• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5213 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد

اخبار

توفان در آلمان ۴۰  مصدوم  برجا  گذاشت

دست‌كم ۴۰ نفر بر اثر وقوع توفان در آلمان مصدوم شدند در حالي كه دماي هوا در اسپانيا ۱۵ درجه سانتيگراد بالاتر از ميانگين دما افزايش يافته است.
بنابر اعلام رسانه‌ها وقوع توفان در آلمان دست‌كم ۴۰ مصدوم برجا گذاشته است كه وضعيت ۱۰ نفر از آنها وخيم گزارش شده است. همچنين وضعيت نامناسب جوي در ساير نقاط اروپا موجب ثبت ركورد گرما در بخش‌هايي از اسپانيا شده است.
توفان مناطقي از غرب آلمان را در برگرفته كه كارشناسان هواشناسي هشدار داده بودند سرعت باد ممكن است به ۱۳۰ كيلومتر در ساعت برسد. بر اثر وقوع توفان به سقف ساختمان‌ها خسارت وارد و به شكسته شدن درختان منجر شد.
به گزارش اسكاي نيوز، به دنبال وقوع توفان مقامات از مردم درخواست كردند در خانه‌هاي خود بمانند تا از خطر در امان باشند و در روند اقدامات نيروهاي امداد خللي ايجاد نشود.

جست‌وجو  براي دختربچه  7 ساله مفقودي  ادامه  دارد

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان سمنان گفت: «عمليات جست‌وجو و نجات تيم‌هاي هلال‌احمر استان سمنان جهت يافتن دختر بچه هفت‌ساله در منطقه دشت شاد كالپوش ادامه دارد.»
مظفر محمدخاني گفت: «ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه عصر جمعه 30 ارديبهشت ماه ۱۴۰۱، خبر مفقودي دختربچه هفت‌ساله در جنگل‌هاي منطقه دشت‌شاد حسين‌آباد كالپوش به مركز كنترل و فرماندهي عمليات استان اعلام شد.»
او گفت: «بلافاصله پس از اعلام اين خبر تيم‌هاي امدادي از ميامي و شاهرود به منطقه اعزام شدند.»
محمدخاني گفت: «يك تيم از شعبه ميامي به ظرفيت هفت نفر، يك تيم چهار نفره از پايگاه شهداي ميامي، يك تيم از شاهرود به تعداد ۶ نفر و يك تيم آنست با ۲ قلاده سگ زنده‌ياب و همچنين ۱۰ تيم به تعداد ۵۰ نفر از خانه هلال دشت شاد با پنج دستگاه خودروي آمبولانس و خودروي امدادي در حال جست‌وجو هستند.»
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان سمنان گفت: «يك تيم از هلال‌احمر مينودشت و يك تيم آنست و تيم واكنش سريع از هلال احمر گلستان نيز در منطقه حضور دارند و عمليات جست‌وجو و نجات همچنان ادامه دارد.»

كشف ۲۳۰  عدد  سكه  تقلبي

فرمانده انتظامي اليگودرز از كشف ۲۳۰ عدد سكه تقلبي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ نصرت‌الله گراوند گفت: «در پي افزايش كلاهبرداري از طريق ارسال پيامك و تلفن همراه و مراجعه شاكي به پليس آگاهي مبني بر اينكه سرنشين يك دستگاه پژو با فروش سكه‌هاي تقلبي به شاكي ۱۸ ميليارد ريال از او كلاهبرداري كرده است پليس آگاهي دستگيري فرد كلاهبردار را در دستور كار خود قرار داد.»
او گفت: «با تلاش ماموران پليس متهم در يكي از محلات اين شهرستان شناسايي و با هماهنگي قضايي در مخفيگاهش دستگير شد.»
فرمانده انتظامي اليگودرز در پايان با اشاره به معرفي متهم به مراجع قضايي، گفت: «از متهم ۲۳۰ عدد سكه تقلبي كشف شده است.» 

تلف شدن  ۱۵۰  گوسفند  در  آتش‌سوزي  دامداري

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از تلف شدن حدود ۱۵۰ گوسقند در حادثه آتش‌سوزي يك دامداري خبر داد.
سيد جلال ملكي درباره جزييات اين حادثه گفت: «ساعت 13 و 43 دقيقه روز گذشته يك مورد حادثه آتش‌سوزي در يك دامداري در اتوبان قم، روستاي جعفرآباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران اطلاع داده شد كه بلافاصله دو ايستگاه به محل حادثه اعزام  شدند.»
او در ادامه گفت: «محل حادثه قطعه زميني به وسعت ۵۰۰ متر بود كه با فنس‌هاي فلزي محصور شده بود. در اين محوطه تعداد زيادي گوسفند نگهداري مي‌شد.»
ملكي گفت: «دور فنس‌ها، تعداد زيادي لاستيك ضايعاتي قرار داده شده بود و در سمت ديگر نيز تعداد زيادي لاستيك، چوب و جعبه نگهداري مي‌شد. مشخص نيست كه اين قسمت محل ريختن ضايعات بود يا براي محكم كردن حفاظ‌ اين اقدام انجام شده بود. توضيحات بيشتر در اين خصوص پس از بررسي اعلام خواهد شد.» سخنگوي آتش‌نشاني تهران با بيان اينكه ضايعات دچار آتش‌سوزي شده بود گفت: «آتش به هر دو قسمت سرايت كرده بود و متاسفانه بادي كه مي‌وزيد نيز در جهت شعله آتش بود و دود بسيار سياه و مسموم‌كننده ناشي از سوختن لاستيك در محوطه وجود داشت و به سمت قسمت داخل حفاظ‌ رفته بود. همين موجب شده بود كه در دقايق اوليه گوسفندهاي داخل محوطه تلف شوند. آن طور كه ديده مي‌شد حدود ۱۵۰ دام كه در محوطه حضور داشتند در لحظات اول جان خود را از دست داده بودند و به زمين افتاده بودند.» او گفت: «آتش‌نشانان به سرعت آتش را خاموش كردند و مشخص شد به دليل دود غليظ و حجم زياد آتش گوسفندان تلف شدند.»
ملكي گفت: «آتش‌نشانان عمليات خود را به پايان رساندند و در ساعت 15 و 17 دقيقه محل را به مالك تحويل دادند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون