• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5208 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۶ ارديبهشت

روايت مجيد نامجو مطلق از تاجگذاري استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

پرسپولیس افت‌ کرده بود اما استقلال با شایستگی قهرمان شد

علي ولي‌اللهي

 

پيشكسوت باشگاه استقلال معتقد است اگرچه مدعيان هميشگي ليگ نظير پرسپوليس و سپاهان نسبت به فصول قبل افت كرده بودند اما استقلال با شايستگي تمام به عنوان قهرماني ليگ دست پيدا كرد. 
از هفته بيست‌وهفتم رقابت‌هاي ليگ برتر شاگردان فرهاد مجيدي موفق شدند در اهواز با نتيجه دو بر يك فولاد را از پيش رو بردارند و با توجه به شكست پرسپوليس مقابل سپاهان در فاصله ۳ هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ به مقام قهرماني دست پيدا كنند. مجيد نامجو مطلق ستاره سابق استقلال در رابطه با قهرماني اين تيم به روزنامه اعتماد گفت: «استقلال امسال شايسته قهرماني بود و با تلاش بچه‌ها و زحمتي كه كادر فني كشيد واقعا اين تيم شايسته قهرماني بود. اينكه تيم در ۲۷ بازي باخت نداشته قطعا نشان مي‌دهد اين تيم سزاوارترين تيم براي قهرماني بوده. با تلاش زياد و زحماتي كه كشيده شد بعد از مدت‌ها قهرماني به دست آمد.» 
پيشكسوت‌ آبي‌ها در پاسخ به اين سوال كه آيا خط دفاعي استقلال را مي‌توان نقطه قوت اين تيم در راه قهرماني دانست، اظهار داشت: «بله قطعا همين‌طور است. البته يك بحث مهم وجود دارد و آن بحث دفاع تيمي است. تيم استقلال در فاز دفاعي و دفاع تيمي امسال فوق‌العاده بود. تمام بازيكنان بعد از لو دادن توپ به خوبي فضاهاي بازي را پر و شرايط را براي تيم حريف مشكل مي‌كردند و اين فقط مختص بازيكنان خط دفاعي نبود و امسال استقلال از نظر دفاع تيمي فوق‌العاده بود.» 
سرمربي سابق استقلال در ادامه به آرامش تيم در اين فصل و تاثيرش بر موفقيت باشگاه اشاره كرد و گفت: «آرامش و نبود حواشي كمك زيادي به استقلال كرد. نه تنها در فوتبال و باشگاه كه هر جا حواشي باشد مشكلات پيش مي‌آيد. استقلال قبلا اين شرايط را نداشت و امسال با مديريت خوبي كه شكل گرفت از راس باشگاه آقايي كه آجرلو هستند و زحماتي كه كشيدند اين آرامش به تيم تزريق شد. در سال‌هاي گذشته مشكلاتي ميان اعضاي تيم، ميان اعضاي مديريت تيم وجود داشت و ما شاهد آن آرامش لازم نبوديم. آرامش مي‌تواند به تيم كمك كند.» 
نامجو مطلق در واكنش به اين بحث كه گابريل پين دستيار ايتاليايي مجيدي نقش زيادي در موفقيت استقلال ايفا كرد توضيح داد: «به نظر من اصلا اين موضوع نبايد مطرح شود. وقتي در مورد كادر فني حرف مي‌زنيم يعني تمام عوامل تيم باهم همفكري مي‌كنند و به هم كمك مي‌دهند تا تيم به موفقيت برسد. در راس اين كادر هم سرمربي تيم آقاي فرهاد مجيدي است. تصميمات نهايي را سرمربي تيم مي‌گيرد و بقيه اعضاي باشگاه به ايشان كمك مي‌كنند. مطرح كردن اين مسائل كه فرهاد مجيدي تاثيرگذار بوده يا مربي ايتاليايي، حاشيه‌ساز است براي تيم. در موفقيت يك تيم تمام اعضا نقش دارند و در واقع هر كس نقش خودش را ايفا مي‌كند.»  از آقاي نامجو مطلق سوال كرديم نظر شما در مورد اينكه برخي پيشكسوتان استقلال به پرسپوليس كنايه مي‌زنند و مي‌گويند «دوران بابا مسعود» تمام شد، چيست و ايشان پاسخ داد: «اين ديگر بحث حاشيه‌اي است و من اصلا در اين موضوع ورود نمي‌كنم.»
سوال بعدي انتخاب بهترين بازيكن فصل استقلال بود: «به نظرم تمام بازيكنان استقلال تماما خوب بودند و هر بازيكني در انجام وظايف خودش موفق بود. ولي چند تا بازيكن داشتيم كه امسال در استقلال رشد كردند و در واقع به عنوان پديده مطرح شدند. بازيكناني مثل اميرحسين حسين‌زاده و مهدي‌پور واقعا نقش بسيار زيادي در قهرماني استقلال داشتند. به نظرم همه بازيكنان خوب بودند ولي اينها به عنوان پديده مطرح شدند.» 
اين كارشناس فوتبال كشورمان در مورد كيفيت فني ليگ امسال هم توضيحاتي ارايه كرد: «امسال نسبت به سال‌هاي قبل ليگ دچار افت شده بود. كيفيت تيم‌ها را در نظر بگيريد. مشخص بود كه سپاهان با سپاهان سال قبل خيلي فرق مي‌كرد. پرسپوليس با پرسپوليس سال قبل فرق مي‌كرد. تراكتور واقعا كيفيت سال‌ گذشته را نداشت. در مجموع نسبت به سال گذشته يك مقدار افت كرده بود.» 
با توجه به اينكه در سال جام جهاني هستيم، اين گفت‌وگو را با سوال در مورد شرايط تيم ملي به پايان رسانديم. بازيكن سابق تيم ملي فوتبال ايران با انتقاد از نحوه آماده‌سازي تيم ملي اظهار داشت «الان شرايط واقعا خوب پيش نمي‌رود. البته در حال حاضر همه كشورها درگير شرايط بازي‌هاي باشگاهي‌شان هستند و در زمان فعلي همه تيم‌ها در شرايط مشابهي هستند. ولي با توجه به مشكلاتي كه ما داريم و اتفاقاتي كه افتاده و آينده‌اي كه براي تيم ملي در نظر مي‌گيريم به اين نتيجه مي‌رسيم كه يك مقدار شرايط سخت باشد. بعضي از كشورها مثل كره جنوبي كه رقيب ما در آسياست از همين حالا ليست بازي‌هاي دوستانه‌شان را براي ماه‌هاي بعد بسته‌اند و كاملا مشخص است با چه تيم‌هايي بازي مي‌كنند ولي ما برنامه خاصي نداريم. يك بازي با كانادا هماهنگ كرديم كه فكر نمي‌كنم خيلي هم تاثيرگذار باشد. ولي در هر صورت بايد تلاش كنيم. تيم ملي خيلي خوبي داريم و اميدوار هستم در جام جهاني هم به موفقيت برسيم. ولي بايد براي موفقيت برنامه‌ريزي‌ هم انجام شود. كار و تلاش صورت بگيرد و امكانات فراهم شود تا يك تيم به موفقيت برسد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون