• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5201 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ ارديبهشت

مهدي طائب: رهبري در انتخاب قاليباف دخالتي نداشتند

يك روز پس از انتشار فايل صوتي منتسب به مهدي طائب، رييس قرارگاه عمار، از سوي يك شبكه فارسي‌زبان خارج از كشور، او در سخناني از بخش‌هايي از حرف‌هايش عذرخواهي كرد. مهدي طائب با اشاره به اينكه از ميثم نيلي عذرخواهي مي‌كند، گفت: اگر اتهامي به ديگران زده‌ايم نبايد در پستو توبه كنيم بلكه بايد براي همه بيان كند و من در اينجا به همه آنهايي كه اين فايل را در فضاي مجازي گذاشته‌اند، مي‌گويم وظيفه شرعي دارند كه اين حرفي را كه الان مي‌زنم الان بگذارند و من مي‌گويم ساحت آقاي نيلي پاك است و در اين قضايا نيست.
به گزارش ايلنا، مهدي طائب رييس قرارگاه عمار درباره فايل صوتي منتسب به او كه در شبكه‌هاي خبري فارسي‌زبان درباره ماجراي سفر خانواده محمدباقر قاليباف منتشر شد، گفت: در فضاي مجازي، رسانه‌هاي فارسي‌زباني مانند بي‌بي‌سي، صداي امريكا و گاوهاي شيرده‌شان يعني عربستان سعودي، سر در آورد، فايلي از بنده منتشر شده است كه منجر به آزرده‌خاطر شدن متدينين، حزب‌اللهي‌ها، دغدغه‌مندهاي انقلاب، دلسوزان و فداييان راه اسلام شده است.
وي گفت: اشتباه روشن من اين است كه من عرض كردم كه آقاي زاكاني گفت من از مجموعه مطالب متوجه شدم كه آقا با رياست ايشان موافق است و من اينجا عرض كنم اينكه ما در يك جايي بخواهيم كاري انجام دهيم و نظر آقا را براي مشورت بخواهيم يك كار لازم و واجب است. طائب اظهار داشت: وقتي شما مي‌بينيد يك نفر اعلم از شماست يك نفر موضوع‌شناس‌تر از شماست يك نفر اشراف اطلاعاتي و آگاهي دارد خب بپرس. اينكه آقاي قاليباف رييس مجلس بشود يا نشود آقا به عنوان رهبر انقلاب در اين باره نظر ندارد. در اين مورد قوه مقننه خودش انتخاب مي‌كند منتها منِ نماينده عقلم رسيده. الان صحبت سر اين است كه مي‌گويند نظر آقا هم نسبت به ايشان مثبت است بالاخره آقاي قاليباف يك آدم اجرايي بوده مدتي شهردار تهران بود خدمت آقا رسيده بودند و آقا علني به ايشان اشاره كردند و گفتند شما مديريت جهادي داريد آن وقت با اين مسائل پيراموني كه ايجاد كردند دوست عزيز ما در تناقضي قرار گرفته بود آيا نظر آقا نسبت به اينكه مثلا ايشان رييس مجلس بشود مساعد است يا حرف‌هايي كه اين آقا اصلا آدم به درد نخوري است درست است. يعني در اين زمينه ايشان عقلاني عمل كرده و از آقا مشورت گرفته كه آقا بالاخره شما اشراف داريد، شما همه را مي‌شناسي ايشان از نظر شما به درد اين كار مي‌خورد يا نه.
وي افزود: خداوند وقتي به پيامبرش مي‌گويد مشورت كن من هم بايد ياد گرفته باشم بنابراين اينكه از آقا مي‌پرسند از باب استشاره است يعني مي‌گويند من نماينده مجلس مي‌خواهم راي بدهم صحبتي مطرح است كه شما ايشان را قبول داريد. از نظر شما مردود نيست؟ چيزي كه من متوجه شدم اين است كه نظر آقا اين بوده كه نه ايشان مردود نيست بحثي هم كه ما در آن جلسه مي‌خواستيم، بگوييم همين بود اما اينكه آقا امضا كرده باشد يا رياست ايشان به دستور آقا باشد اگر چنين برداشتي از صحبت‌هاي من شده است كاملا غلط است و من اينجا عرض مي‌كنم كه چنين موضوعي نيست.  رييس قرارگاه عمار ادامه داد: بهترين كار براي همه اين است كه وقتي مي‌خواهند كاري انجام دهند سوال كنند. چه كسي از مقام رهبري در اين زمينه بالاتر است؟ در رابطه با اينكه ايشان رييس مجلس شده مثلا آقا دخالتي نمي‌كنند اما از باب مشاوره اين كار انجام شده است مثلا در دوره‌هاي قبل برخي افرادي كه مي‌خواستند رييس‌جمهور شوند خودشان به عنوان مشورت از آقا مصلحت‌خواهي مي‌كردند ايشان هم نظرشان را مي‌فرمودند. يادتان است ماجراي آقاي احمدي‌نژاد را. آقا به ايشان ظاهرا فرموده بود كه مصلحت نيست برخي گفته بودند آقا به ايشان در گوشي نمي‌گويد كه آقا پشت تريبون فرمودند كه من اين را علني هم گفتم. در دوره اخير آقا فرمودند اگر من قبلا در مشورت‌ها چيزي مي‌گفتم اين‌بار نفيا و اثباتا چيزي نمي‌گويم حرفي كه آقاي زاكاني زده‌اند در مسير مشورت بوده كه از آقا سوال كرد و ايشان نظر مشورتي خود را گفته اما اينكه گفته شود اين آقا با حكم آقا رييس مجلس شده غلط است اگر چنين برداشتي از حرف‌هاي من شده من غلط گفته‌ام روي زمين چنين بحثي نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون