• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5184 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ فروردين

ويژه

كشف 1210 دستگاه استخراج 
رمز ارز غيرمجاز در حوزه توزيع برق مازندران

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق مازندران از كشف 1210 دستگاه استخراج رمز ارز غيرمجاز در سال 1400 در حوزه توزيع برق مازندران خبر داد.
مهندس سيدكاظم حسيني كارنامي ادامه داد: طي يك سال اخير 1210 دستگاه ماينر غيرمجاز از 148 مركز غيرقانوني استخراج رمزارز توسط همكاران و مسوولان تست و بازرسي استان و امورهاي توزيع برق با هماهنگي مسوولان قضايي و با همكاري ماموران انتظامي در نقاط مختلف مازندران كشف و ضبط شده است.
وي گفت: مطابق دستورالعمل ارسالي از توانير با كليه اين مشتركين برخورد و مبلغي معادل 76 ميليارد ريال بهاي انرژي بابت جريمه اين دسته از مشركين صادر شده است.
حسيني كارنامي افزود: از ابتداي آغاز اين طرح كه از سال 98 بوده است در مجموع 4716 دستگاه از 224 مركز استخراج شده است.
وي گفت: به منظور مقابله با پديده شوم برق‌هاي غيرمجاز و با استفاده از روش‌هاي مختلف كنترل مصارف مشتركين تعداد 4238 مشترك داراي تخلف در استفاده از انرژي برق شناسايي و مطابق دستورالعمل‌هاي موجود با آنها برخورد صورت گرفته است كه از اين محل نيز نزديك به 30 ميليون كيلووات ساعت انرژي به ميزان فروش شركت اضافه گرديد.
وي خاطرنشان كرد: با وجود ارايه دستورالعمل واگذاري انشعاب برق به صورت قانوني براي اين دسته از مشتركين متاسفانه برخي افراد سودجو به صورت غيرقانوني اقدام به فعاليت دراين زمينه مي‌نمايند كه باعث افزايش مصرف و بروز مشكلات فراوان در كنترل بار مشتركين و در شرايط بحراني بروز خاموشي‌هاي ناخواسته مي‌شود. در همين راستا اين شركت با كمك روش‌هاي گوناگون اقدام به شناسايي اين مراكز نموده كه نتايج خوبي تاكنون در بر داشته است. همچنين مشتركين محترم مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مصرف غيرمجاز برق موارد را با تماس با سامانه 121 شركت اعلام نمايند.


قوانين يك‌طرفه، توسعه و نگهداري شبكه‌هاي مخابراتي را مشكل مي‌كند

مدير مخابرات منطقه مركزي با تاكيد بر اينكه قوانين و مصوبه‌هاي يك‌طرفه، براي توسعه و نگهداري شبكه‌هاي مخابراتي مشكل ايجاد مي‌كند، گفت: اين قوانين باعث عدم توازن بين درآمد و هزينه‌ها شده است. 
عليرضا لطفي افزود: طي اين مدت نه تنها حمايتي از مخابرات به عمل نيامده بلكه با قوانين و مصوبه‌هاي يك‌طرفه، مشكلات و موانع زيادي در سر راه توسعه و نگهداري شبكه‌هاي مخابراتي ايجاد شده است.
وي تلفن ثابت را ضررده اعلام كرد و ادامه داد: بيش از ۱۲ سال است كه تعرفه‌هاي تلفن ثابت هيچ‌گونه تغييري نداشته و اين امر سبب شده تا شركت مخابرات براي تامين هزينه‌هاي خود با مشكل مواجه شود.
وي با بيان اينكه افزايش پوشش شبكه تلفن همراه و دسترسي به اينترنت پرسرعت همراه اول در سطح استان به ‌طور ويژه در دستور كار مخابرات منطقه مركزي قرار دارد، گفت: با اين حال تاسيس، توسعه و جايگزيني سوئيچ تلفن ثابت، اجراي شبكه فيبر نوري، تاسيس و جايگزيني تجهيزات انتقال، اجراي شبكه كابل مسي، توسعه و بهسازي تجهيزات تغذيه نيرو، تاسيس و توسعه پورت ديتا، تاسيس و بهينه‌سازي سايت همراه اول از جمله طرح‌هايي است كه طي امسال به بهره‌برداري رسيده است.
مدير مخابرات منطقه مركزي ادامه داد: با تاسيس، توسعه و جايگزيني سوئيچ تلفن ثابت، ظرفيت هشت هزار و ۱۴۲ شماره تلفن ثابت ايجاد شده است.
وي تصريح كرد: تاسيس و بهينه‌سازي ۱۲۹ سايت همراه اول از ديگر پروژه‌هايي است كه از ابتداي امسال تاكنون در استان مركزي به بهره‌برداري رسيده است.


عضو جديد هيات‌مديره بانك سپه منصوب شد

با حكم وزير امور اقتصادي و دارايي، محمدجواد محقق‌نيا عضو هيات‌مديره بانك سپه شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك سپه، در حكم سيداحسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي آمده است: 
جناب آقاي محمدجواد محقق‌نيا
نظر به تعهد، تخصص و تجربه جنابعالي و با عنايت به مصوبه مورخ 18 اسفند ماه ۱۴۰۰ مجمع عمومي بانك‌ها، به موجب اين حكم به سمت عضو هيات‌مديره بانك سپه منصوب مي‌شويد.
اميدوارم در سايه عنايت پروردگار بلند مرتبه، با همفكري و همدلي كاركنان كوشاي بانك سپه و همكاري با نهادهاي تخصصي مرتبط، در نيل به اهداف و برنامه‌هاي آن بانك و پيشرفت و تعالي همه‌جانبه مادي و معنوي كشور، پيروز و سربلند باشيد.
همكاري، همدلي و همراهي در اين ماموريت دسته‌جمعي پيش شرط موفقيت است. اميد است با اتكال به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوري، انقلابي‌گري، مردم داري، پاك‌دستي، فسادستيزي و قانون‌مداري در تحقق اهداف دولت و حل مشكلات، مجدانه بكوشيد.
سيد احسان خاندوزي
وزير امور اقتصادي و دارايي
 و رييس مجمع عمومي بانك‌ها

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون