• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5200 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۷ ارديبهشت

مجلا

نشست نقد و بررسي رمان «مجلّا» نوشته نازان بكير اوغلو با ترجمه‌ مريم طباطباييها برگزار مي‌شود. نشست هفتگي شهر كتاب در روز سه‌شنبه، بيستم ارديبهشت از ساعت ۱۵ به نقد و بررسي اين رمان اختصاص دارد كه با حضور فرشته نوبخت، فرزانه سكوتي و مترجم كتاب برگزار مي‌شود.
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: رمان «مجلّا» نوشته نازان بكير اوغلو با ترجمه‌ مريم طباطباييها به همت نشر كراسه منتشر شده است.
«مجلّا» يكي از هزاران زني است كه در هزارتوي پيچيده‌ جوامع سنتي و مردسالار تنها قدم در مسيري مي‌گذارد كه تمام زنان خوب جامعه او نهاده‌اند و بر سرنوشتي گردن مي‌نهد كه تنها گزينه‌ پيش روي  اوست.
اين اثر در ظاهر رماني است بر اساس سرگذشت زني به نام مجلّا كه در تركيه‌ سال‌هاي گذشته عمر مي‌گذراند اما نازان بكير اوغلو نويسنده‌ شصت‌وچهارساله‌ كتاب، هنرمندانه در لايه‌هاي زيرين اين رمان شيرين و خواندني به سير تحولات اجتماعي و سياسي و اقتصادي تركيه در يك قرن اخير مي‌پردازد. نكته‌ حائز اهميت در اين اثر قرابت فرهنگي، عرفي و مذهبي بين دو كشور ‌ايران و تركيه است كه موجب مي‌شود خواننده‌ ايراني به‌راحتي در صورت بسياري از زنان اطراف خود مجلّاي داستان را  بيابد.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهر كتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ اين مركز در سايت آپارات پيگيري  كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون