• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5186 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ فروردين

«اعتماد» از مرگ فرزندان يك خانواده كه در يكي از روستاهاي سيستان و بلوچستان در ماشين رها شدند، گزارش مي‌دهد

45 درجه گرما جان دو كودك را گرفت

«رمضان كلگ»؛ يكي از روستاهاي بخش مركزي نيكشهر است كه در نزديكي شهر نيكشهر واقع شده اما از اساسي‌ترين نياز‌هاي بشر كه آب شرب و سالم لوله‌كشي بوده، برخوردار نيست و حتي براي كشاورزي نيز مردمان اين روستا آبي ندارند. با توجه به اين توضيحات دو روز پيش، اتفاق دردناكي در يكي از روستاهاي محروم اين استان رخ داده است. 
دو كودك خردسال از اهالي روستاي رمضان كلگ بر اثر حبس شدن در ماشين والدين‌شان، جان خود را از دست دادند. خالد بياباني، مدير روابط عمومي علوم پزشكي ايرانشهر به خبرنگار «اعتماد» در خصوص اين خبر اعلام كرد كه دو روز پيش دو كودك 3 و 4 ساله در ماشين پژو والدين خود رها شدند. گويا بدون اطلاع والدين خود داخل ماشين مي‌شوند و دو ساعت بعد به دليل شدت گرماي 45 درجه اين دو كودك جان خود را از دست مي‌دهند.
ادهم بلوچزهي عموي دو كودك خردسال در خصوص جزييات اين خبر به «اعتماد» مي‌گويد: «ساعت 11 و 30 دقيقه ظهر 23 فروردين ماه، آرميتا و همت كه يكي خواهرزاده و ديگري برادرزاده من بودند به هنگام بازي به داخل ماشين در حياط مي‌روند و حدود ساعت يك ظهر خانواده‌هاي آنها كه اين دو بچه را پيش يكي ديگر از برادرانم كه اول دبيرستان است گذاشته بودند، مي‌روند. همه در يك خانه زندگي مي‌كردند، فقط در يك اتاق ديگر. برادرم هم روزه بود و خواب بود. وقتي مادر و پدر آنها مي‌آيند و سراغ بچه‌هاي‌شان را مي‌گيرند تازه متوجه مي‌شوند اين دو كودك غيب‌شان زده. از در و همسايه پرس و جو مي‌كنند ولي كسي از آنها خبر نداشته. خيلي اتفاقي داخل ماشين پژو پارس‌شان را كه شيشه‌هاي دودي داشته مي‌گردند، مي‌بينند بله بچه‌ها داخل ماشين گير افتاده‌اند. بعد هم آنها را به بيمارستان نيكشهر مي‌رسانند ولي همانجا پزشكان مي‌گويند كه اين دو كودك جان‌شان را بر اثر گرما از دست داده‌اند. همان شب مراسم خاكسپاري را انجام داديم.»
نصير بلوچزهي، عضو شوراي بخش مركزي نيكشهر نيز در خصوص اين خبر عنوان كرده بود كه ديروز دو كودك خردسال از اهالي روستاي رمضان كلگ، بر اثر حبس شدن در ماشين والدين جان خود را از دست دادند. دو كودك به نام‌هاي آرميتا و همت چهار و سه ساله به دور از چشمان والدين خود، با برداشتن سوييچ به داخل ماشين پارك شده در حياط خانه كه براي پدر يكي از دو كودك بود، مي‌روند. متاسفانه اين دو كودك با تفكر كودكانه‌اي كه داشتند داخل ماشين بازي مي‌كنند اما در ادامه نمي‌توانند از ماشين خارج شوند و در حالي كه خودرو زير آفتاب سوزان نيكشهر و گرماي 42 درجه هوا قرار داشته است، آنها در ماشين حبس مي‌شوند در حالي كه هيچ‌كس از ماجرا خبردار نبوده است. بايد اين را نيز ذكر كنم كه آرميتا و همت عموزاده يكديگر هستند و وقتي والدين‌شان از نبود دو كودك آگاه مي‌شوند، خانه را مي‌گردند اما كودكان را پيدا نمي‌كنند و به همين علت تجسس‌شان را با توجه به اينكه بعد از صدا زدن‌هاي فراوان در خانه به جايي راه نمي‌برند، به بيرون از خانه و داخل خانه‌هاي همسايه مي‌برند. 
بعد از مدتي بالاخره مشخص مي‌شود كه دو كودك داخل ماشين گير افتاده‌اند كه هر دو نيز بر اثر گرماي هوا و خفگي فوت شده بودند و پيكر بي‌جان‌شان نيز به بيمارستان رسول‌الله نيكشهر منتقل شدند اما متاسفانه ديگر كاري از پزشكان بر نمي‌آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون