• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5199 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۱ ارديبهشت

بيانيه ۲۳۳ نفر از نمايندگان در واكنش به ماجراي سفر خانواده قاليباف به تركيه:

دستگاه‌هاي امنيتي با تخريب‌گران مجلس برخورد كنند

چند روز پس از افشاگري برخي چهره‌هاي جنبش عدالت‌خواهي درباره سفر اعضاي خانواده محمدباقر قاليباف، رييس‌مجلس به تركيه، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه‌اي ورود وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه براي «برخورد با طراحان و مجريان تخريب قوه مقننه» را خواستار شدند. سيدمحسن دهنوي عضو هيات رييسه مجلس در نشست علني ديروز مجلس بيانيه‌‌اي به امضاي ۲۳۳ نفر از نمايندگان رسيده بود را قرائت كرد. 
در بخشي از اين بيانيه آمده است: «ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام مراتب سپاسگزاري و تشكر خود از حمايت‌هاي رهبري معظم انقلاب، وظيفه خود را براي حل مشكلات مردم و اميدآفريني بيشتر از هر زماني حس مي‌كنيم و خود را متعهد مي‌دانيم كه از اين سرمايه گرانقدر در جهت حل مسائل مردم استفاده كنيم. مجلس يازدهم كه از سوي رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابي توصيف شده و مسووليت اميدآفريني از جانب معظم‌له بر دوش آن نهاده شد، در طول دو سال گذشته بيش از پيش‌بيني‌ها مورد هجمه و تخريب دشمنان خارجي و بدخواهان داخلي بوده و هر روز به بهانه‌اي مورد حمله قرار گرفته است.» 
در ادامه تاكيد شده است: «در اين دو سال گاهي مسائل مربوط به يك نماينده، گاهي يك كميسيون، گاهي يك طرح يا قانون و در تازه‌ترين آنها نيز به صورت هدفمند تخريب رياست محترم مجلس پرداختند و در بسياري اوقات، كليت مجلس مورد هجمه قرار گرفت كه شايد در طول ۴۰ سال گذشته اين حجم از تخريب و حمله بي‌سابقه بوده باشد. ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از همين رو، ضمن تشكر از همه دست‌اندركاران به ويژه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حفظ امنيت كشور از وزير اطلاعات و رييس سازمان اطلاعات سپاه تقاضا داريم كه طراحان و مجريان اين پروژه‌هاي تخريب را شناسايي و با آنها برخورد لازم صورت گيرد.»
البته پيش از صدور اين بيانيه نيز قبل از اينكه مجلس آغاز شود محمدباقر قاليباف در جمع تعدادي از نمايندگان توضيحاتي درخصوص حواشي سفر اخير خانواده‌اش به تركيه ارايه كرد. 
آن‌طور كه ايلنا گزارش كرده قاليباف در ابتدا به مخالفت خود با اين سفر اشاره كرده و گفت: «وقتي بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نيست ولي وقتي درنهايت تصميم گرفتند اين سفر را بروند، طبيعي بود كه مادر هم بايد براي مراقبت از دختر باردار همراه آنها مي‌رفت.» قاليباف اخبار منتشرشده درباره خريد در تركيه را «داستان‌سرايي» توصيف كرده و گفت: «براي خريد هم داستان‌سرايي‌ها كردند كه اين‌قدر جنس زياد خريد كردند كه باعث درگيري پاي كانتر فرودگاه شده و تهمت زدند و براي تخريب هشتگ‌سازي كردند تا احساسات مردم را جريحه‌دار كنند، در حالي كه همه اينها دروغ بود.»  قاليباف به اين موضوع اشاره كرد كه خيلي‌ها به او گفته‌اند كه اين سفر اتفاق ويژه‌اي نيست و سوءاستفاده از بيت‌المال هم صورت نگرفته است و سفري شخصي بوده است و كاملا عادي و بدون تشريفات صورت گرفته است. 
قاليباف گفت: «خيلي گفتند موضع‌گيري لازم نيست ولي حرف من اين بود كه همين حد هم پذيرفتني نيست براي همين هم به آنها گفتم كه از مردم عذرخواهي كنيد و در همان ساعات اوليه، يعني همان سحر همان روز، قبل از اينكه كسي بخواهد مطالبه‌اي مطرح كند، عذرخواهي هم انجام شد. اين كاري بود كه كمتر كسي انجام مي‌دهد.»
رييس مجلس در ادامه به «پروژه‌سازي» عده‌اي اشاره كه قصد داشتند از اين «خطا» استفاده كرده و «اهداف سياسي خود را دنبال كنند.» قاليباف تاكيد كرد كه «اطلاعات آشكار و پنهان جاي ترديد نمي‌گذارد كه اين يك پروژه براي تخريب سياسي بوده است.»
قاليباف گفت: «واقعا خصوصي‌ترين مسائل زندگي خانوادگي ما را كه نزديك‌ترين افراد به ما از آن خبر نداشتند چگونه خبردار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندك دراختيار آنها قرار داده شده است. يك زمان گفتند دليل سفر خريد بوده است بعد كه ديدند اين مساله اين‌قدر بزرگ نبود كه بتواند چنان موج شود كه ما را به انفعال بكشاند، گفتند دليل سفر خريد ملك بوده و حتي براي آن جعل سند كردند.» 
او در ادامه به عملكرد مجلس در دو سال گذشته پرداخته و گفت: «بالاخره مجلس در اين دو سال كارهاي بزرگي انجام داده است، تلاش زيادي مي‌كنند كه عنوان مجلس انقلابي را تخريب كنند. اين تخريب‌ها هزينه ايستادن در جهت خواست مردم است. هرگاه كاري براي مردم انجام داديم و سمت مردم ايستاديم، پروژه‌سازان دست به كار شدند. از روزي كه آقا مجلس را انقلابي خواندند، در داخل و خارج شروع كردند به تخريب مجلس. هدف اين است كه انقلابي بودن مجلس را تحت‌الشعاع قرار دهند. اين مورد آخر هم در همان راستا است. فقط اين‌بار وارد حريم خصوصي شدند. نشان مي‌دهد كه ديگر هيچ حد و مرزي را قائل نخواهند بود.» قاليباف در ادامه از تلاش دستگاه‌هاي امنيتي براي روشن شدن ابعاد ماجرا خبر داده و گفت كه خودش نيز تا آخر مساله را پيگيري خواهد كرد.
قاليباف در پايان نيز گفت: «نكته آخر اينكه اين اولين‌بار نيست كه من را تخريب مي‌كنند، آخرين بار هم نخواهد بود. همان‌طور كه اين مجلس را هم از ابتدا تا امروز تخريب كردند و باز هم تخريب خواهند كرد. آنچه بايد براي ما مهم باشد، اين است كه نگذاريم اين حاشيه‌ها ما را از كار براي مردم بازدارد. ما به عنوان مجلس انقلابي بايد با حفظ روحيه جهادي و انقلابي، كار مردم را در اولويت قرار دهيم و مخصوصا براي حل مشكلات معيشتي آنها شبانه‌روز تلاش كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون