• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3275 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

مديركل امنيتي وزارت كشور خبر داد

گزارش 83 صفحه‌اي وزارت كشور از غايله شيراز

گروه سياسي|مديركل امنيتي وزارت كشور گفت: وزارت كشور در مورد حوادثي همچون شيراز قطعا ورود مي‌كند و درباره اجراي قانون محكم مي‌ايستد. در قضيه شيراز طبق دستور وزير كشور گزارش مفصلي را تهيه كرد و در حال حاضر در دبيرخانه شوراي امنيت كشور براي رفع خلأهايي كه در اين زمينه وجود دارد دستورالعملي در حال تدوين است كه سعي مي‌كنيم تا بعد از ماه مبارك رمضان آن را ‌آماده كنيم كه مي‌تواند برخي خلأهايي را در اين زمينه جبران كند و بي‌قانوني را در كشور كاهش دهد. جواد زرين كلاه ادامه داد: در وزارت كشور اراده اين امر وجود دارد و در قضيه شيراز بلافاصله ورود كرد و افراد بلافاصله دستگير شدند و همچنان پرونده‌هايي در حال پيگيري است، گزارش 83 صفحه‌اي درباره غايله شيراز تهيه شد و كم‌كاري و نواقص بررسي شده و براي مواقعي كه خلأ وجود دارد در حال برطرف كردن آن هستيم. به گزارش فارس، گزيده اظهارات جواد زرين‌كلاه، مديركل امنيتي وزارت كشور به شرح زير است:
  ‌ از حدود سال 1388 تاكنون در برخي سال‌ها با برخي حواشي‌ها روبه‌رو بوديم، افرادي حضور پيدا مي‌كنند شعارهايي را مي‌دهند كه اين شعارها به هيچ‌وجه متناسب با شأن بزرگداشت مراسم حضرت امام نيست چراكه در مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) به نوعي بزرگداشت انديشه‌هاي ايشان است و امام كسي بود كه موجب تجديد حيات دين شد و اين انقلاب عظيم را راهبري و هدايت كرد.
  ‌ امام خميني (ره) در سخنراني‌هايشان بر وحدت، انسجام، همدلي، منافع ملي و امنيت ملي تاكيد مي‌كردند. بنابراين مراسم سالگرد جايي است كه هر كس با هر گرايشي در اين مراسم حضور پيدا مي‌كند بايد براي بزرگداشت حضرت امام در راستاي وحدت، انسجام و همدلي اقدام و اين مسير را دنبال كند.
  ‌ پنج- شش سال است كه افرادي شعارهايي را مي‌دهند كه در راستاي شعارهاي امام (ره) نيست و امسال بحمدالله اين حاشيه‌ها كم شده و برنامه‌ريزي و تلاش‌هايي شد كه در سال‌هاي آينده اجازه نمي‌دهيم چنين فضايي در كشور تكرار شود و بايد اين امر برچيده شود. اين امر جزو برنامه‌هايي است كه در سال‌هاي آتي به‌طور جدي مدنظر قرار گرفته شده است.
  ‌ در ارتباط با برگزاري تجمعات قانوني چهار سند كه شامل قانون احزاب، آيين‌نامه اجرايي قانون احزاب، آيين‌نامه تامين امنيت اجتماعات قانوني كه مصوبه سال 81 هيات دولت است و آيين‌‌نامه نظارت بر تشكل‌هاي دانشجويي كه در ارتباط با برگزاري مراسم‌ها و تجمعات قانوني است) وجود دارد كه تكليف كار مشخص است.
  ‌ اگر قرار است تجمعي صورت بگيرد بايد يك هفته قبل درخواست‌شان را به فرمانداري بدهند و فرمانداري 48 ساعت فرصت دارد كه آن را بررسي كند و اين روال قانوني آن است و موارد استثنا با وزارت كشور هماهنگ مي‌شود.
  ‌ توهين به رييس جمهور و رييس مجلس در حاشيه مراسم تشييع پيكر شهدا نيز در حال بررسي است. در مورد توهين يكي از مداحان به آيت‌الله هاشمي و رييس‌جمهور، اگر توهيني در اين مراسم صورت بگيرد در مرحله اول آن شخص بايد شكايت كند و رسيدگي به اين امر وظيفه دستگاه قضايي است اما اگر بخواهد اين امر منجر به تنش شود وزارت كشور در اين امر ورود مي‌كند. پيگيري تجمع غيرقانوني در حوزه ورود زنان به ورزشگاه‌ها  نيز در دستور كار قرار گرفته است.

 

بازداشت يك روزه 11 نفر از اخلالگران و آزادي با تعهد

گروه سياسي|   آنها كه 13 خرداد در ميان سخنراني رييس‌جمهور شعار «مرگ بر منافق» سردادند، نظم سخنراني را برهم زدند، براي چند بار سخنراني روحاني را قطع كردند، طبق آخرين اخبار 11 نفر بوده‌اند. 11 نفري كه از سوي سپاه پاسداران بازداشت شدند و گويا فرداي آن روز نيز با دادن تعهد آزاد شده‌اند. نكته اما اينجاست كه به گفته وزارت كشور اين افراد از سوي جايي ساماندهي نشده بودند و همان عنوان هميشگي برا‌ي‌شان در نظر گرفته شده است؛ يعني «خودسر» بودن اين افراد. تلاش براي لغو سخنراني‌ها يا برهم زدن آنها اما موضوع تازه‌اي نيست و مراسم بزرگداشت سالروز حضرت امام در اين سال‌ها محلي شده است براي انجام خواسته‌هاي اين گروه. با اين حال نوع شعارهايي كه در جلسه امسال و در زمان سخنراني حسن روحاني داده شد متفاوت بود و همين موضوع باعث شد كه انتظارات از دولت براي پيگيري هويت اين افراد و مجازات آنها بيشتر شود. با اين حال حالا وزارت كشور خبرهاي جديدتري از اين بررسي‌ها مي‌دهد. روز گذشته مديركل امنيتي وزارت كشور از بازداشت يك‌روزه 11 نفر از اخلالگران سخنراني رييس‌جمهور در حرم امام (ره) خبر داد. به گزارش تسنيم، جواد زرين‌كلاه، مديركل امنيتي وزارت كشور در نشست خبري با اشاره به حادثه اخلال در سخنراني رييس‌جمهور در مرقد امام (ره) اظهار داشت: ١١ نفر از ليدر و كساني كه در مراسم سخنراني رييس‌جمهور اخلال ايجاد كرده بودند بازداشت و پس از يك روز با گرفتن تعهد آزاد شدند. وي با تاكيد بر اينكه اين ١١ نفر توسط سپاه شناسايي و بازداشت شدند، گفت: اينها خودسر بودند و هدايت شده از سوي هيچ جرياني نبوده‌اند. زرين‌كلاه در خصوص مراسم تشييع ١٧٥ شهيد غواص تاكيد كرد كه هيچ هماهنگي با وزارت كشور و استانداري تهران نشده بود. ما اين قضيه را دنبال و حواشي آن قضيه را نيز بررسي مي‌كنيم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون