• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5181 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۰ فروردين

در شب برد مهم سپاهان و تساوي فولاد رقم خورد

رفتار عجيب صداوسيما با نمايندگان ايران

مرضيه حسين‌خاني

 

ليگ قهرمانان آسيا با كسب يك برد ارزشمند و يك تساوي قابل قبول براي نمايندگان فوتبال ايران رسما شروع به كار كرد. تيم فوتبال سپاهان در نخستين ديدار از گروه ۴ رقابت‌ها، جايي كه تيم‌هاي پاختاكور، التعاون و الدوحيل حضور دارند به مصاف نماينده ازبكستان رفت. نماينده كشورمان در اين ديدار ابتدا با گل دراگان چران از حريف عقب افتاد اما در نيمه دوم با به راه انداختن يك توفان ۴۵ دقيقه‌اي سه بار دروازه حريف را گشود و درنهايت با برد ارزشمند ۳ بر يك زمين بازي را ترك كرد. در اين رقابت شهريار مغانلو بريس كرد و ديگر گل شاگردان نويدكيا را محمدرضا حسيني وارد دروازه حريف كرد. در ديگر مسابقه اين گروه التعاون ميزبان رقابت‌هاي گروه دست به كار بزرگي زد و الدوحيل پرستاره را شكست داد. 
نويدكيا سرمربي سپاهان بعد از نخستين برد آسيايي در اين فصل ليگ قهرمانان درباره بازي گفت: «درست است كه تيم من برده ولي دلم مي‌خواهد واقعيت‌هاي فوتبال را بگويم. ما يك نيمه اولِ فوق‌العاده بد را داشتيم. از لحاظ نظم تاكتيكي خيلي بد بازي كرديم. هافبك‌هاي‌مان خيلي خيلي به مدافعين نزديك بودند و فضاهاي خيلي زيادي را از دست داديم و براي تيمي مانند سپاهان اصلا خوب نبود. وي ادامه داد: «فكر مي‌كنم در نيمه دوم بچه‌هاي‌مان نسبت به نيمه اول خيلي بهتر بازي كردند و موقعيت‌هاي خيلي زيادي به دست آوردند و حتي مي‌توانستيم خيلي بهتر از اين ببريم. از واقعيت هم نگذريم كه آنها نيز يكي، دو موقعيت فوق‌العاده خوب داشتند كه ممكن بود ما را دچار مشكل كنند. ولي روي هم رفته، بايد مشكلاتي كه در نيمه اول داشتيم؛ اميدوارم كه بتوانيم در ديدارهاي بعد، عملكرد و شرايط بهتري داشته باشيم. از بازيكنان به دليل زحمتي كه كشيدند، تشكر مي‌كنم.» فولاد نماينده ديگر فوتبال ايران بود كه پنجشنبه شب و مقابل تيم الغرافه قطر به ميدان رفت. حضور آندره‌آ استراماچوني سرمربي سابق استقلال و سعيد عزت‌اللهي هافبك ملي‌پوش فوتبال ايران در تيم قطري از نكات جالب توجه اين بازي بود. رقابتي كه درنهايت با وجود برتري فولاد با تساوي بدون گل به پايان رسيد. در ديگر ديدار اين گروه آخال تركمنستان و شباب الاهلي امارات كه از مهدي قائدي در تركيب استفاده مي‌كرد و احمد نوراللهي را خارج از ليست قرار داده بود به تساوي يك-يك رسيدند. با اين نتايج مي‌توان گفت وضعيت گروه از همين روز نخست مسابقات پيچيده شده است. 
از اتفاقات حاشيه‌اي اين دو مسابقه فوتبال ايران نحوه پوشش مسابقات بود كه صداي اعتراض طرفداران دو تيم و فوتبالدوستان را درآورد. در حالي كه بارها صداوسيما بر طبل ملي بودن بازي‌هاي تيم‌هاي باشگاهي ايران در آسيا كوبيده است، نحوه پخش مسابقات نشان داد اين تنها شعاري است دهان‌پر‌كن چراكه از چند روز مانده به شروع رقابت‌ها صداوسيما برنامه‌اي براي پخش مسابقات دو تيم فولاد و سپاهان از شبكه‌هاي سراسري نداشت و وقتي با اعتراض تيم‌ها و هواداران و بينندگان مواجه شد در اقدامي عجيب پخش بازي سپاهان را به شبكه تهران سپرد! بازي فولاد و الغرافه هم از شبكه ورزش پخش شد. 
فردا يكشنبه نمايندگان ايران در دومين بازي خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف رقباي خود مي‌روند: فولاد مقابل شباب الاهلي و سپاهان مقابل الدوحيل. كاش صداوسيما از همين حالا برنامه‌ريزي مناسب براي پخش بازي‌هاي نمايندگان فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا را در دستور كار قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون