• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5199 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۱ ارديبهشت

از بوسه بر پيشاني روحاني تا غيبت در مراسم رييسي

چرا دايي در مراسم افطاري رييسي نبود؟

علي ولي‌اللهي

عصر روز جمعه جمعي از ورزشكاران در مراسم افطاري رييس‌جمهور حاضر شدند. از سرشناس‌ترين چهره‌هاي حاضر در اين مراسم كه سمتي در ورزش ندارند مي‌شود به علي پروين، حسن روشن، حسن يزداني، خواهران منصوريان، احسان حدادي و چند چهره ديگر اشاره كرد. حضور پروين در اين مراسم دور از انتظار نبود چرا كه وي جزو حاميان ابراهيم رييسي در انتخابات سال گذشته به حساب مي‌آمد. بيشتر چهره‌هاي مطرح ديگر كه در مراسم حضور داشتند يا رييس فدراسيون هستند يا در وزارت ورزش سمت دارند يا عضو كادرفني تيم‌هاي ملي هستند. نفراتي نظير ميرشاد ماجدي، هادي ساعي، عليرضا دبير، رضا درويش، مصطفي آجرلو... تعدادي از اين افراد نظير علي پروين و خواهران منصوريان و حسن يزداني در مراسم افطاري رييس‌جمهور قبلي هم حضور داشتند.

توجه به تركيب نفرات حاضر شده در مراسم افطاري رييس‌جمهور با ورزشكاران از اين جهت مهم است كه مراسم افطاري ايشان با هنرمندان حواشي زيادي به همراه داشت. در نهايت هم معلوم شد با همه تبليغاتي كه رسانه‌هاي نزديك به دولت انجام دادند، هنرمندان از اين مراسم استقبال نكرده‌اند. حتي سيد‌جواد هاشمي رسما اعلام كرد به رييس‌جمهور گفتم تعداد زيادي از هنرمندان دوست نداشتند در مراسم شما شركت كنند. 
به نظر مي‌رسد در مراسم افطاري ابراهيم رييسي با ورزشكاران همان اتفاقات مراسم هنرمندان رخ داده باشد. غيبت چند چهره بسيار مهم ورزش ايران در همان نخستين تصاويري كه منتشر شد معلوم بود. ضمن اينكه عدم اعلام اسامي تمامي نفراتي كه در مراسم حضور داشتند هم به نوعي عجيب به نظر مي‌رسيد. مهم‌ترين چهره‌اي كه غيبتش در مراسم شنبه به چشم آمد علي دايي اسطوره ورزش ايران بود. اينكه از او دعوت به عمل آمده بود و در اين مراسم شركت نكرد يا اصلا دعوتي انجام نشده بود مشخص نيست.
آنچه غيبت دايي را در اين مراسم برجسته مي‌كند حضور اين ستاره سابق فوتبال كشورمان در مراسم افطاري حسن روحاني است. در سال ۹۶ و چند روز پس از برگزاري انتخابات علي دايي در مراسم افطاري حسن روحاني شركت كرد، پيشاني رييس‌جمهور وقت را بوسيد و عكسي از ديدار خودش با روحاني را با كپشن «ضيافت افطاري با رييس‌جمهور منتخب» به اشتراك گذاشت. در آن مقطع شايع شده بود كه دايي با وجود عدم اعلام موضع صريح در مورد كانديداهاي رياست‌جمهوري طرفدار روحاني است. كما اينكه دايي قبلا بارها طرفداري خودش را از سيدمحمد خاتمي اعلام كرده بود. دايي در سال ۸۳ از دست خاتمي نشان ليافت دريافت كرد. 
با اين وجود دايي در سال‌هاي بعد ديگر در مراسم افطاري روحاني شركت نكرد. در آخرين سال رياست‌جمهوري روحاني كه شرايط سخت كرونايي بر كشور حاكم شده بود، دايي به صف منتقدان رييس‌جمهور وقت پيوست و در اينستاگرام با اشاره به شرايط كشور و وضعيت معيشت كارگران و مرگ و مير روزانه و نبود واكسن در جمله‌اي كنايه‌اي خطاب به دولت روحاني نوشت: «تاريخ دوران طلايي شما را فراموش نمي‌كند» به اين ترتيب مشخص شد كه در حد فاصل سال‌هاي ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ ، دايي هم مثل خيلي از طرفداران روحاني از او نااميده شده بود. 
امسال دايي در نخستين مراسم افطاري رييس‌جمهور وقت شركت نكرد. خيلي از ستاره‌هاي ديگر ورزش ايران هم در اين مراسم حضور نداشتند اما آنها معمولا در مراسم هيچ رييس‌جمهوري شركت نكرده بودند. اين عدم شركت دو معنا مي‌تواند داشته باشد: دايي همانطور كه جزو منتقدين سياست احمدي‌نژاد بود، منتقد سياست‌هاي ابراهيم رييسي هم هست يا اينكه شهريار فوتبال ايران كه از جايگاهش ميان مردم باخبر است نخواسته با حضور در اين مراسم حمايتي از رييس‌جمهور وقت نشان بدهد كه بعدها از آن پشيمان شود. به بيان ساده‌تر دايي نخواسته اشتباهي را كه در مورد حسن روحاني انجام داده بود در مورد رييسي انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون