• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5213 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد

خبرخوان

اتحاديه رستوران‌داران: نمي‌توانيم شعبده‌بازي كنيم
ميرابراهيمي رييس اتحاديه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرويس‌هاي تهران گفت: با توجه به افزايش نرخ كالاهاي اساسي شامل مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنيات به خصوص افزايش نرخ روغن مديريت بحران را داشتم اما شعبده‌بازي كه امكان‌پذير نيست! تا كي مي‌توان به اين مديريت ادامه داد؟ با وجود افزايش نرخ روغن، گوشت، مرغ، برنج تا پياز و سيب زميني وضعيت اداره رستوران‌ها بسيار سخت و بحراني شده است. هر روز نرخ مواد اوليه مورد نياز براي تهيه غذاي رستوران‌ها گران و گران‌تر مي‌شود و رستوران‌داران هيچ حمايتي از سوي دولت نمي‌شوند. وي با توجه به گراني‌هاي اخير پيش‌بيني خود از آينده رستوران‌ها را مطرح كرد و افزود: مردم سردرگم هستند كه چه كنند؟ قدرت خريد پايين آمده است. با توجه به وضعيت اقتصادي مردم افزايش نرخ آسيب‌زننده است اما باتوجه به گراني‌هاي اخيراحتمال افزايش نرخ در رستوران‌ها و سلف‌سرويس‌ها زياد است. پس از فروكش مرگ و ميرهاي ناشي از كرونا و پايان قرنطينه اميد به بازگشت رونق به رستوران‌ها بيشتر شد، اما متاسفانه فعالان صنفي با افزايش قيمت‌ها مواجه شده‌اند.


بدون محدوديت  يارانه ثبت نام كنيد
متقاضيان دريافت يارانه مي‌توانند امروز بدون محدوديت مربوط به شماره كارت ملي نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند. طي زمان‌بندي صورت گرفته جهت ثبت نام از جاماندگان از يارانه نقدي، از روز گذشته ۳۱ ارديبهشت و امروز اول خردادماه، متقاضيان مي‌توانند بدون رعايت شماره آخر كد ملي براي ثبت نام اقدام كنند. با اتمام اين دو روز، اگر همچنان كساني از ثبت نام جامانده باشند، بايد منتظر باشند تا سازمان هدفمندي يارانه‌ها زمان ديگري را مشخص و اعلام كند.


پيش‌نويس لايحه اصلاح  قانون اصل ۴۴ به دولت ارايه شد
سيد احسان خاندوزي، وزير اقتصاد از تقديم پيش‌نويس لايحه اصلاح قانون اصل ۴۴ به كميسيون اقتصادي دولت خبر داد. خاندوزي از آماده شدن پيش نويس لايحه اصلاح قانون اصل ۴۴ قانون اساسي در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: اين پيش‌نويس به كميسيون اقتصاد دولت ارايه شده و پس از تصويب در صحن دولت به مجلس تقديم مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: در گام دوم شركت‌ها چه در بخش دولتي و چه عمومي غير دولتي بايد براي افزايش كيفيت مديريت و ارتقاي‌بهره‌وري تلاش كنند. در اين راستا شفاف‌سازي صورت‌هاي مالي بخش عمومي را در ادامه شفاف‌سازي صورت‌هاي مالي شركت‌هاي دولتي طبق دستور رييس‌جمهور در سامانه كدال در دستور كار داريم. بايد مديران بخش‌هاي دولتي و عمومي غير دولتي پاسخگوتر باشند.


جزييات مذاكره بدهكاران  ۵۰۰ ميلياردي با بانك‌ها
عباس حسيني، معاون امور بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد اظهار كرد: طبق بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاري، بانك مركزي فهرست تسهيلات و تعهدات كلان و مرتبط كليه بانك‌ها را منتشر كرده كه برخي از اطلاعات بانك‌ها منتشر نشده است كه بايد پيگيري لازم از بانك مركزي انجام شود. وي افزود: وزارت اقتصاد هم در راهبرد ابلاغي به بانك‌ها موسسات اعتباري را مكلف كرده تا فهرست بدهكاراني كه مانده بدهي آنها (اعم از اصل، سود و وجه التزام) بيش از ۱۰۰ ميليارد تومان است و در طبقه مشكوك الوصول قرار دارد را به تفكيك نام تسهيلات‌گيرنده، شناسه ملي، نام گروه، مبلغ اصل، مبلغ سود، مبلغ وجه التزام، نرخ سود، دوره بازپرداخت (ماهانه)، دوره تنفس (ماهانه)، نوع و ارزش وثايق اخذشده را بر تارنماي خود منتشر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون