• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5186 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ فروردين

خوابي كه درويش براي يحيي ديده

نفوذي وزير ورزش براي تخريب پرسپوليس!

بهرام سرگوسرايي

محمدرضا درويش مديرعامل پرسپوليس از همان روز نخست ورود به باشگاه قصد داشته يحيي گل‌محمدي را بركنار كند. مديرعامل سابق سايپا هيچ اعتقادي به نحوه كار سرمربي فعلي سرخ‌ها نداشته و ندارد و طبق شنيده‌ها، گزينه‌هاي ديگري را مدنظر قرار داده. با اين حال او در تمام مصاحبه‌ها به شكل اگزجره‌اي از يحيي گل‌محمدي به صورت كلامي حمايت مي‌كند. او در آخرين اظهارنظر خود پيرامون تغييرات در كادرفني باشگاه به اين نكته اشاره كرد كه تغييراتي در پرسپوليس رخ نخواهد داد. درويش پيش از اين هم گفته بود پرسپوليس خانه يحياست و او بهترين مربي ايران است.  اظهارات درويش با كنار اخباري كه از داخل باشگاه پرسپوليس به گوش رسيده كاملا تناقض دارد. با وجود تكذيب مديران پرسپوليس، «شنيده‌هاي خبرنگار روزنامه اعتماد» حاكي از آن است كه درويش به ‌شدت دنبال پيدا كردن جايگزين براي يحيي گل‌محمدي است. با اين حال درويش به خوبي مي‌داند كه عوض كردن يحيي گل‌محمدي در اين مقطع چه مشكلاتي مي‌تواند به دنبال داشته باشد. اول از همه گل‌محمدي علي‌رغم كنار رفتن از جام حذفي و فاصله ۶ امتيازي با صدر جدول در بدنه طرفداران پرسپوليس حاميان زيادي دارد. حامياني كه اتفاقا علاقه‌اي به درويش ندارند و او را عامل نفوذي وزير براي زمين زدن پرسپوليس مي‌دانند! درويش اصلا دلش نمي‌خواهد با اين هواداران طرف شود. دوم اينكه يك سال از قرارداد يحيي با پرسپوليس مانده و اخراج او به معني پرداخت غرامت است. غرامتي كه با توجه به شكايت ۹۰۰ هزار يورويي رادوشويچ قوز بالاقوز خواهد بود.

طبق شنيده‌ها درويش منتظر است پرسپوليس قهرمان نشود آن وقت با همكاري چند كانال و پيج هواداري پرمخاطب يحيي را براي استعفا تحت فشار قرار دهد. بدون شك اگر استقلال قهرمان شده باشد (كه احتمال زيادي دارد) اين فشار مي‌تواند تا حد وحشتناكي بالا برود و آن وقت باقي‌مانده طرفداران يحيي هم ريزش خواهند كرد. بخشي از اين پروژه را مي‌توان در چند روز گذشته ديد. حمله هماهنگ پيج‌هاي هواداري كه تا چند روز پيش مي‌گفتند گل‌محمدي يك تشويق ايسلندي صدهزار نفري در آزادي از ما طلب دارد و امروز مي‌گويند گل‌محمدي هيچ‌چي از فوتبال نمي‌فهمد! از سمت ديگر مديرعامل پرسپوليس نيم‌نگاهي به آشفتگي رختكن پرسپوليس هم دارد. در چند روز گذشته حركات عجيب حامد لك روي سكوها و استوري طعنه‌آميز عيسي آل‌كثير در فضاي مجازي نشان داده دست‌هايي در كار است تا گل‌محمدي تسلط خود را روي رختكن تيم از دست بدهد.  اگر يحيي استعفا بدهد درويش مي‌تواند با ژست حمايت از سرمربي تا دقيقه ۹۰ نسبت به جدايي گل‌محمدي ابراز ناراحتي كند و گزينه مورد نظر خود را به راحتي روي نيمكت پرسپوليس بنشاند. درويش در اين راه روي پيشنهادات تيم‌هاي ليگ برتري به يحيي هم حساب باز كرده است. شنيده‌هاي قوي حاكي از آن است كه دو، سه تيم مطرح ليگ برتري به‌ شدت دنبال عقد قرارداد با يحيي گل‌محمدي هستند.
اين پلني است كه مديرعامل پرسپوليس براي سرمربي تيم چيده. درج اخبار هدفمند در مورد مذاكره با برخي سرمربيان، مقابل هم قرار دادن پيشكسوتان، استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي زمينه‌سازي كنار گذاشتن گل‌محمدي شرايط سختي براي كادرفني تيم به وجود آورده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون