• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5208 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۶ ارديبهشت

اطلاعيه انتشارات صدرا

نظر به اينكه امسال در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برخي كتاب‌هاي جعلي با عناوين جعلي به نام استاد مطهري مشاهده شد، به اطلاع هموطنان گرامي مي‌رساند كتاب‌هاي استاد شهيد آيت‌الله مطهري صرفا توسط انتشارات صدرا كه خود آن شهيد در سال 1357 براي تمركز و انتظام يافتن آثارشان تاسيس كردند، منتشر مي‌شود. 
مشاهده شده است كه برخي افراد غيرمسوول دست به كتاب‌سازي زده و تحت عنوان «دوره مطالعاتي بينش مطهر» هرچند صفحه از يك كتاب را به سليقه خود و گاهي با حذف و تقطيع، در كنار بخش‌هايي از كتاب‌هاي ديگر قرار داده و با يك نام جعلي به نام استاد مطهري منتشر كرده‌اند و متاسفانه مسوولان مربوط غافلگير شده‌اند.  مثلا بخشي از كتاب «عدل الهي» را به‌طور ناقص و تقطيع‌شده در كنار بخشي از كتاب «انسان و سرنوشت» قرار داده و كتابي با نام جعلي «عقل و قدر» به نام استاد منتشر كرده‌اند. يا با تقطيع و مثله كردن كتاب‌هاي «مساله حجاب» و «نظام حقوق زن در اسلام» كتابي با نام جعلي «حقوق زن و مرد» به نام استاد منتشر نموده‌اند. بديهي است كه كسي حق ندارد آثار يك مولف را ولو سال‌ها از انتشار آن گذشته باشد قطعه قطعه كند و مطابق ميل خود كنار هم قرار دهد و يك نام براي آن جعل كند. اين يعني نقض حقوق معنوي مولف. 
اين كتاب‌سازي‌ها علاوه بر نقض حقوق معنوي استاد مطهري، آسيب جدي به نظم موجود در آثار ايشان مي‌زند و موجب سردرگمي مردم و فراموشي آثار اصلي استاد كه به‌شدت مورد تاكيد امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بوده است مي‌شود. 
اين انتشارات همواره مشوق طرح‌هاي دوره مطالعاتي آثار استاد مطهري بوده است و اكنون نيز با طرح‌هاي مطالعاتي كه منابع آنها آثار اصلي آن متفكر شهيد است همكاري نزديك دارد، همچنان كه اپليكيشن رايگان آثار استاد با مجوز انتشارات صدرا توليد شده است كه مي‌تواند علاوه بر كتاب‌هاي كاغذي در اين دوره‌هاي مطالعاتي مورد استفاده قرار گيرد. به اين برادران نيز توصيه مي‌كنيم كه آثار واقعي استاد را منبع قرار دهند تا ان‌شاءالله نيازي به اقدام قانوني نباشد. بدين‌وسيله به آگاهي ملت شريف و علاقه‌مندان آثار آيت‌الله مطهري مي‌رساند كتاب‌هاي مجعول مذكور معتبر نيست و آثار اصلي و اصيل آن اسلام‌شناس فرزانه صرفا توسط «انتشارات صدرا» كه خود استاد شهيد موسس آن بوده‌اند منتشر مي‌شود. 
انتشارات صدرا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون