفتن صنعت خودرو در حالي مطرح مي‌شود كه طي روزهاي گذشته بسياري از نمايندگان مجلس با اعتراض يه كيفيت خودروهاي توليد داخل، خواستار واردات خودرو شده و اعلام كردند كه يكي از مسائلي كه مي‌تواند انحصار توليد خودرو را از بين برده و خودروسازهاي داخلي را وارد بازاري رقابتي كند، صدور مجوز واردات خودروهاي خارجي است. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون