• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5182 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ فروردين

خبرخوان

وزارت بازرگاني بايد احيا شود
يحيي آل‌اسحاق، رييس اتاق بازرگاني ايران و عراق اظهار داشت: واقعيت اين است كه مساله بازرگاني هم در داخل كشور و هم در حوزه بين‌المللي و منطقه‌اي و هم توسعه‌اي كشور دچار آسيب مي‌شود و هر حوزه‌اي را كه بررسي مي‌كنيم، مي‌بينيم اين عدم تفكيك باعث آشفتگي آن شده است و دود آن هم به چشم مردم، دولت و هم روابط خارجي ما مي‌رود. همچنين بسياري از اهداف كشور در سايه اين سياست نادرست، ضربه ديده و مي‌بيند.


بررسي ادعاي مالكيت اعراب  بر ميدان آرش
علي‌اصغر زرگر، كارشناس حوزه انرژي گفت: هر سه كشور كويت، عربستان و ايران مي‌توانند از ميدان آرش برداشت كنند اما با توجه به مشكلات احتمالي سه كشور بايد به صورت سه‌جانبه خط مرزي را دوباره مشخص كنند تا مساله حقوقي خاصي مطرح نباشد. وي ادامه داد: در مورد ميدان آرش مدت‌هاست فعاليت‌هايي از سوي دو طرف در حال انجام است و در هر حال هر سه كشور كويت، عربستان و ايران مي‌توانند برداشت كنند اما با توجه به مشكلات احتمالي سه كشور بايد به صورت سه‌جانبه خط مرزي را دوباره مشخص كنند تا مساله حقوقي خاصي مطرح نباشد، بنابراين بايد با مذاكرات قضيه را همان‌گونه كه با قطر و بحرين و حل‌وفصل كرديم، فيصله دهيم.


سدهاي تهران ۲۶۵ ميليون متر مكعب كسري آب دارند
محمد شهرياري، مدير دفتر بهره‌برداري و نگهداري تاسيسات آبي و برق‌آبي شركت آب‌ منطقه‌اي تهران با بيان اينكه سدهاي تهران با 265 ميليون متر مكعب كسري مواجهند، گفت: باتوجه به اينكه امسال هم درگير شرايط خشكسالي هستيم طبيعتا برداشت از منابع آب زيرزميني براي تامين آب شرب بيشتر خواهد بود. وي درباره آخرين وضعيت ذخاير سدها در استان تهران با بيان اينكه اكنون ذخاير مخازن در مقايسه با موجودي ذخيره آب سال گذشته و شرايط نرمال فاصله دارند، اظهار داشت: در حال حاضر موجودي مخازن سدهاي تحت پوشش تهران حدود 422 ميليون متر مكعب است كه اين حجم در روز مشابه سال قبل (16فروردين) 686 ميليون متر مكعب بوده يعني 265 ميليون متر مكعب كاهش را در مخازن پنج‌گانه تامين‌كننده آب شرب تهران شاهد هستيم.  وي افزود: ورودي مخازن سدها از ابتداي سال آبي جاري تاكنون 435 ميليون متر مكعب است كه نسبت به مدت مشابه سال آبي قبل كه 604 ميليون متر مكعب بوده كاهش 28 درصدي را نشان مي‌دهد.


فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب؟!

مشاهدات ميداني از بازار حاكي از آن است كه مرغ در برخي مغازه‌ها بيش از قيمت مصوب ۳۱ هزار تومان فروخته مي‌شود. بر اساس مشاهدات ميداني از خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر تهران قيمت هر كيلو مرغ گرم آماده طبخ ۳۱ تا ۳۵ هزار تومان و در برخي مغازه‌ها نيز با نرخ‌هاي بالاتر يعني كيلويي۳۷ هزار تومان به فروش مي‌رسد. اين در حالي است كه براساس آخرين تصميمات دولت در سال گذشته قيمت مصوب هر كيلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان تعيين شده است. در ميادين ميوه و تربار نيز هر كيلو مرغ تنظيم بازاري با قيمت۲۷ هزار و۵۰۰ تومان عرضه مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون