• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5181 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۰ فروردين

پيشخوان

آيت‌الله  علم‌الهدي  در خطبه‌هاي  نماز جمعه  مشهد  مطرح  كرد
چرا فضاي مجازي كنترل  نمي‌شود؟

ايلنا| خطيب نماز جمعه مشهد گفت: مسوولان در مجلس و دولت چقدر مي‌خواهيد اين ور و آن ور كنيد تا فضاي مجازي را كنترل كنيد؟ شوراي عالي فضاي مجازي چند سال است، چه مي‌كند اين شوراي عالي فضاي مجازي؟سيداحمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مشهد، با اشاره به موضوع فضاي مجازي گفت: در عرصه‌هاي امنيتي، نيروهاي بصير و بيناي مقتدر ما با قدرت ايستاده‌اند و جلوي اجراي دشمني دشمن را خواهند گرفت اما در عرصه‌هاي ديگر در و دروازه مملكت باز است و حساب و كتاب ندارد؛ دشمن آدمكش حرم امام رضا (ع) همان دشمن ناپاك و ستمگر و بي‌رحم فضاي مجازي است.وي ادامه داد: ما امروز متاسفانه به تعداد تمام گوشي‌هاي هوشمند رسانه آزاد داريم در اين مملكت كه توليد محتوا و پيام مي‌كنند و هيچ‌كس هم جلودار آنها نيست و از هيچ جا مجوز نمي‌خواهد.وي افزود: مسوولان در مجلس و دولت چقدر مي‌خواهيد اين ور و آن ور كنيد تا فضاي مجازي را كنترل كنيد؟ شوراي عالي فضاي مجازي چند سال است تشكيل شده اما آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هيچي؛ چه مي‌كند اين شوراي عالي فضاي مجازي؟ خطيب جمعه مشهد ادامه داد: مجلس هم كه هر روز يك افسانه ‌ساز مي‌كند، يك روز مي‌گويند «صيانت» يك روز مي‌گويند صيانت قبول نيست، «تنظيم‌گرايي». آخر شما چقدر معطل هستيد؟ مي‌خواهيد تا كي صبر كنيد و دشمن تا كجا برسد؟ مجلس و دولت بايد بيايند و با همه قدرت مسوولان بايستند در اين مساله. وي اضافه كرد: دشمن آمده تا حلق ما. هي شما امروز و فردا مي‌كنيد، چرا آنقدر معطل هستيد؟ يك روز طرح صيانت راي آورد، يك روز راي نياورد. ان‌شاءالله اميدوارم عزيزان ما در اين زمينه عنايت  بفرمايند.


اميرعبداللهيان  و  باقري  هفته آينده  به  مجلس  مي‌روند
فارس| محمود عباس‌زاده‌مشكيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، از برگزاري جلسه‌ اين كميسيون در هفته آينده با حضور وزير امور خارجه و رييس تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشور خبر داد. وي گفت: هفته آينده آقايان اميرعبداللهيان و باقري به كميسيون امنيت مي‌آيند تا آخرين وضعيت مذاكرات هسته‌اي و پيشنهادهاي مطرح شده طرف مقابل مورد بررسي قرار بگيرد و همچنين آقاي باقري به اعضاي كميسيون توضيحاتي را درباره روند مذاكرات ارايه خواهد  داد.


تعداد  نمايندگان  مجلس
330   نفر  مي‌شود

تسنيم| رييس كميسيون شوراهاي مجلس آخرين وضعيت بررسي طرح افزايش تعداد نمايندگان مجلس را تشريح كرد.محمدصالح جوكار، رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي در تشريح آخرين وضعيت طرح افزايش تعداد نمايندگان اظهار كرد: طرح مذكور به كارگروه تخصصي در كميسيون ارجاع شده كه كار بررسي روي آن در كميته مربوطه به پايان رسيده است.جوكار با بيان اينكه بر اساس اين طرح، ۴۰ نماينده اضافه و تعداد وكلاي ملت به ۳۳۰ تن مي‌رسد، اظهار كرد: طرح مذكور در صورت تصويب نمايندگان در كميسيون شوراها و همچنين جلسه علني براي تاييد به شوراي نگهبان ارسال خواهد شد.

 

محمدجواد  حق‌شناس: 

اصلاحات بايد با  مردم سخن  بگويد

ايسنا: يك عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي گفت: جريان اصلاحات بايد با مردم سخن گفته و به صراحت از خواسته‌هاي آنها حمايت كرده و براي احياي صندوق‌هاي راي تلاش كند.محمدجواد حق‌شناس با بيان اينكه تلاش براي بازگشت حق حاكميت به مردم يك اولويت اساسي براي جريان اصلاحات است، اظهار كرد: در سال‌هاي اخير كمتر به اين موضوع اهميت داده شده و جايگاه و نقش حاكميت مردم كمرنگ شده است.وي ادامه داد: ميزان مشاركت در انتخابات سال گذشته اتفاق تلخي بود. نسبت كساني كه در انتخابات شركت نكرده يا آراي باطله و سفيد دادند به كساني كه در انتخابات به نامزدهاي تاييد صلاحيت شده راي دادند، نشانه‌اي بر كمرنگ شدن نقش حاكميت مردم كه اين موضوع نگراني جدي ايجاد كرده است. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به خلق ادبيات تحريم انتخابات در سال‌هاي اخير تصريح كرد: تحريم انتخابات، رويكردي انفعالي است. جريان اصلاحات بايد براي احياي صندوق‌هاي راي تلاش كند. جنبش مشروطه، ملي شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامي و حماسه دو خرداد براي احياي جايگاه و نقش صندوق‌هاي راي بود و اين مسير و رويكرد بايد تداوم يابد. جريان اصلاحات بايد در مسير اصلاح قانون انتخابات، برگشت تمامي نهادها به جايگاه‌هاي قانوني خود و كاهش دخالت‌هاي بي‌مورد حركت كند.حق‌شناس در پاسخ به اين پرسش كه آيا اصلاحات چنين قدرتي دارد، گفت: قدرت از آنِ مردم است. جريان اصلاحات بايد با مردم سخن بگويد و به صراحت از خواسته‌هاي مردم حمايت كند. مردم هم ثابت كرده‌اند كه اگر سخن دقيق، درست و روشني شنيده و بين حرف و عمل فاصله نبينند، به صحنه مي‌آيند.وي در پايان گفت: جريان اصلاحات بايد راه و تمايز خود را نسبت به جريان‌هاي برانداز و گروه‌هاي تجزيه‌طلب مشخص كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون