• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5214 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲ خرداد

توضيح سخنگوي دولت درباره جمله بحث‌برانگيز رييسي:

افزايش قيمت بنزين تكذيب شد

سخنان روز جمعه سيدابراهيم رييسي در جمع فعالان بخش خصوصي كشور، موجب شد موجي از گمانه‌زني‌ها در فضاي مجازي ايجاد شود و اين موج، علي بهادري جهرمي، سخنگوي دولت را به واكنش واداشت. 
ابراهيم رييسي در سخنان خود از تصميم سخت دولت خبر داده و گفته بود ممكن است برخي با دولت موافق نباشند اما نظر منتقدان باعث پيشرفت كار دولت مي‌شود. عبارت «تصميم سخت» كه از زبان رييسي مطرح شد، موضوعي بود كه بسيار مورد توجه فعالان سياسي و فضاي مجازي قرار گرفت. رييسي با تاكيد بر لزوم پرهيز از افراط و تفريط و ارزيابي واقع‌بينانه روند خصوصي‌سازي در كشور گفته است: اين ارزيايي‌ها بايد با نگاه واقع‌بينانه و با هدف عبرت‌آموزي و به ‌شكل همه ‌جانبه صورت بگيرد تا چنانچه ساختارها دچار مشكل است، اصلاح و از بروز رفتارهاي فسادانگيز و تشكيل پرونده‌هاي تخلف و مجازات در دستگاه قضايي جلوگيري شود.
عباس عبدي در توييتي در حساب كاربري خود نوشت: «اميدوارم منظور از تصميم سخت منتفي شدن برجام نباشد كه هزينه‌هايش غيرقابل حساب است. البته از ديد نواصولگرايان حل برجام تصميم سخت محسوب مي‌شود كه مردم از اين تصميم سخت استقبال خواهند كرد.» برخي ديگر از فعالان فضاي مجازي نيز تصميم سخت را به اعلام رسمي پايان يافتن روند احياي برجام تعبير كردند. از سوي ديگر، موضوع افزايش دوباره قيمت بنزين نيز به عنوان تصميم سخت دولت ابراهيم رييسي در فضاي مجازي مطرح شد. موضوعي كه يك بار در سال 98 انجام شده و تبعات هزينه‌سازي براي كشور در پي داشت. 
اما علي بهادري جهرمي، سخنگوي دولت با رد خبر افزايش قيمت بنزين گفت: منظور رييس‌جمهور از گرفتن تصميمات سخت اقتصادي، خصوصي‌سازي و مبارزه با رانت‌خواران بود نه افزايش قيمت بنزين يا ديگر حامل‌هاي انرژي.» علي بهادري جهرمي درباره اينكه آيا دولت برنامه يا تصميمي براي افزايش قيمت بنزين يا ديگر فرآورده‌هاي نفتي در دستور كار دارد، افزود: خير، دردولت هيچ گونه تصميم يا حتي برنامه‌اي براي افزايش قيمت بنزين يا ساير فرآورده‌هاي نفتي وجود ندارد. رييس شوراي اطلاع‌رساني دولت در پاسخ به اين سوال ايرنا كه منظور رييس‌جمهور از گرفتن تصميمات سخت اقتصادي چه بود، خاطرنشان كرد: سخنراني رييس محترم جمهور در «نخستين رويداد بين‌المللي خصوصي‌سازي در اقتصاد ايران» و مرتبط با مساله خصوصي‌سازي بود و به شكل شفاف هم نسبت به لزوم گرفتن تصميمات سخت و جدي در مقابله با رانت‌خواراني كه سال‌ها حقوق مردم را پايمال كرده‌اند، بيان كرد.
بهادري جهرمي ادامه داد: اين صحبت پيش از اين هم مطرح و تاكيد شده بود به‌جاي برخورد صرف با مفسد بايد ريشه فساد خشكانده شود و بسترهاي فسادزا از بين رود. وي تاكيد كرد: از آنجا كه برخورد قضايي صرف به تنهايي نمي‌تواند راه‌حل برخورد با مفاسد باشد، رييس‌جمهور اين موضوع را مطرح كرد. مهدي عرفاتي، دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت با انتشار مطلبي در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: وقتي رييس‌جمهور از اراده قوي دولت براي مقابله با رانت‌خواران در عرصه خصوصي‌سازي خبر مي‌دهد و از آن به عنوان «تصميم سخت» ياد مي‌كند، كاملا قابل درك است كه ‌مفسدان براي انحراف افكار عمومي دست به كار شوند. دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت تصريح كرد: شايعات را جدي نگيريد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون