• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3275 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

عدد نوشت

يارانه بخش كشاورزي

مديركل بودجه وزارت كشاورزي، يارانه بخش كشاورزي، نهاده‌ها و عوامل توليد از محل اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها براي امسال را بيش از 3000 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين ميزان تصويب شده اما هنوز تخصيص نيافته است. حسن قاسمي با بيان اينكه تمركز در بودجه‌ريزي بر زيرساخت‌ها و حوزه‌هاي زيربنايي آب و خاك است، به ايسنا گفت: بر اساس قانون، يارانه بخش كشاورزي از محل اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها حدود 2400 ميليارد تومان و يارانه نهاده‌ها و عوامل توليد بخش كشاورزي حدود 732 ميليارد تومان است.

سدهاي در شرف آبگيري در سال 95

مشاور وزير نيرو از افت ۲۰ درصدي ميزان بارندگي‌ها خبر داد و گفت: ۱۱۹ سد جديد در كشور در دست ساخت است كه از اين تعداد، ۲۴ سد تا بهار ۹۵ به بهره‌برداري مي‌رسد. محمد حاج‌رسولي‌ها گفت: هم‌اكنون ۱۱۹ سد در كشور در دست ساخت است كه از اين تعداد ۲۴ سد تا اوايل سال آينده آبگيري شده و به بهره‌برداري مي‌رسد. ظرفيت آب اين سدها دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون مترمكعب است كه براي تامين آب شرب ساخته مي‌شوند. مشاور وزير نيرو با بيان اينكه در ۱۰‌سال گذشته ميزان بارندگي در كشور از ۲۵۰ ميليمتر به ۲۰۳ ميليمتر كاهش يافته است گفت: ميزان بارش‌ها در كشور نسبت به دوره درازمدت ۲۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد كاهش يافته است.

پيش‌بيني توليد نفت عربستان

موسسه تحقيقاتي «گلمن ساچ» پيش‌بيني كرد كه عربستان سعودي در نيمه دوم سال جاري ميلادي ظرفيت توليد خود را به حداكثر برساند. به گزارش بولفاكس، عربستان سعودي به دنبال افزايش سهم بازار جهاني نفت خود با به‌كار‌گيري حداكثر ظرفيت توليد است. اين در حالي است كه عربستان چندي بيش توليد نفت خود را به بالاترين ميزان در ۳۰ سال اخير، يعني با استخراج ۱۰ ميليون و ۳۰۰ هزار بشكه در روز رساند.

تحقق اهداف صادرات

در فروردين و ارديبهشت‌ماه 3/5 ميليارد دلار كالاي غيرنفتي صادر شده است. صادرات غيرنفتي در دو ماه ابتدايي امسال به قدري نبود كه اهداف اين بخش را به‌طور كامل محقق سازد. برآورد سازمان توسعه تجارت از تجارت كالا در دو ماه ابتدايي امسال نشان مي‌دهد كه ميزان صادرات غيرنفتي به اندازه 59‌درصد از هدف مشخص شده براي اين مدت را تحقق بخشيده است. طبق هدف مصوب سند راهبردي بدون احتساب بخش خدمات، صادرات غير نفتي در سال 94 بايد به 55 ميليارد دلار برسد كه با اين حساب هر ماه به‌طور ميانگين بايد 58/4 ميليارد دلار كالاي غيرنفتي صادر شود. صادرات 3/5 ميليارد دلاري در دو ماه نخست امسال نشان مي‌دهد كه به ازاي هر ماه حدود 7/2 ميليارد دلار كالا صادر شده است كه نشان از تحقق 59‌درصدي اهداف صادرات دارد.

تعرفه واردات فولاد

مديرعامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني (ايميدرو) از پيشنهادات اين سازمان به وزارت صنعت براي افزايش تعرفه واردات فولاد، اختصاص جايزه صادراتي به واحد‌هاي توليدي و كاهش قيمت تمام شده فولاد خبر داد. مهدي كرباسيان در حاشيه مراسم امضاي تفاهمنامه شركت ملي مس ايران و صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي معدني براي حمايت از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، درباره‌ تعرفه‌ واردات فولاد اظهار كرد: اين تعرفه‌ها پاسخگو نيست، چرا كه در حال حاضر چين يارانه قابل توجهي براي صادرات فولاد اختصاص داده اما در كشور ما تعرفه 10 تا 20‌درصدي براي واردات فولاد درنظر گرفته شده است. در حالي كه در كشورهايي مثل تركيه اين رقم به 30 درصد مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون