• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5200 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۷ ارديبهشت

خبرخوان

هرگونه افزايش قيمت نان  به گرسنگي مردم منجر مي‌شود
زينب واعظ مهدوي، پژوهشگر حوزه اقتصاد سلامت گفت: مطالعات مختلف نشان مي‌دهد كه مصرف نان در كشور ما ٢ تا ٣ برابر كشورهاي مختلف است. اين نشان مي‌دهد افراد به سمت سيري شكمي حركت مي‌كنند و دريافت حداقل كالري را در برنامه خود دارند. از سويي اين يك هشدار براي كشور و مسوولان است كه هرگونه گران كردن قيمت نان مي‌تواند با گرسنگي جايگزين شود. قيمت نان در حد امكان بايد ثابت نگه داشته شود و به هيچ‌وجه در رويه‌هاي جاري كشور درباره قيمت‌ها نبايد قرار بگيرد./ جماران


فروش اجباري باتري و كيك همراه با روغن خوراكي!
قاسمعلي حسني، دبيركل اتحاديه بنكداران مواد غذايي كشور گفت: در حال حاضر روغن با قيمت مصوب تنها در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي يافت مي‌شود كه آن نيز به تازگي با محدوديت عرضه به مردم مواجه شده و در خرده‌فروشي‌ها روغن نيست يا گران است. شركت‌هاي توزيع‌كننده از شرايط پيش آمده سوءاستفاده مي‌كنند و اقدام به فروش اجباري كالا همراه با روغن كرده‌اند. وي افزود: اين فروش اجباري بيشتر شامل كالاهايي مي‌شود كه گران و بي‌كيفيت هستند و بنكدار مي‌تواند با مبلغي كمتر و كيفيت بهتر آنها را تهيه كند. باتري، كيك، رب گوجه‌فرنگي و تن ماهي از جمله اين كالاهاست. اگر بنكدار تن به خريد اين كالاهاي اجباري ندهد به او روغن فروخته نمي‌شود. به گفته وي كيفيت برخي از اين كالاهاي اجباري آنچنان پايين است و قيمت آنها بالا كه معمولا در انبار بنكدار رسوب مي‌كند و خريداري براي آنها نيست.

خاندوزي: نان سنتي  تا پايان سال گران نمي‌شود
خاندوزي وزير اقتصاد گفت: 80درصد گندم مصرفي مربوط به بخش توليد نان سنتي است و ۲۰درصد آن به صنف و صنعت مانند توليد ماكاروني، شيريني‌جات و نان‌هاي غيرسنتي اختصاص دارد. به گفته وي اولين گام از روند تدريجي تغيير سياست پرداخت يارانه اقلام اساسي را از بخش صنف و صنعت براي آرد و گندم آغاز كرده‌ايم كه اثر كمتري بر سفره مردم دارد و اطمينان مي‌دهيم كه تدبير دولت براي نان سنتي با اين بخش متفاوت خواهد بود. او افزود: اجازه افزايش پرداخت از جيب مردم در مورد نان سنتي تا پايان سال ۱۴۰۱ داده نخواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون