• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5207 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت

ويژه

استقبال گسترده از طرح آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد
 پويش «ختم سوره يس» كه با آغاز ماه مبارك رمضان و با هدف ترويج فرهنگ اسلامي و قرائت قرآن كريم كليد خورده و به ‌دنبال «آزادي زندانيان جرايم غيرعمد به‌ويژه بانوان سرپرست خانوار بود، با استقبال هموطنان و روزه‌داران مواجه شد.  در اين پويش مردمي كه به همت اپراتور اول طرح‌ريزي شد، مشتركان تلفن‌همراه مي‌توانستند به‌ صورت رايگان با شماره «۹۹۹۸» تماس گرفته و در ثواب ختم سوره «يس» سهيم شوند.  همراه اول هم اعلام كرده بود كه در راستاي مسووليت اجتماعي، متناسب با تعداد ختم سوره «يس» نسبت به اختصاص منابع مالي لازم براي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد اقدام مي‌كند.  با توجه به اينكه در طول اجراي اين پويش بيش از يك ميليون و ۱۷۰ هزار تماس با مدت زمان ۳ ميليون و ۳۴۵ دقيقه شنيدن كلام وحي، به ثبت رسيد، همراه اول در ازاي اين مشاركت عمومي، رقمي بيش از ۷ ميليارد ريال را از محل بودجه مسووليت اجتماعي خود و از طريق «ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند» براي آزادسازي زندانيان جرايم غيرعمد اهدا مي‌كند.


سهم اشتغال استان مركزي  در  بخش كشاورزي  ۱۸ و  نيم  درصد  است
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي در همايش بهره‌برداران بخش كشاورزي استان مركزي گفت: ۶۷۵ هزار هكتار كل اراضي كشاورزي اين استان را شامل مي‌شود كه شامل ۳۸۳ هزار هكتار زراعي، ۷۶ هزار هكتار باغي و ۲۱۶ هزار هكتار آيش است.» علي صفري افزود: از بخش كشاورزي استان مركزي سه ميليون و ۱۰۷ هزار تن محصول در سال توليد مي‌شود و ۲۴ هزار ميليارد تومان ارزش محصولات كشاورزي استان مركزي است.  رييس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: سهم اشتغال استان در بخش كشاورزي ۱۸ و نيم درصد را شامل مي‌شود و سال گذشته ۱۰۲ هزار دلار ارزش صادرات محصولات كشاورزي استان مركزي بود.  صفري افزود: اولويت كشاورزي در استان مركزي باتوجه به كمبود آب و خشكسالي به كشت توليد گلخانه‌اي است كه اين مهم در اين استان پيشرو بوده است. وي اظهار داشت: ۷۲۲ هكتار از اراضي كشاورزي اين استان فضاي گلخانه‌اي است و ۱۹۵ هكتار براي كشت سبزي و صيفي‌جات با برداشت ۵۵ هزار تن در سال پيش‌بيني شده است.  نماينده مرغداران تخم‌گذار استان مركزي نيز گفت: هماهنگي خوبي در بخش خصوصي و دولتي در استان وجود دارد و هيچ چالشي در حوزه جهاد و دامپزشكي استان وجود ندارد. داود عزيزي‌نيا افزود: اكنون ۱۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان توليد مي‌شود كه ۵۰درصد نياز استان تامين و بقيه به تهران و جنوب كشور صادر مي‌شود.  وي اظهار داشت: چهار و نيم ميليون مرغ تخم‌گذار و ۷۵ هزار مرغ مادر در استان نگهداري مي‌شود كه ۵۰درصد نياز استان تامين مي‌شود كه براي حفظ اين ميزان توليد زحمات زيادي كشيده شده است. نماينده مرغداران تخم‌گذار استان مركزي گفت: تخصيص نهاده‌هاي دامي و تحويل به‌موقع، دستورالعمل‌هاي نسنجيده، آزاد‌سازي نرخ ارز از چالش‌هايي است كه فعالان اين بخش با آن مواجه هستند. نماينده مرغداران گوشتي استان مركزي گفت: ۶۰۰ واحد مرغ گوشتي در اين استان با چهار ميليون قطعه جوجه‌ريزي در ماه وجود دارد.علي‌اكبر حيدري افزود: ۹ هزار تن مرغ گوشتي در استان در هر ماه توليد مي‌شود كه ۴۰ هزار و ۴۰۰ تن از اين ميزان محصول توليدي در استان مصرف و بقيه صادر مي‌شود. نماينده اتحاديه گاو شيرده استان مركزي نيز گفت: بسياري از مشكلات فعالان اين بخش فرا استاني است كه نيازمند بررسي و تعامل براي حل است.  جمشيد تنهادوست افزود: نبود نهاد با قيمت دولتي و قيمت آزاد از مشكلات توليدكنندگان شير در دام سنگين است. وي اظهار داشت: صنعت توليد شير در دام سنگين ۳۵ سال سابقه در ايران دارد كه با دنيا قابل رقابت است و اكنون افتخار مي‌كنيم كه ۴۲ تن شير در استان مركزي توليد مي‌شود.


برگزاري جشن پايان گازرساني در شهرستان عباس‌آباد
با بهره‌برداري از روستاي دراسرا در شهرستان عباس‌آباد جشن پايان گازرساني در اين شهرستان برگزار و به شهرستان سبز تبديل شد. به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان مازندران، طي مراسمي با حضور نماينده مردم تنكابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شوراي اسلامي، سرپرست امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران، سرپرست شركت گاز استان، امام جمعه، فرماندار، بخشدار و ديگر مسوولان شهرستان، جشن پايان گازرساني در سطح شهرستان عباس‌آباد برگزار و اين شهرستان به عنوان شهرستان سبز معرفي شد.  قاسم مايلي رستمي سرپرست شركت گاز استان مازندران با اظهار اينكه طرح گازرساني به روستاي دراسرا با اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيد، گفت: با گازدار شدن اين روستا و انجام فرآيند اشتراك‌‌پذيري، ۱۰۰ خانوار روستايي و بيش از ۱۵۰ مشترك از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند شدند. وي اظهار داشت: براي گازرساني به اين روستا ۱۵ كيلومتر شبكه‌گذاري اجرا و بيش از ۱۲۰ علمك نصب شده است. سرپرست شركت گاز مازندران با اشاره به گازرساني به تمامي روستاهاي شهرستان عباس‌آباد گفت: گاز به ۹۵.5 درصد از روستاهاي استان مازندران رسيده است و اين روند تا دسترسي همه روستاها ادامه مي‌يابد. وي تعداد كل مشتركان استان مازندران را يك ميليون و 82 هزار و 559 اشتراك اعلام كرد و گفت: 456 هزار و ۹5۷ خانوار در دو هزار و ۴84 روستا از نعمت گاز برخودار هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون