• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3275 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

خبر كوتاه

مارادونا در انديشه رياست فيفا

هوگو مورالس، ژورناليست اروگوئه‌اي كه چند روز پيش با اسطوره فوتبال آرژانتين گفت‌وگويي مفصل انجام داده ضمن اعلام اين خبر در توييتر خود نوشت: وقتي از او درباره كانديداهاي آينده فيفا پرسيدم گفت: من يكي از آنها هستم. نيكولاس مادورو، رييس‌جمهوري ونزوئلا چند هفته بعد از استعفاي سپ بلاتر از رياست فيفا پيشنهاد داده بود مارادونا رييس آينده اين نهاد شود. زيكو اسطوره فوتبال برزيل و موسي بيليتي رييس فدراسيون فوتبال ليبريا ديگر كانديداهاي رسمي انتخابات آينده فيفا تا امروز هستند.

 

سرمربي سابق مونشن گلادباخ در پديده

هولگر فاخ، سرمربي نسبتا مشهور آلماني با عنوان دستيار عليرضا مرزبان به جمع مشهدي‌ها خواهد پيوست. عليرضا مرزبان با اعلام اين خبر گفت: فاخ كه سابقه هدايت تيم‌هايي مثل مونشن گلاخ، ولفسبورگ، آكس بورگ، پادربورن و... را دارد به ايران مي‌آيد تا در كنار من تيم را تمرين بدهد. اين مربي آلماني 52 ساله كه نام مهمي در فوتبال آلمان محسوب مي‌شود، بعد از توماس هسلر دومين خارجي مشهوري است كه به پديده خواهد آمد.

 

احتمال اعتراض اميد نوروزي به راي محروميتش

نادر شكري، رييس كميته انضباطي فدراسيون كشتي درباره آخرين وضعيت پرونده اميد نوروزي در كميته انضباطي پس از اعلام راي و اينكه آيا اين كشتي‌گير نسبت به راي اعلام شده در مرحله استيناف اعتراضي داشته يا خير گفت: راي اعلام شده هنوز غير قطعي است و نوروزي طبق قانون ظرف 10 روز پس از اعلام راي مي‌تواند نسبت به راي صادر شده اعتراض كند و به احتمال زياد او اين كار را انجام خواهد داد. مطمئنا در صورتي كه نوروزي در مهلت مقرر نسبت به راي اعلام شده اعتراضي داشته باشد مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و پس از بررسي‌ها راي قطعي صادر خواهد شد.

 

تماس پرسپوليس با مديربرنامه‌هاي انصاري‌فرد

كريم انصاري‌فرد، مهاجم سابق پرسپوليس در آستانه حضور مجدد در جمع قرمزپوشان است. اين بازيكن جوان كه يك سال در پرسپوليس حضور داشته است، بعد از جدايي از پرسپوليس در دوره علي دايي و حضور در تراكتورسازي و سپس اوساسونا مورد توجه برانكو ايونكوويچ سرمربي پرسپوليس قرار گرفته است. انصاري‌فرد كه همواره در ليگ ايران آمار گلزني خوبي از خود به جاي گذاشته، بعد از يك فصل نه چندان خوب در اسپانيا با انگيزه بسيار به دنبال پس گرفتن جايگاه خود در تيم‌ملي است و شايد حضور در پرسپوليس پرطرفدار يك راه ميانبر مطمئن براي وي باشد. انصاري‌فرد ديروز تماس رسمي پرسپوليسي‌ها با محمودرضا فاضلي، مديربرنامه‌هايش را تاييد كرد.

 

تيم ملي بوكس ايران قهرمان تورنمنت اسلواكي شد

تيم ملي بوكس ايران با كسب دو مدال طلا و دو نقره قهرمان جام بوكس تريبل اسلواكي شد. در روز پاياني رقابت‌ها و در وزن ۶۰ كيلوگرم فروتن گل آرا و اسماعيل ارمشي در فينالي تمام ايراني روي رينگ رفتند كه در پايان گل آرا ضمن كسب مدال طلا، عنوان برترين و فني‌ترين بوكسور رقابت‌ها را نيز از آن خود كرد. در وزن ۷۵ كيلوگرم نيز سجاد محرابي با برتري بر حريفي از انگلستان به مدال طلا دست پيدا كرد. همچنين در وزن ۹۱ كيلوگرم سالار غلامي در مبارزه با بوكسوري از كشور ميزبان نتيجه را واگذار كرد و به مدال نقره رسيد. در نهايت تيم ملي بوكس ايران با دو مدال طلا (گل آرا و محرابي) و دو نقره (ارمشي و غلامي) عنوان نخست اين مسابقات را از آن خود كرد و مراكش، انگليس و اسلواكي نيز به ترتيب در رتبه‌هاي دوم تا چهارم قرار گرفتند.

 

ادينيو ديگر به ايران نمي‌آيد؟

لوسيانو ادينيو مهاجم فصل گذشته تراكتورسازي كه به عنوان آقاي گلي هم رسيد، امسال مشتريان زيادي دارد. علاوه بر تراكتورسازي كه به دنبال تمديد قرارداد اين بازيكن است، باشگاه‌هاي ديگر از جمله استقلال هم خواهان به خدمت گرفتن ادينيو شده‌اند. با اين حال اين مهاجم اعلام كرده  كه احتمال حضورش در ليگ ايران كم است! سعيد عباسي، مديرعامل باشگاه تراكتورسازي در اين خصوص گفت: ادينيو سال گذشته نتوانست به صورت كامل كنار خانواده‌اش باشد. او امسال مشكل خانوادگي دارد و به ما اعلام كرده اگر اين مشكل را حل كند، به ايران خواهد آمد. ما قبل از رفتن سر مبلغ قرارداد با ادينيو به توافق رسيديم و با او از اين نظر تمام كرديم. من از پيشنهاد استقلال به او خبر ندارم ولي اميدواريم اين بازيكن بتواند خانواده‌اش را به ايران بياورد.

 

رودكي: ميران در سني نيست كه به تيم ملي بازگردد

دارنده مدال طلاي سنگين وزن جودوي آسيا معتقد است سن و سال ميران در شرايطي نيست كه او بخواهد به تيم ملي بازگردد و فدراسيون بايد به گونه‌اي با اين قضيه برخورد كند كه شأن او حفظ شود. محمدرضا رودكي درباره بازگشت ميران به تيم ملي جودو در سن 41 سالگي و اينكه بايد با او در وزن 100+كيلوگرم مبارزه كند، گفت: به نظر من ميران بزرگ جودوي ايران است و نبايد شأن و شخصيت او خدشه‌دار شود. اميدوارم فدراسيون به گونه‌اي با اين قضيه برخورد كند كه جايگاه او حفظ شود. بار اول نيست كه بايد با او مبارزه كنم و قبل از المپيك 2008 پكن هم براي رسيدن به تيم ملي با هم مبارزه كرديم ولي اين اتفاق هشت سال پيش افتاد نه الان! به نظر من سن و سال ميران در شرايطي نيست كه او بخواهد به تيم ملي بازگردد اما او مي‌تواند در رقابت‌هاي پيشكسوتان كه مسابقات جهاني آن نيز به زودي برگزار مي‌شود شركت كند. در جودو هردفعه يك داستاني پيش مي‌آيد و اين موارد تازگي ندارد.

 

نفت تهران باشگاه استقلال را تهديد كرد

حضور عليرضا بيرانوند دروازه‌بان تيم نفت‌تهران در باشگاه استقلال واكنش تند مديران نفت را در پي داشته است. آل اسحاق مسوول كميته نقل و انتقالات باشگاه نفت در اين باره گفت: دوستان باشگاه استقلال براي بار دوم به طور غيرقانوني با كارگزاران باشگاه نفت و افرادي كه با ما قرارداد رسمي دارند، مذاكره كرده‌اند و اگر مديرعامل باشگاه يا عوامل اجرايي اصلي استقلال اين مذاكره را تكذيب نكنند، به طور قطع از استقلال به مراجع قضايي فدراسيون فوتبال ايران و البته فيفا شكايت خواهيم كرد». به هر صورت روز گذشته عليرضا بيرانوند به يكباره به محل باشگاه آمد و در حالي كه خبرنگاران مشغول مصاحبه با بهرام افشارزاده بودند سنگربان نفت تهران قصد ورود به ساختمان باشگاه را داشت كه در اين لحظه علي نظري جويباري و بهرام اميري دو عضو نقل و انتقالاتي باشگاه استقلال وقتي متوجه شدند خبرنگاران زيادي در طبقه پنجم ساختمان باشگاه حضور دارند بلافاصله بيرانوند را به انتهاي خيابان 38 غربي علامه جنوبي در سعادت‌آباد بردند و با وي ساختمان باشگاه را ترك كردند اما هنگامي كه منصور پورحيدري متوجه شد عكس صحنه ورود بيرانوند شكار شده بسيار ناراحت شد و نسبت به اين موضوع واكنش نشان داد. مدير فني تيم استقلال كه پيش از اين هم در جايگاه سرپرست برخورد خوبي با اهالي رسانه نداشته بلافاصله عكاس را به داخل جلسه‌اي كه در حضور مظلومي و مجيد صالح برگزار مي‌شود فراخواند و از او خواست عكس بيرانوند پاك شود. اين اتفاقات در حالي رخ داده كه پورحيدري و اعضاي كادر فني استقلال به‌شدت از درز اين خبر به بيرون ناراحت شدند. نكته قابل توجه اينجا است كه بيرانوند در مصاحبه‌اي رسما اعلام كرد كه براي ديدن دوستش كه مديرعامل يك شركت بيمه در علامه جنوبي بود به آنجا رفته است و به شرافتش قسم خورد كه نمي‌دانسته باشگاه استقلال هم در آن محل است!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون