• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5215 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ خرداد

خبرخوان

خاموشي چقدر نزديك است؟

مصطفي رجبي‌مشهدي، سخنگوي صنعت برق با بيان اينكه با توجه به نيروگاه‌هايي كه در مدار توليد قرار گرفته‌اند و تعميراتي كه زودتر انجام شده، وضعيت تامين برق حرارتي نيز بهتر از قبل است، اظهار كرد: به‌‌رغم اينكه امسال به دليل خشكسالي با كاهش پنج درصدي ذخاير آبي نسبت به سال گذشته مواجهيم، تعميرات نيروگاه‌هاي برقابي به صورت ۱۰۰ درصد اتمام يافته و همه واحدها آماده توليد هستند. وي افزود: با اين اوصاف تمام برنامه‌ريزي‌ها به اين شكل است كه با حداقل محدوديت‌ها امسال را پشت سر بگذاريم و بر اساس تدابيري كه پيش‌بيني شده علاوه بر ارتقاي وضعيت توليد نيروگاه‌هاي موجود، نيروگاه‌هاي جديدالاحداث هم در مدار توليد قرار خواهند گرفت كه ظرفيت آنها بسيار خوب است. رجبي‌مشهدي با تاكيد بر اينكه تلاش و همت ما بر گذر از تابستان با كمترين محدوديت است، تاكيد كرد: از تمام مشتركان تقاضا داريم تا با مديريت مصرف ما را در اين مسير همراهي كنند تا ميزان چالش‌ها كاهش يابد.


بورس ۲۵ هزار واحد ريخت

شاخص كل بورس روز گذشته با ۲۵ هزار و ۱۰ واحد نزول تا رقم يك ميليون و ۵۵۷ هزار واحد كاهش يافت. شاخص كل با معيار هم‌وزن هم ۸۷۳۲ واحد كاهش يافت و در رقم ۴۳۲ هزار و ۷۷۳ واحد ايستاد. در اين بازار ۶۲۵ هزار معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۲۵ ميليارد ريال انجام شد. معدني و صنعتي چادرملو، سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي، معدني و صنعتي گلگهر، فولاد مباركه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسيان، ايران خودرو و پالايش نفت تهران نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير منفي را روي بورس گذاشتند. در آن سوي بازار سرمايه شاخص كل فرابورس با ۲۴۳ واحد كاهش در رقم ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحد ايستاد.در اين بازار ۴۵۵ هزار معامله به ارزش ۱۵۴۸ ميليارد ريال انجام شد.


وام بدون سپرده  براي فرزندآوري!
مصطفي قمري‌وفا، مدير روابط عمومي بانك مركزي اعلام كرد: بانك‌ها موظفند ‎تسهيلات فرزندآوري را بدون سپرده‌گذاري، با تنفس ۶ ماهه براي بازپرداخت اقساط و كارمزد ۴ درصد پرداخت كنند. وي در صفحه شخصي خود در توييتر با اشاره به دستورالعمل ابلاغي تسهيلات فرزندآوري به شبكه بانكي نوشت: بانك‌ها موظفند طبق ماده ۱۰ قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت، ‎تسهيلات فرزندآوري را بدون سپرده‌گذاري، تنفس ۶ ماهه براي بازپرداخت اقساط، كارمزد ۴ درصد و رعايت دوره زماني ابلاغي طبق دستورالعمل بانك مركزي پرداخت كنند. وي تاكيد كرد: قطعا آن دسته از بانك‌هايي كه در اين باره سليقه‌اي‌ عمل كنند، خلاف نص صريح قانون رفتار كرده و با آنها برخورد قانوني خواهد شد. قطعا ‎بانك مركزي نيز در معرفي آن دسته از بانك‌هايي كه در اين باره خلاف قانون عمل مي‌كنند به مراجع ذي‌صلاح، تعلل نخواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون