• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5197 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۸ ارديبهشت

ادامه از صفحه اول

نقدي  بر جوابيه وزارت كشور

با توجه به مستهلك بودن دستگاه‌هاي فعلي مركز كود آلي به نظر نمي‌رسد اين مورد بتواند به زودي آغاز شود. 
4- لازم به‌ ذكر است مدت‌هاست كه اورهال كردن خطوط فعال كود آلي، مغفول مانده است و انباشت زباله در روزهاي اخير هم توان فني بازيافت را به‌شدت تحت فشار قرار داده است و چاره‌اي جز دفن نيست. ضروري است آناليز كارشناسي امكان كاهش ۷۰ درصدي زباله دفني ارايه شود.
 ۵-  از هشتم بهمن؛ سفر استاني رييس‌جمهور و هيات دولت به گيلان، تا امروز مركز جديدي براي دفن اصولي و بهداشتي زباله، اعلام نشده است و اينهمه تاخير و تعلل پيامدي ندارد جز بيماري و رنج و درد براي مردمي كه ساكن سراوان هستند و به‌ جهت سوء مديريت‌ها، در ساليان اخير، ارزش املاك‌ اين منطقه نيز به شدت افت كرده و حتي امكان فروختن ملك خود و نقل مكان به جايي ديگر را ندارند. اين موضوع هم بايد مورد توجه باشد كه با در نظر گرفتن حاصلخيزي خاك گيلان و تلاقي كوه و دريا و جنگل، بايد در معرفي مركز جديد دقت زيادي صورت گيرد. سال‌هاي گذشته مركزي در رودبار در نظر گرفته شد كه با مخالفت ساكنين، امكان بهره‌برداري منتفي شد. 
۶- ارايه برنامه‌اي مدون با ذكر زمان‌بندي دقيق كه بر پايه آرامش و كمك به مردم سراوان رشت باشد لازم و ضروري است كه در اين جوابيه ديده نمي‌شود و فقط از كلماتي مانند به زودي استفاده شده است.
۷- مدت‌هاست كه مقادير زيادي از بودجه تخصصي به موضوع مديريت پسماند گيلان صرف مطالعه و تحقيق شده است، امروز زمان اعلام كارهاي عملياتي و محسوس است تا اعتماد از دست‌رفته به مديريت پسماند گيلان، دوباره باز گردد.


احساس ناكامي، عامل مهم گسترش  خشونت

شرايط بيروني مانند ناكامي و احساس محروميت، محرك بسيار نيرومندي است، براي گسترش خشونت‌ورزي در ابعاد فردي و اجتماعي آن. هرچند همه ابعاد خشونت به ناكامي و احساس آن منحصر نمي‌شود، اما قطعا از عوامل خشونت  و گسترش خشونت فردي، خانوادگي و اجتماعي، ناكامي  و  احساس محروميت، احساس تبعيض و بي‌عدالتي در جامعه  است. 
4) چنانچه به دنبال يك جامعه امن، اخلاقي معنوي، مهربان و باهويت هستيم، نبايد سوراخ دعا را گم كنيم و با هزينه‌هاي بسيار، مساله را در جاهاي ديگري جست‌وجو كنيم. حاصل عدم درك درست اين مساله، خود عامل مهمي است در گسترش افزايش خشونت و بحران‌هاي ناشي از آن در جامعه. در واقع، فهم درست مساله، گام بزرگي است در حل مساله. مولوي، عدم درك درست از مساله را صدها سال پيش به زيبايي در قالب شعر در آورده است، آنجا كه مي‌گويد: «مُردم اندر حسرت فهم دُرست...» مولوي معتقد است اگر فهم درستي از مسائل وجود نداشته باشد، آنچه بر سر فرد يا جامعه مي‌آيد به شكستگي آن مي‌انجامد نه به اصلاح و صحت آن.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون