• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5198 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۰ ارديبهشت

خبرخوان

صادرات هندوانه در شرايط  آبي فعلي چه توجيهي دارد؟
اخيرا خبري مبني بر صادرات روزانه بيش از ۷۰۰ كانتينر هندوانه از ايران به تركيه منتشر شد؛ خبري كه با واكنش‌هاي متعددي روبه‌رو بود، چراكه ايران در شرايط بحران آب قرار دارد و صادرات هندوانه درواقع صادرات آب به حساب مي‌آيد. قاسم تقي‌زاده‌خامسي، معاون سابق وزير نيرو در صفحه اينستاگرام خود نوشته براي توليد هر كيلوگرم هندوانه به‌طور متوسط ۳۵۰ ليتر آب مصرف مي‌شود و قيمت تمام شده هر ليتر آب در كشور حدود ۷۰۰ تومان است. به گفته وي كشوري كه دچار خشكسالي بوده و بيش از ۵۰ درصد سدهاي آن خالي از آب بوده و سرانه آب آن به كمتر از ۱۱۰۰ مترمكعب رسيده است، چرا بايد آب را در قالب هندوانه و گوجه‌فرنگي و… به تركيه صادر كند كه سرانه آب بالاي ۱۷۰۰ مترمكعب دارد؟


واردات بنزين،  بازگشت  به  دوره  احمدي‌نژاد  است
مرتضي بهروزي‌فر، كارشناس حوزه انرژي گفت: واردات بنزين مشكلات امنيتي پيش مي‌آورد مانند همان حالتي كه در دوره آقاي احمدي‌نژاد داشتيم و اتلاف منابع ارزي است. ساخت پالايشگاه هم به تأسي از اصل 44، دولت امكان ساخت و سرمايه‌گذاري در اين حوزه را ندارد و پالايشگاه‌هاي موجود هم به بخش خصوصي واگذار شده‌اند. وي با بيان اينكه اگر بخواهيم افزايش ظرفيت و توليد و بهبود فرآورده سبك داشته باشيم مالك پالايشگاه بايد اقدام كند، گفت: كاري كه در ميان‌مدت و بلندمدت مي‌توان انجام داد، بهبود احتراق خودروهاي توليد داخل يا واردات خودروهاي با مصرف پايين يا خودروهاي هيبريدي و الكتريكي است.


 شوينده‌ها  بعد از ماه رمضان گران مي‌شوند
بختيار علم‌بيگي، رييس هيات‌مديره انجمن صنايع شوينده، بهداشتي و آرايشي ايران در مورد زمان افزايش قيمت محصولات شوينده اظهار كرد: با توجه به افزايش قيمت مواد اوليه، افزايش هزينه‌هاي جانبي همچون كرايه حمل و عوارض گمركي، دستمزد كارگران و... مقرر شد محصولات شوينده افزايش قيمت داشته باشند.رييس هيات‌مديره انجمن صنايع شوينده، بهداشتي و آرايشي ايران افزود: البته هنوز جلسات با سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و شركت‌هاي توليدي ادامه دارد و درصد و زمان افزايش قيمت محصولات به صورت دقيق مشخص نشده است. وي گفت: با توجه به اينكه هم‌اكنون در ماه رمضان هستيم از اين‌رو صبر كرده‌ايم تا ماه رمضان تمام شود و پس از آن قيمت محصولات شوينده تعيين تكليف خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون