• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5209 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت

پيشخوان

پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت حجت‌الاسلام فاطمي‌نيا

رهبر معظم انقلاب با صدور پيامي درگذشت عالمِ واعظ حجت‌الاسلام آقاي حاج سيدعبدالله فاطمي‌نيا را تسليت گفتند. به گزارش ايسنا، متن پيام به اين شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحيم
درگذشت عالمِ واعظِ درس‌آموز، جناب حجت‌الاسلام آقاي حاج سيد عبدالله فاطمي‌نيا رضوان‌الله عليه را به خاندان گرامي و همه صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفيدان ايشان تسليت عرض مي‌كنم. اطلاعات گسترده و بيان جذاب و لحن شيرين اين عالم محترم، منبعي پرفيض براي جمع زيادي از جوانان و راهجويان بود و فقدان آن مايه تأسف و انده است. از خداوند متعال مسألت مي‌كنم كه رحمت و غفران خود را شامل حال ايشان فرمايد و پاداش وافر به ايشان عنايت كند.
سيدعلي خامنه‌اي
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱


رييس كميسيون آموزش مجلس: 

پيگير وضعيت معلمان بازداشتي هستيم تا سركلاس برگردند

ايلنا| رييس كميسيون آموزش مجلس، گفت: در خصوص معلمان بازداشتي هم بنده هم ساير دوستان كميسيون پيگير هستند  تا ببينيم از چه مسيري مي‌توان به حل اين مساله كمك كرد. يك عده هستند كه به نظر ما قابل تخفيف هستند و لازم است كه هرچه زودتر وضعيت‌شان روشن شود كه بتوانند مجددا سركلاس درس بيايند. عليرضا منادي‌سفيدان‌رييس در رابطه با اعتراضات معلمان در هفته معلم و همين طور پيگيري وضعيت معلمان بازداشتي، گفت: ببينيد نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه كميسيون براساس وظيفه با هر تلاشي كه ممكن بود و تواني كه داشت را به كار بست تا اين قانون رتبه‌بندي براي معلمان عزيز تصويب شد. ترتيبات و موعدهاي قانوني‌ اين مساله هم دارد رعايت مي‌شود، مثلا آموزش و پرورش يك ماه فرصت داشت براي تدوين آيين‌نامه و ۲۳ فروردين آيين‌نامه را نوشت و به دولت داد، دولت هم بايد طبق زمان قانوني مصوبه آموزش و پرورش را بررسي كند. منادي‌سفيدان افزود: در خصوص معلمان بازداشتي هم بنده هم ساير دوستان كميسيون پيگير هستند و تا ببينيم از چه مسيري مي‌توان به حل اين مساله كمك كرد. يك عده هستند كه به نظر ما قابل تخفيف هستند و لازم است كه هرچه زودتر وضعيت‌شان روشن شود كه بتوانند مجددا سركلاس درس بيايند. اما از تعداد دقيق معلمان بازداشتي اطلاع ندارم.


مصباحي مقدم: خبرهايي از اعتراضات شنيده مي‌شود اما اكثريت جامعه حالت صبر دارند
اول احمدي‌نژاد  به اصولگرايان پشت كرد

منيبان| عضو جامعه روحانيت مبارز مي‌گويد: درست است كه خبرهايي از اعتراضات و نارضايتي‌هاي مردم در گوشه و كنار شنيده مي‌شود اما بخش اعظم مردم، حالت صبر و انتظار دارند. غلامرضا مصباحي‌ مقدم، عضو جامعه روحانيت مبارز ضمن تأكيد بر حمايت احزاب و گروه‌ها از اقدامات دولت سيزدهم گفت: دولت ايران دولت همه ملت ايران است، اگر جريان سياسي، از حمايت كردن رييس‌جمهوري‌ها فاصله مي‌گيرند، به معناي اين است كه آنها از اراده مردم فاصله گرفته‌اند. بنابراين اگر خداي‌نكرده چرخشي رخ بدهد و مواضع دولت يا رييس‌جمهور عوض شود، عملكرد دولت نامناسب باشد، داستان متفاوتي است. اميدواريم چنين اتفاقي هرگز نيفتد.عضو جامعه روحانيت مبارز درباره آستانه تحمل مردم ايران براي تحمل آثار جراحي اقتصادي خاطرنشان كرد: اسم سياست اقتصادي دولت را جراحي اقتصادي گذاشته‌اند و بنده هم اين اقدام را شبيه جراحي در پزشكي در نظر مي‌گيرم، مانند بيماري كه براي زنده ماندن او راهي غير از جراحي نيست. اين جراحي خون‌ريزي و درد دارد و طبعا تا اين جراحي صورت مي‌گيرد، كم و بيش آثاري بروز مي‌كند. مهم اين است كه مردم صبر و تحمل نسبت به اين اقدام داشته باشند، تا دوران گذار كه زياد طول نخواهد كشيد، را پشت سر بگذاريم تا مزه شيرين ناشي از جراحي را با همه موجود احساس كنيم. مصباحي‌مقدم در پايان يادآور شد: مردم تا اينجا به خوبي دولت را همراهي كردند. درست است كه خبرهايي از اعتراضات و نارضايتي‌هاي مردم در گوشه و كنار شنيده مي‌شود اما بخش اعظم مردم، حالت صبر و انتظار دارند. آنها با آرامش اوضاع را مشاهده مي‌كنند و حتي حمايت مي‌كنند تا اين دوران گذار طي شود.


هاشمي‌طبا: ناآرامي‌ها بيش از همه به خود مردم آسيب مي‌زند

نامه نيوز| سيد مصطفي هاشمي‌طبا گفت: دولت مي‌گويد راه ديگري جز حذف ارز ترجيحي وجود نداشت شايد هم درست بگويد اما حتما مي‌شد با مردم سخن گفت. سيدمصطفي هاشمي‌طبا، فعال و تحليلگر مسائل سياسي، درباره نگراني‌هاي مردم در خصوص طرح اصلاح يارانه‌ها گفت: «من اميدوارم كه مردم آرامش خود را حفظ كنند زيرا ناآرامي‌ها بيش از همه به خودشان صدمه مي‌زند. به هر حال تصميمي كه اكنون درباره حذف ارز ترجيحي گرفته شد، همه را به ياد گران‌كردن بنزين انداخت. بهتر بود به جاي تصميم ناگهاني با مردم صحبت و استدلال‌ها مطرح مي‌شد تا مردم قانع شوند.»او ادامه داد: «مردم اكنون نگران آن هستند كه گراني‌ها فقط محدود به چهارقلم كالاهاي مورد بحث نباشد و دايره‌اش وسيع‌تر از اين حرف‌ها شود. حالا دولت مي‌گويد راه ديگري جز حذف ارز ترجيحي وجود نداشت شايد هم درست بگويد اما حتما مي‌شد با مردم سخن گفت. به هر حال اميدوارم اين گردنه سخت هم به سلامت بگذرد و شرايط عادي شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون