• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5184 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۳ فروردين

ويژه

مديرعامل فولاد مباركه در بازديد  از مجتمع فولاد سبا مطرح كرد
ظرفيت قابل توجه فولاد سبا براي توليد گريدهاي جديد

مديرعامل شركت فولاد مباركه به همراه جمعي از معاونين و مديران اين شركت از مجتمع فولاد سبا بازديد كرد. به گزارش خبرنگار فولاد، محمدياسر طيب‌نيا به پاس قدرداني از تلاش‌هاي شبانه‌روزي كاركنان مجتمع فولاد سبا در ايام نوروز و ثبت ركورد توليد و دستيابي به امكان توليد محصولات ويژه در ديدار با كاركنان اين مجموعه اظهار كرد: ركوردزني اين مجموعه قابل تقدير و نشانگر عزم كاركنان براي رسيدن به اهداف گروه فولاد مباركه است اما به اين ميزان هم نبايد قانع شويم و بايد درصدد ركوردزني‌هاي بيشتري باشيم. وي در ادامه پس از بازديد از روند اجراي پروژه VOD-V.D مجتمع فولاد سبا افزود: براي ارتقاي رضايت مشتريان و ايجاد تنوع در سبد محصولات نيازمند ورود به چنين پروژه‌هايي هستيم كه اميدوارم موانع اجراي هر چه سريع‌تر اين پروژه نيز برداشته شود تا در موعد مقرر به بهره‌برداري برسد، چراكه ظرفيت فولاد سبا براي توليد گريدهاي جديد قابل توجه است. مديرعامل شركت فولاد مباركه در ادامه بازديد از مجتمع فولاد سبا با تاكيد بر ضرورت حفظ و ارتقاي كيفيت سنگ آهن خاطرنشان كرد: همكاري با شركت‌هاي دانش‌بنيان در اين زمينه به‌‌رغم جلوگيري از خروج ارز، منجر به كاهش هزينه توليد و اشتغال‌آفريني در استان، منطقه و كشور خواهد شد.

هدف‌گذاري فولاد سبا براي توليد بيش از  124 هزار تن آهن اسفنجي در فروردين
محمود محمدي‌فشاركي، مدير مجتمع فولاد سبا در اين بازديد اظهار كرد: برنامه توليد آهن اسفنجي در اين مجتمع تا پايان فروردين بيش از ۱۲۴ هزار تن است كه تلاش مي‌شود با اجراي طرح‌هاي بهره‌وري اين ميزان به بيش از ۱۳۲ هزار تن افزايش يابد. وي با اشاره به ركورد روزانه توليد ۴ هزار ۵۱۰ تن آهن اسفنجي در ناحيه آهن‌سازي مجتمع فولاد سبا در روز‌هاي آغازين قرن جديد افزود: ركورد قبلي در آذرماه سال ۹۸ با توليد ۴ هزار و ۴۸۰ تن آهن اسفنجي ثبت شده بود. مدير مجتمع فولاد سبا با اشاره به افزايش كيفي توليد آهن اسفنجي در اين مجموعه خاطرنشان كرد: ميزان خلوص آهن اين محصول بالاي ۹۴ درصد است كه اين خلوص در كاهش مصرف انرژي در فولادسازي و افزايش ذوب و كيفيت محصول نهايي بسيار موثر است. وي در پايان با اشاره به روند راه‌اندازي VOD-V.D مجتمع فولاد سبا ابراز داشت: با راه‌اندازي اين تجهيز، سبد محصولات تكميل شده و گريدهاي جديد توليد خواهند شد؛ فولاد الكتريكي، فولاد ورق خودرو، فولاد انتقال گاز ترش و فولاد ضد زنگ ازجمله محصولات جديدي خواهند بود كه با راه‌اندازي اين تجهيز قابل توليد مي‌شوند. بهمن خليلي، مدير عمليات مجتمع فولاد سبا نيز در اين بازديد با اشاره به ركورد روزانه در واحد آهن‌سازي اين مجموعه بيان كرد: اين ركورد در راستاي تحقق شعار سال حاصل شد و نتيجه تلاش شبانه‌روزي كاركنان واحد شهيد شهبازي مجتمع فولاد سبا بود. وي افزود: امسال توليد يك ميليون و 400 هزار تن آهن اسفنجي در واحد آهن‌سازي مجتمع فولاد سبا هدف‌گذاري شده و كيفيت توليد اين محصول در كوره‌هاي قوس الكتريكي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است كه با همت كاركنان غيور فولاد سبا علاوه بر ركورد كمي شاهد ارتقاي كيفي آهن اسفنجي هستيم. مدير عمليات مجتمع فولاد سبا عنوان كرد: بهره‌وري كوره‌هاي قوس الكتريكي متاثر از توليد كمي و كيفي آهن اسفنجي در واحد احياي مستقيم است كه نقش مهمي در كيفيت ورق توليدي خواهد داشت.


تامين 50درصد سرويس موردنياز مدارس در البرز

مديركل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به بازگشايي حضوري مدارس استان البرز بلافاصله پس از تعطيلات نوروز گفت: بازگشايي مدارس با مصوبه ستاد ملي كرونا با رعايت كامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي انجام شد. 
به گزارش خبرنگار ما، علي حجرگشت در ادامه افزود: در اين ميان يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي پيش روي خانواده‌ها، موضوع تامين سرويس مورد نياز مدارس است كه متاسفانه در اين زمينه كمبودهايي مشاهده مي‌شود. البته بحث تامين سرويس مربوط به كارگروه ماده 18 است كه با مشاركت دستگاه‌ها و ارگان‌هايي چون، استانداري، شهرداري، تاكسيراني، آموزش و پرورش و... برنامه‌ريزي درخصوص آن صورت مي‌گيرد.
مديركل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: باتوجه به اينكه مدارس حدود 2 سال تعطيل بودند و با عنايت به اينكه حدود 1 ماه به امتحانات پايان سال جاري باقي مانده، پيمانكاران معرفي شده به مدارس براي تامين سرويس مدارس در اين بازه زماني مشكلاتي را مطرح كرده‌اند كه اين مشكلات به زودي حل و فصل خواهد شد. در حال حاضر حدود 50درصد سرويس مورد نياز مدارس تامين شده است و طي روزهاي آتي ساير نيازهاي اين بخش نيز تامين خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون